
(Patria) - V skladu z Zakonom o PIO bodo pokojnine za mesec maj izplačane preko Enotnega računa zakladnice Federacije BiH v petek, 5. junija 2026. Pokojnino za maj bo prejelo skupaj 468.769 upravičencev, potrebna sredstva za izplačilo pa znašajo približno 355,7 milijona KM. V primerjavi s prejšnjim mesecem, ko je bilo 466.768 upravičencev, se je ta mesec število povečalo za 2001 upravičenca, za kar je potrebnih dodatnih 300.000 KM.
Za upravičence, ki so pravico pridobili do 1. januarja 2026, najnižja pokojnina znaša 666,76 KM, zajamčena 795,74 KM, medtem ko najvišja pokojnina znaša 3.333,79 KM.
Osnova za izračun najnižje pokojnine iz člena 81, odstavek 2 Zakona o spremembah in dopolnitvi Zakona o PIO (Službene novine Federacije BiH, številka: 6/26), za upravičence, ki pravico pridobijo po 1. januarju 2026, znaša 724,36 KM (651,05 + 11,26 % = 724,36).
Na podlagi navedenega:
– Najnižja pokojnina iz člena 81, odstavek 2, točka a) – za manj kot 20 let pokojninske dobe – 60 % osnove, znaša 434,62 KM,
– Najnižja pokojnina iz člena 81, odstavek 2, točka b) – za 20 let pokojninske dobe in več, a manj kot 25 let – 65 % osnove, znaša 470,83 KM,
– Najnižja pokojnina iz člena 81, odstavek 2, točka c) – za 25 let pokojninske dobe in več, a manj kot 30 let – 70 % osnove, znaša 507,05 KM,
– Najnižja pokojnina iz člena 81, odstavek 2, točka d) – za 30 let pokojninske dobe in več, a manj kot 35 let – 75 % osnove, znaša 543,27 KM,
– Najnižja pokojnina iz člena 81, odstavek 2, točka e) – za 35 let pokojninske dobe in več, a manj kot 40 let – 85 % osnove, znaša 615,71 KM,
– Najnižja pokojnina iz člena 81, odstavek 2, točka f) – za 40 let pokojninske dobe in več – 95 % osnove, znaša 688,14 KM.
Invalidska in družinska pokojnina (za aktivnim zavarovancem) v smislu člena 81, odstavek 4 Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju od 1. januarja 2026 znaša:
– Najnižja invalidska pokojnina znaša 651,92 KM,
– Najnižja družinska pokojnina znaša 651,92 KM.
Znesek zajamčene pokojnine za upravičence, ki pravico pridobijo po 1. januarju 2026 na podlagi 40 ali več let zavarovalne dobe, je določen v višini 842,44 KM.
Najnižja pokojnina upravičencev, ki pravico pridobijo po posebnih predpisih (Zakon o predčasnem ugodnejšem upokojevanju branilcev obrambno-osvobodilne vojne, Zakon o posebnih pravicah dobitnikov vojnih priznanj in odlikovanj ter članov njihovih družin ter Zakon o pravicah branilcev in članov njihovih družin), s spremembami navedenih predpisov, ki se uporabljajo od 1.1.2026, je določena v višini 666,76 KM.
Povprečna samostojna pokojnina za maj znaša 851,60 KM.
Komentari (0)
Prijavite se za komentiranje
PrijavaJos nema komentara. Budite prvi!
Minuta
Sve →Iz drugih kategorija

Visoki predstavnik ni izbran: Nemci, Francozi in Britanci sabotirali Američane, nov poskus konec junija























