Ministar u Vladi TK Almir Žilić
(Patria) - Najnaseljeniji i privredno najrazvijeniji kanton u Federaciji BiH - Tuzlanski kanton (TK) i dalje nema izgrađen niti jedan jedini kilometar autoceste ili brze ceste.
Poražavajući je to podatak uzme li se, između ostalog, u obzir činjenica i da je 12 posto svih vozila u BiH registrovano upravo na području TK - a podaci za 2024. govore o 157.000 vozila.
- Samo iz tog aspekta, Federacija BiH morala bi dio od tih silnih nameta vratiti u TK, ali ne vraća ništa. Vjerovatno je to politika Federacije BiH u ovom mandatu - ništa se ne pokreće.
Najviše plaćamo poreza, najviše izdvajamo u budžet Federacije BiH, a najmanje nam se vraća. I to, u najmanju ruku i plastično rečeno, nije fer - kaže u razgovoru za Novinsku agenciju Patria (NAP) ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK Almir Žilić (DF).
U javnosti se stalno vrti priča, nastavlja Žilić, da je Tuzlanski kanton u putnoj blokadi zbog eksproprijacije zemljišta. Međutim, dodaje naš sagovornik, problem je u Zakonu o državnoj imovini, koji se ne implementira u cijeloj Bosni i Hercegovini.
- Pogledajte Hercegovinu - i u njoj ima državne imovine, ali kod njih Schmidtov zakon uopšte ne vrijedi. A ako i vrijedi, to se razvuče i onda niko neće dići cestu u zrak kad se napravi. I ona se onda postepeno legalizuje.
Samo se u Tuzlanskom kantonu traži dlaka u jajetu, traži se uspostava zakonskih procedura, poštovanje Schmidtovog nametnutog Zakona o državnoj imovini. Komisija za državnu imovinu nije se sastala godinu i po. Šteta je samo po TK, politikanstvo će nas ovdje ugušiti - govori Žilić.
Putna deblokada Tuzlanskog kantona, naglašava, mora biti od važnosti i po Federaciju i po državu Bosnu i Hercegovinu.
- Mislim da za ta dnevno-politička prepucavanja trenutno nema mjesta. Tuzlanski kanton s ovom Vladom SDA-DF prilično je otvoren za saradnju sa svima. Međutim, nema odjeka.
Ali sve se nadamo da će se nešto desiti i da će naši apeli iz TK doći do ušiju prvaka Federacije, da ćemo sjesti i razgovarati o toj putnoj deblokadi TK - ističe Žilić.
Napominje da Vlada TK nema nekih ozbiljnijih poveznica s premijerom FBiH Nerminom Nikšićem (SDP BiH), mada je bilo nekih pomaka u vezi s Univerzitetskim kliničkim centrom (UKC) Tuzla.
- Međutim, nema nikakvih kontakata oko pitanja putne deblokade, a vjerujte da vapimo za nekim velikim i konkretnim sastancima s Vladom Federacije po tom pitanju - dodaje Žilić.
Mišljenja je da politikanstvo već duži niz godina Tuzlanski kanton drži u putnoj blokadi, imajući u vidu da su gotovo sve stranke u posljednjih 30 godina bile na vlasti u FBiH, a da se u tom pogledu apsolutno ništa nije uradilo.
- Nadam se da će sa završetkom radova na zaobilaznici kod Živinica krenuti neki bolji dani i da će napokon doći do te putne deblokade u Tuzlanskom kantonu - zaključuje Žilić u razgovoru za NAP.
Podsjetimo, Vladi TK, na čelu s premijerom Irfanom Halilagićem, ruke su sputane zbog sporog procesa eksproprijacije zemljišta, neuređenih vlasničkih odnosa, neažurnih zemljišnih knjiga, ali i institucionalne blokade zbog nepostojanja jedinstvenog zakona o državnoj imovini.
S obzirom na to da je veliki dio zemljišta predviđenog za trasu autocesta, zaobilaznica i brzih cesta na području TK u vlasništvu države, procedura promjene namjene zemljišta nije moguća bez aktivnog učešća Komisije za državnu imovinu pri Vijeću ministara BiH, koja ne funkcioniše još od 2018. godine.
A kako bi se otklonile postojeće barijere, Vlada TK nedavno je uputila nekoliko inicijativa nadležnim institucijama na višim nivoima vlasti, ali i Uredu visokog predstavnika (OHR).
Vlada TK uputila je Vijeću ministara BiH zahtjev za hitno imenovanje Komisije za državnu imovinu, inicirala je izmjenu Zakona o poljoprivrednom zemljištu i dopunu Zakona o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom BiH, uz zahtjev za izuzeće prilikom izgradnje kapitalnih infrastrukturnih projekata.
Iz Vlade TK su dodali da će nastaviti s pripremnim aktivnostima u okviru svojih nadležnosti, te da očekuju da institucije viših nivoa vlasti i OHR omoguće deblokadu procesa i stvore uslove za realizaciju infrastrukturnih projekata od strateškog značaja za TK.