(Patria) - Željeznice Federacije BiH danas su ogledni primjer kako Vlada Nermina Nikšića razumije upravljanje javnim preduzećima - umjesto poštivanja zakona i stručnih kriterija, prioritet postaje raspodjela funkcija po stranačkim linijama, kaže u izjavi za Novinsku agenciju Patria (NAP) zastupnica u Parlamentu FBiH Jasmina Bišćević Tokić (SDA).
Bišćević Tokić naglašava da aktuelna Uprava Željeznica Federacije BiH, predvođena kadrovima Naše stranke, mijenja Pravilnik o radu i sistematizaciji, ne s ciljem unapređenja rada i sigurnosti, nego da bi osigurala prostor za kadrove bez stručnih kvalifikacija.
Posebno zabrinjava, stava je naša sagovornica, ukidanje obaveznog stručnog ispita 646 za rukovodeće pozicije u željezničkoj infrastrukturi. Taj ispit decenijama je garantovao minimum stručnosti i sigurnosti u oblasti u kojoj svaka greška može značiti ljudske živote.
Njegovo uklanjanje samo da bi se omogućila politička imenovanja, smatra zastupnica Bišćević Tokić, nije ništa drugo nego direktno ugrožavanje bezbjednosti saobraćaja.
- Praksa nezakonitih imenovanja postala je pravilo. Pa tako imamo situaciju da se bez potrebnog rukovodećeg iskustva u pravnim poslovima postavlja na mjesto v.d. izvršnog direktora za pravne i kadrovske poslove.
Pa slučaj bivšeg savjetnika ministra Forte i kandidata Naše stranke, koji odmah nakon razrješenja, postaje izvršni direktor za razvoj i investicije - navela je Bišćević Tokić.
Prema njenim riječima, četiri puta u posljednje dvije godine Vlada FBiH imenuje vršioce dužnosti bez konkursne procedure, suprotno Zakonu o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima i članu 15. Uredbe o vršenju ovlaštenja u privrednim društvima.
- Dok se fotelje popunjavaju, stanje u infrastrukturi je alarmantno. Željeznice FBiH su zbog kašnjenja na projektu obnove pruge u Jablanici izgubile više od 5,5 miliona KM. Otkazani su ugovori sa inostranim partnerima vrijedni desetine miliona.
Na terenu svjedočimo ispadanju vagona iz šina, korovom obraslim prugama i zastarjeloj signalizaciji. Sindikati s pravom odbijaju dati saglasnost na ovakvu sistematizaciju, jer je jasno da posljedice ovakvih odluka neće biti samo finansijske, nego i sigurnosne - govori Bišćević Tokić.
Ironično, napominje, vlast koja se poziva na evropske standarde briše jedini uslov koji su sve evropske željeznice odavno prepoznale kao minimum stručnosti. Reforma koju Vlada promovira svodi se na politički marketing i kadrovsko trgovanje, dok preduzeće tone u gubitke i gubi ključne ugovore.
- Željeznice Federacije BiH danas nisu simbol napretka nego ilustracija kako izgleda upravljanje kada je politička podobnost važnija od znanja. A voz koji Nikšićeva Vlada vozi, bez stručnosti, bez pravila i bez odgovornosti, neminovno vodi u pogrešnom smjeru - zaključuje Bišćević Tokić u razgovoru za NAP.
(D.K.)