
(Patria) - U prvih šest mjeseci ove godine neto gubitak Croatia Airlinesa iznosio je 9,5 miliona eura, saopštila je ta kompanija.
U saopštenju se navodi kako je, u skladu s planovima hrvatskog nacionalnog prijevoznika, ali i aktuelnom situacijom u industriji zračnog prometa širom svijeta, koju odlikuje nizak stepen profitabilnosti, neto gubitak perioda niske potražnje u prvom kvartalu 2024. iznosio 9,92 miliona eura, dok je neto gubitak za period januar - juni 2024. bio 9,5 miliona eura.
U drugom kvartalu 2024. ostvarena je neto dobit od 420.000 eura.
Navodi se kako je to uslovljeno tranzicijskim periodom početka zamjene flote koji karakteriše povećana troškovna izloženost svih, a posebno operativnih poslovnih procesa.
Naime, kako bi se obavio planirani red letenja, Croatia Airlines trebao je kratkoročno unajmiti avione, što je rezultiralo povećanim troškovima njihovog održavanja i kratkoročnog najma, u odnosu na isti period prošle godine, koji su iznosili 10,4 miliona eura.
Zahvaljujući tome, ističe se, sačuvani su slotovi u zračnim lukama, dok će investicija u nove linije biti pozitivno valorizirana kad počne prometovanje većeg broja aviona flote A220, što je konkretno planirano već 2025. godine.
Ukupni poslovni prihodi veći su za tri posto u odnosu na prvo polugodište 2023. godine.
Najveći udio (87 posto) u ukupnim poslovnim prihodima odnosi se na prihode od prijevoza putnika, koji su veći za sedam posto, uz rast broja putnika od pet posto u posmatranom periodu.
Ostvareni operativni troškovi veći su za 14 posto u odnosu na ostvarene troškove prvog polugodišta 2023., a glavni utjecaj na njihov rast (67 posto nominalnog iznosa povećanja ukupnih troškova) su troškovi kratkoročnog najma aviona koji su nastali zbog potrebe premošćivanja perioda održavanja Airbus flote, kao i većih troškova održavanja aviona.
Dodatni utjecaj na rast troškova imala su inflatorna kretanja, rast naleta od dva posto i povećanje broja putnika za pet posto.
Povećanje primanja djelatnika Croatia Airlinesa također je utjecalo na povećanje troškova u odnosu na prvo polugodište 2023., uz povećanje bruto plate za 10 posto provedeno od 1. aprila 2023., što uključuje značajno povećanje najnižih plata u kompaniji s ciljem ublažavanja negativnog utjecaja inflacije.
U prvom polugodištu 2024., Croatia Airlines je letio u 28 međunarodnih i osam domaćih destinacija. Prevezao je 814.553 putnika, što je pet posto više u odnosu na isti period 2023.
Ostvareni putnički kilometri povećani su za šest posto, uz prosječnu popunjenost putničke kabine od 62,2 posto. Broj putnika u domaćem redovnom prometu veći je za sedam posto, a u međunarodnom redovnom prometu za šest posto u odnosu na prvo polugodište 2023.
U prvom polugodištu 2024. intenzivno su nastavljene aktivnosti vezane za prihvat prva dva nova aviona Airbus A220 u flotu, u skladu sa Post Covid strategijom Croatia Airlinesa.
Prvi avion Airbus A220 u flotu je došao prije dva dana, dok se drugi očekuje u decembru.