Članak

FCAS

Berlin i Pariz vrše pritisak na kompanije da postignu sporazum o borbenim avionima do sredine decembra

Njemačka i Francuska vrše pritisak na industrijske lidere da pronađu rješenje za problematični zajednički projekat borbenih aviona FCAS, ili SCAF, do sredine decembra, rekla su jučer Reutersu dva izvora upoznata s tim pitanjem.

(Patria) - Njemačka i Francuska vrše pritisak na industrijske lidere da pronađu rješenje za problematični zajednički projekat borbenih aviona FCAS, ili SCAF, do sredine decembra, rekla su jučer Reutersu dva izvora upoznata s tim pitanjem.

Govoreći pod uslovom anonimnosti, jedan od izvora rekao je da bi generalni direktori uključenih kompanija trebali postići dogovor do 18. decembra.

Francuski Dassault, Airbus i Indra - posljednja dva predstavljaju Njemačku odnosno Španiju - među glavnim su kompanijama koje učestvuju u Budućem borbenom vazdušnom sistemu (FCAS) kako bi se francuski Rafale i njemački i španski Eurofighteri zamijenili borbenim avionima sljedeće generacije od 2040. godine.

Pokrenut 2017. godine kao model za evropsku odbrambenu saradnju, projekat je opterećen kašnjenjima i unutrašnjim sukobima oko podjele posla i prava intelektualnog vlasništva između Francuske i Njemačke i njihovih nacionalnih industrija.

Opcije koje se sada razmatraju uključuju potpuno okončanje projekta ili njegovo značajno smanjenje eliminacijom važnih elemenata, uključujući razvoj zajedničkog borbenog aviona, prema izvorima upoznatim s tim pitanjem.

Njemački kancelar Friedrich Merz i francuski predsjednik Emmanuel Macron namjeravaju do kraja godine odlučiti hoće li nastaviti s projektom ili će slijediti alternativni pristup.

- Politički proces je više puta prebacivao odgovornost s kancelara i predsjednika na ministre, a zatim nazad na ministarstva i agencije za nabavku - rekao je izvor iz industrije, izražavajući frustraciju.

- Jedina prava promjena je da je francuska politika postala nestabilnija. Sada se od industrije očekuje da pronađe zajednički jezik koji je odavno nestao iz političkog procesa - dodao je.

Berlin je okrivio Dassault za blokiranje sljedeće faze programa tražeći isključivo vodstvo nad projektom. Izvori su rekli da je Francuska zahtijevala podjelu posla od oko osamdeset posto, ali je to Dassault negirao.

Drugi izvor je napomenuo da su šefovi zračnih snaga zemalja bili zaduženi da provjere da li se nacionalni zahtjevi za budući borbeni avion podudaraju, te je naglasio da je konvergencija utvrđena na vojnom nivou.

#Svijet #Francuska #Njemačka #Avioni #Pariz #berlin