Piše. A. Čorbo-Zećo
Željeznice FBiH u zadnje četiri godine pod vodstvom generalnog direktora Enisa Džafića bilježe veliki uspjeh. Period spašavanja kompanije je prevaziđen, a Željeznice FBiH danas postižu zavidne rezultate i na tržištu EU.
No, sve to nije dovoljno SDA-u da onog ko istinski radi i ko kompaniju doživljava kao svoju ostavi u novom mandatu. Doduše, dijelu SDA je stalo, a drugom da 'uhljebi' kuma. Nadzorni odbor
Željeznica FBiH odlučio je ne postupiti po ranijoj saglasnosti Vlade Federacije BiH za imenovanje generalnog direktora tog javnog preduzeća. Vlada je predložila imenovanje Enisa Džafića (SDA), a Nadzorni odbor za direktora "Željeznica FBiH" umjesto predloženog Džafića imenovao je Rešada Mandžu, inače kuma Denisa Zvizdića.
Na Kadrovskoj komisiji SDA upravo su Zvizdić i Adil Osmanović podržali imenovanje Mandže. Poslovanje Džafića nisu ni pogledali.
U protekle četiri godine Željeznice FBiH bilježe konstantan rast operativne dobiti prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) i to: 2016. godine – 6,2 miliona KM; 2017. godine – 18,9 miliona KM; 2018. godine – 19 miliona KM; 2019. godine – 22,7 miliona KM.
Dolaskom na čelo Željeznica FBiH Džafić je zatekao preduzeće koje je opterećeno višemilionskim obavezama, tužbama dobavljača, svi radnici nisu mogli ostvariti svoja prava iz zdravstvenog osiguranja, kao i pravo na penzioniranje nakon stečenih uslova. To dovoljno govori u kakvom stanju je bilo preduzeće.
Zateklo ga je 13 sindikata. Sada uredno svi dobijaju plate s uredno uplaćenim doprinosima.
Ali, kako saznajemo Džafić se vrlo otvoreno usprotivio praksi SDA da države firme koriste kao bankomate.
Za izbore je bio spreman dati lični novac kao donaciju, ali 'mutne' rabote i izvlačenje novca iz Željeznica nije dao ni pod koju cijenu.
Džafić se našao i u nemilosti HDZ-a BiH i SBB-a, jer nije pirsato na imenovanje njihovih izvršnih direktora.
Naser Beganović (SBB) bio je u sukobu interesa, a Željeznice Federacije BiH od 2015. godine nisu mogle da imenuju Upravu preduzeća, jer Džafić nije pristajao na ucjene.
Vlada FBiH željela je učiniti ustupak HDZ-u BiH, jer njihov kandidat (Zulfo Robović) ne ispunjava uvjete potrebne konkursom, ali Džafić nije pristajao na ustupke.
Zato sada HDZ i SBB šute. Nadzorni odbor Željeznica je prekšio Uredbe i Zakon.
Čini se da niko nije gledao rezultate rada, već političku podobnost.
Inače, dugovi u Željeznicama mahom su nastali do 2015. godine, a posljednje četiri se uredno servisiraju.
Obaveze koje su nastale prije 2015. godine, a plaćene u posljednje 4 godine su:
1. Obaveze prema UniCredit banci po osnovu ugovora o kreditu iz 2010. godine u iznosu od 56 miliona KM,
2. Neizmirene obaveze prema javnim fondovima u iznosu od 26 miliona KM,
3. Obaveze prema kompaniji Končar Zagreb po osnovu ugovora iz 2008. godine za nabavku elektromotornog voza i opravke 9 lokomotiva u iznosu od 22 miliona KM,
4. Obaveze prema HŽ Cargo iz 2012. godine u iznosu od 9 miliona KM