
(Patria) - Vlada Kantona Sarajevo potrdila je Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na promet nepremičnin in davku na dediščine ter darila in ga poslala Skupščini KS v obravnavo.
Predlagatelj zakona, minister za finance KS Afan Kalamujić, navaja, da se najpomembnejše spremembe nanašajo na uvedbo pomembnih davčnih olajšav za mlade, ki prvič rešujejo svoje stanovanjsko vprašanje, ter na natančnejše opredeljevanje davčnih obveznosti in oprostitev.
Ključna novost je uvedba olajšave za kupca nepremičnine, ki prvič rešuje svoje stanovanjsko vprašanje. Kupec, ki izpolnjuje pogoje, da je državljan Bosne in Hercegovine, polnoletna oseba, stara do 38 let, in ki prvič rešuje svoje stanovanjsko vprašanje (ni v lasti/so-lasti imel stanovanja ali hiše, večje od 20 m2), je oproščen plačila davka na promet nepremičnin in sicer:
‣ do 10.000 KM od skupno obračunanega davka, če ima prijavljeno stalno prebivališče v KS najmanj dve leti neprekinjeno; in
‣ do 15.000 KM od skupno obračunanega davka, če ima prijavljeno stalno prebivališče v KS najmanj pet let neprekinjeno.
Ta ukrep je namenjen neposredni podpori mladim v Kantonu Sarajevo in spodbujanju demografske obnove.
Kar zadeva razširitev oprostitev davka na promet nepremičnin, se s spremembami širijo in natančneje opredeljujejo primeri, v katerih se ne plačuje davek na promet nepremičnin (člen 14. in 15. zakona), vključno z:
‣ Pridobitvijo dvorišča do 200 m2 okoli hiše;
‣ primeri delitve zakonske in zunajzakonske skupne lastnine, razdelitve solastnine ter vzpostavitve etažne lastnine;
‣ nakupom nadomestne nepremičnine s strani prejšnjega lastnika razlaščene nepremičnine;
‣ oprostitvijo za borce in vojne invalide, ki prvič rešujejo stanovanjsko vprašanje z nakupom stanovanja/hiše z dvoriščem do 200 m2 ali zemljišča do 300 m2 za gradnjo hiše;
‣ promet nepremičnine v primeru prenehanja obratovanja obrta ali samostojne poklicne dejavnosti.
Predlog zakona prinaša tudi spremembe v obdavčitvi dediščin in daril.
Davek na dediščine in darila se plačuje tudi na premičnine, vključno z gotovino, motornimi vozili, denarnimi terjatvami, deleži v družbi in vrednostnimi papirji, vendar se davek plačuje samo na premičnine, katerih posamična vrednost presega 5.000 KM.
Davčni zavezanec je vsaka fizična in pravna oseba, ki podeduje ali prejme v dar tako nepremičnino ali premičnino.
Oprostitev davka na darila med drugim uživajo otroci in vnuki darovalca, katerih starš je umrl, zakonski/zunajzakonski partner in starši darovalca, humanitarne organizacije, verske skupnosti in ustanove, vakufi.
Predvidene so kazni za organizacije plačilnega prometa, ki izvedejo izplačilo podedovanih denarnih terjatev brez dokazila o plačanem davku.
Te spremembe zakona, če jih sprejme Skupščina KS, bodo stopile v veljavo z namenom poenostavitve davčne administracije in zagotavljanja pomembne podpore državljanom Kantona Sarajevo.
Komentari (0)
Prijavite se za komentiranje
PrijavaJos nema komentara. Budite prvi!
Minuta
Sve →Iz drugih kategorija

Visoki predstavnik ni izbran: Nemci, Francozi in Britanci proti Američanom, nov poskus konec junija























