
(Patria) - Zagrebački električni tramvaj (ZET), nakon 15 godina, danas će dobiti potpuno novi tramvaj, koji je proizvela kompanija Končar-električna vozila.
Pohvalili su se tom informacijom jučer iz zagrebačke Gradske uprave, dodajući da bi njegovo uključivanje u saobraćaj trebalo biti u drugoj polovini februara.
Novi niskopodni tramvaj NT2400 danas dolazi na trešnjevačku remizu, a prije službenog preuzimanja te uključenja u redovne linije proći će ispitivanje i testiranje u realnim uslovima na zagrebačkim ulicama.
Ispitivanje će provesti Komisija za tehnički pregled, sastavljena od predstavnika ZET-a i univerzitetskih profesora, u saradnji sa stručnjacima iz Končara.
Nakon ispitivanja i pozitivnog mišljenja Komisije, Grad Zagreb izdat će rješenje za saobraćanje, a potom slijedi službena primopredaja i uključivanje tramvaja u redovni saobraćaj, što se očekuje u drugoj polovini februara.
Tramvaj je završen i prije roka, koji je bio predviđen za juni, a prvi je od ukupno 40 ugovorenih tramvaja.
"Potrebno je istaći da se nakon isporuke prvih 20 primjeraka, nastavlja proizvodnja ugovorenih dodatnih 20 niskopodnih tramvaja koji bi trebali biti isporučeni toekom 2026. i 2027. godine.
U planu je nabavka još 40 niskopodnih tramvaja, čime će u modernizaciju tramvajskog voznog parka biti uloženo više od 200 miliona eura", ističu iz zagrebačke Gradske uprave.
- Kontinuirano radimo na unapređenju javnog prijevoza. Nakon proširenja tramvajske mreže i objave nabavke 60 niskopodnih autobusa, novi tramvaj još je jedan korak prema boljoj, kvalitetnijoj i sigurnijoj mobilnosti u Zagrebu.
Uskoro će gradom saobraćati isključivo moderni niskopodni tramvaji, čime se Zagreb svrstava uz bok evropskim metropolama - rekao je tim povodom gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Tramvaj dužine 20,8 metara, kapaciteta 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je video nadzorom, USB priključcima i sistemom za brojanje putnika, a vijek njegove eksploatacije je 35 godina.
Novost je, ističu iz Grada, i njegova inovativna tehnologija koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu.
Vrijednost ugovora iznosi 47,2 miliona eura s PDV-om, a novo vozilo je u cijelosti finansirano u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Iz Grada Zagreba još podsjećaju da je nakon više od 20 godina pokrenuta izgradnja novih tramvajskih pruga u Sarajevskoj i Heinzelovoj ulici, revitalizacija uspinjače, a završena je i rekonstrukcija okretišta Mihaljevac, "čime je napravljen veliki iskorak u ulaganju u saobraćajnu infrastrukturu".