Članak

DOPIS MEDIJIMA

Porezna uprava reagovala i priznala premještanje radnika, ali tvrde sve po zakonu

(Patria) - Porezna uprava FBiH reagirala je na tekst pod naslovom “DOGOVOR NIKŠIĆ -ČOVIĆ Politička čistka unutar Porezne uprave FBiH: Sindikat upozorava na nezakonite premještaje i mogući mobbing”.

"Porezna uprava Federacije BiH u potpunosti odbacuje neistinite, netačne i pravno neutemeljene tvrdnje Sindikalnog odbora Porezne uprave Federacije BiH koje dovode u zabludu javnost i zaposlenike Porezne uprave, što je očito i bio cilj njihovog prenošenja. Također, oštro odbacujemo navode da su premještaji zaposlenika rezultat dogovora političkih stranaka, da su izvršeni nezakonito i iz ličnih razloga i da su rezultat mobinga.

Premještaji zaposlenika, koji su u konkretnim slučajevima provedeni, izvršeni su isključivo u skladu s važećim zakonskim propisima i potrebama službe, uz poštivanje procedura propisanih Zakonom o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine, Zakonom o namještenicima u organima državne službe u Federaciji Bosne i Hercegovine i Zakonom o radu Federacije BiH.

U cilju istinitog i objektivnog informisanja javnosti Porezna uprava ističe da u konkretnom slučaju, premještaji koji nisu izvršeni na pisani zahtjev državnih službenika ili namještenika, izvršeni su na pisane zahtjeve rukovodilaca organizacionih jedinica koje su potkapacitirane, na radna mjesta u najvećem broju slučaja s istim opisima poslova. Iz jedne organizacione jedinice u drugu, u maju 2025. godine izvršeni su zbog potreba posla premještaji ukupno 7 zaposlenika i to:

- 4 federalna porezna inspektora iz Odsjeka za kontrolu u Središnjem uredu na adresi Husrefa Redžića broj 4., u federalne porezne inspektore u Odsjeku za inspekcijski nadzor u Kantonalnom poreznom uredu Sarajevu na adresi Augusta Brauna broj 2., dakle 1.1 km udaljenosti, dok su plata i sva druga prava i obveze iz radnog odnosa ostala nepromijenjena. Podsjećamo javnost da je Vlada Federacije BiH otvorila sistem „Zaštita radnika“, te da se i Poreznoj upravi dostavlja veliki broj prijava, kojima Porezna uprava posvećuje posebnu pažnju, koje se provjeravaju i po kojima se provode inspekcijski nadzori. To je znatno povećalo obim poslova Odsjeka za inspekcijske nadzore pri svim kantonalnim poreznim uredima, ali i poreznim ispostavama i drugim organizacionim jedinicama. Međutim, ono što nas ohrabruje je činjenica da je sve veći broj prijava građana/poreznih obveznika za nepoštivanje poreznih propisa, čemu ovaj organ također pridaje veliku važnost.

- 1 federalnog poreznog inspektora za kontrolu velikih poreznih obveznika za Regiju Mostar u federalnog poreznog inspektora u Odsjek za inspekcijski nadzor Kantonalnog poreznog ureda Novi Travnik, s obzirom na mjesto stanovanja imenovanog, a znatno povećan obim poslova i veliki broj neriješenih predmeta u Odsjeku za inspekcijski nadzor u Kantonalnom poreznom uredu Novi Travnik.

- 1 višeg stručnog saradnika iz jednog Sektora u Središnjem uredu u višeg stručnog saradnika u drugi Sektor, a cijeneći činjenicu da su u tom Sektoru samo 4 zaposlenika.

- 1 namještenika s poslova namještenika u jednom Sektoru na poslove namještenika u drugom Sektoru u Središnjem uredu, na zahtjev rukovodioca Sektora, u kom slučaju sva prava i obaveze premještenog namještenika ostaju nepromijenjeni, osim toga da će poslove za koje je i primljen u državnu službu obavljati u drugom Sektoru.

Ni jedan zaposlenik nije premješten na niže radno mjesto niti su mu umanjena prava iz radnog odnosa, već se radi isključivo o premještajima na hijerarhijski isto radno mjesto, s istom platom, kao i drugim pravima iz radnog odnosa, samo u drugoj organizacionoj jedinici. Premještaji su vršeni na pisane zahtjeve rukovodilaca tih organizacionih jedinica koje su potkapacitirane, odnosno nemaju zaposlenika na tim poslovima.

Što se tiče privremenih rasporeda zbog potreba službe odnosno posla, kako to normira član 108. Zakona o radu, isti su vršeni na pisane zahtjeve rukovodilaca organizacionih jedinica, kao zamjena odsutnih zaposlenika (bolovanje, godišnji odmor i druga odsustva) i to isključivo na periode do 60 dana kako to normira Zakon o radu, pri čemu su svi privremeno raspoređeni zaposlenici zadržali sva prava i obaveze iz radnog mjesta na koje su postavljeni i niti jedan privremeni raspored nije trajao duže od 60 dana. Dakle, u konkretnom slučaju poslodavac nije povrijedio niti doveo u pitanje bilo koje pravo iz radnog odnosa, izuzev što je određene zaposlenike privremeno rasporedio u drugu organizacionu jedinicu kao zamjenu odsutnog zaposlenika, a što nažalost Sindikalna organizacija predstavlja kao navodnu nezakonitost.

Pored navedene činjenice, dužni smo javnost upoznati s činjenicom da prema novoj Uredbi o naknadama koje nemaju karakter plaće i koja je stupila na pravnu snagu 19.4.2025. godine troškovi smještaja u mjestu rada iznose 611 KM (u odnosu na ranije 149 KM) i zbog toga postaviti pitanje: Je li, opravdano, službenicima koji ostvaruju navedenu naknadu, jer svakodnevno putuju s posla i na posao više od 70 km od mjesta stanovanja plaćati dodatnih 611 KM na platu ako u mjestu njihovog stanovanja postoji upražnjeno identično radno mjesto s istom platom i istim svim pravima i obavezama. Menadžment Porezne uprave smatra da to nije opravdano. To je još jedan od razloga zbog kojih ti službenici na sve moguće načine, pa i preko Sindikata i medija, pokušavaju prikazati radnje menadžmenta kao nezakonite, jer ostaju bez 611 KM mjesečno.

Članom 21. Zakona o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine propisano je između ostalog, da o pravima i dužnostima državnih službenika iz radnog odnosa odlučuje rukovoditelj organa državne službe, dok je članom 22a. spomenutog Zakona propisano da ako u organu državne službe postoji upražnjeno radno mjesto državnog službenika u tom slučaju rukovoditelj organa državne službe prvo razmatra da li može na to radno mjesto premjestiti državnog službenika koji se nalazi na sličnom radnom mjestu u istom organu državne službe, da premještaj može biti dobrovoljan, uz suglasnost državnog službenika koji se premješta, a izuzetno i nametnut, ako postoje objektivno utvrđene i neodložne potrebe službe, da nametnuti premještaj može biti i zamjena službenika s jednog na drugo radno mjesto, te da rješenje o premještaju donosi rukovoditelj organa državne službe.

Članom 15. Zakona o namještenicima u organima državne službe u Federaciji Bosne i Hercegovine, između ostalog, propisano je da o pravima, dužnostima i odgovornostima namještenika iz radnog odnosa na osnovu ovog, drugih zakona i podzakonskih propisa odlučuje rukovoditelj organa državne službe, dok je članom 19. spomenutog Zakona propisano da kada u organu državne službe postoji upražnjeno radno mjesto namještenika, rukovoditelj tog organa prvo razmatra da li se može na to radno mjesto premjestiti namještenik koji se nalazi na sličnom radnom mjestu u okviru organa državne službe, da se premještaj može se izvršiti po potrebi službe ili na zahtjev namještenika, da se prilikom odlučivanja o premještanju namještenika na upražnjeno radno mjesto u obzir uzimaju ocjene rada koje je namještenik dobivao na radnom mjestu na kojem se nalazi, kao i njegovo ukupno angažiranje i rezultati rada koje je postigao na svom radnom mjestu, te da se premještaj vrši donošenjem rješenja kojim se vrši raspoređivanje na radno mjesto iz stava 1. ovog člana.

Također, članom 108. Zakona o radu Federacije BiH u vezi člana 49. Zakona o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine i člana 2. Zakona o namještenicima u organima državne službe u Federaciji Bosne i Hercegovine propisano je da u hitnim slučajevima (zamjena iznenada odsutnog radnika, iznenadno povećanje obima posla, sprječavanje nastanka veće štete, kvar na postrojenjima, elementarne nepogode i sl.) poslodavac može donijeti jednostranu odluku o rasporedu radnika na drugo radno mjesto, a najduže do 60 dana u toku jedne kalendarske godine, te da se plaća radnika i druge naknade obračunavaju kao da je radio na radnom mjestu za koje ima zaključen ugovor o radu, a da zahtjev za zaštitu prava podnesen protiv odluke iz stava (1) člana 108. istog Zakona ne odlaže njeno izvršenje.

Porezna uprava posebno važnim ističe da je Odbor državne službe za žalbe, kao drugostepeni organ za rješavanje po žalbama državnih službenika i namještenika, nespornim potvrdio diskreciono pravo rukovodioca organa državne službe da sam odredi koje sistematizirane poslove će zaposlenik obavljati. Jedini kriterij koji je pri tome obavezujući jeste da zaposlenik mora da ispunjava sve uslove za obavljanje poslova radnog mjesta na koje se premješta te da se prilikom premještaja uzmu u obzir ocjene rada koje je zaposlenik dobivao, te da su odluke ovog organa pravilne i na zakonu zasnovane, a izjavljene žalbe neosnovane. Ova važna činjenica u saopćenju Sindikalnog odbora nije navedena, odnosno vješto je prikrivena.

Porezna uprava smatra da je navedeno dovoljan dokaz o pravilnosti i zakonitosti postupanje menadžmenta, kojeg Sindikalni odbor naziva nezakonitim, a pojedini mediji prenose.
Još jedna nesporna činjenica jeste događaj koji se desio i koji su prenijeli svi mediji u kom je zaposlenik Porezne uprave pritvoren te se sumnjiči za krivično djelo primanja mita, te se postavlja pitanje, s obzirom na to da je isti član Sindikata, zašto Sindikat šuti o takvim događajima. Hoće li i u konkretnom slučaju, ako se potvrde pisanja medija, Sindikat i preventivnu suspenziju s posla tog zaposlenika naznačiti „nezakonitom“ i prenijeti putem medija?!

Podsjećamo javnost da su državni službenici i namještenici u Poreznoj upravi Federacije BiH usvajanjem Budžeta za 2025. godinu dobili povećanje plate od 13 %, shodno čemu je došlo vrijeme da državni službenici i namještenici opravdaju platu i da se nivo usluga Porezne uprave prema građanima i poreznim obveznicima podigne na nivo koji to građani i porezni obveznici zaslužuju, s obzirom na javne prihode koje po osnovu poreznih obaveza uplaćuju u Budžet Federacije BiH", stoji u reakciji Porezne uprave Federacije BiH

#BiH #Sarajevo #Mostar #Travnik #Sindikat #FederacijaBiH #PoreznaUprava #Inspektor #Niksic #Redzic #Mobbing