(Patria) - Japanski mediji ovih dana iznose više detalja o ogromnim gubicima od oko 21 milijardu dolara koje će, strahuje se, u ovoj fiskalnoj godini pretrpjeti tamošnja automobilska industrija, usljed carina koje je uvela administracija predsjednika SAD-a Donalda Trumpa.
Trećeg aprila na snagu su stupile Trumpove carine od 25 posto na automobile, a trećeg maja i carine iste visine koje se odnose na dijelove za vozila.
Sada su već dostupni prvi empirijski podaci o gubicima koje će usljed carina pretrpjeti japanski proizvođači vozila.
Renomirana Toyota, na primjer, za prvi mjesec trajanja carina pretrpjela je štetu od oko 1,2 milijarde dolara.
Japanski mediji prenose procjenu agencije Bloomberg da bi na godišnjem nivou njen gubitak prouzrokovan novim carinama mogao da dostigne skoro 11 milijardi dolara, mada druge kuće tu štetu procjenjuju na oko šest do sedam milijardi.
Mediji u Japanu dalje navode da će njihova automobilska industrija, moguće, pretrpjeti ukupni godišnji gubitak u iznosu od čak oko 21 milijardu dolara usljed Trumpovih tarifa.
Pritom upozoravaju i da je nemoguće na siguran i precizan način procijeniti predstojeću štetu, jer se situacija mijenja iz dana u dan.
Na pitanja domaćih novinara zabrinutih za budućnost najprofitabilnije grane japanske industrije, rukovodstvo Toyote nedavno je izjavilo da kompanija neće mijenjati cijene svojih vozila zbog Trumpovih carina.
Nastojat će, kažu, da održe proizvodnju od tri miliona automobila u Japanu, kako bi sačuvali radnu snagu i poštedjeli gubitaka svoje snabdjevače.
Ta megakompanija, najveći proizvođač i prodavač četverotočkaša na svijetu, može to sebi da dozvoli jer ima ogromne finansijske rezerve. Pitanje je, međutim, šta će biti sa drugim japanskim proizvođačima.
Za sada je izvjesno da će svi oni povećati proizvodnju u svojim postrojenjima u SAD-u kako bi bar djelimično nadoknadili (predstojeće) smanjenje uvoza prouzrokovano uvođenjem tarifa.
U tome će ih, međutim, ometati poskupljenje čelika, dijelova za automobile i proizvodne mašine koje uvoze iz Japana u SAD za potrebe svojih fabrika.
Američka administracija, naime, pored 25 posto na automobile i dijelove za vozila, predviđa i carine od 25 posto na čelik i aluminijum, te 24 posto na sve druge japanske proizvode.
Pored proširenja proizvodnje u SAD, vjerovatno je i prebacivanje težišta prodaje na jugoistočnu i južnu Aziju i druge dijelove svijeta.
Generalni direktor Honde Toshihiro Mibe izjavio je da će već u ovoj fiskalnoj godini, dobrim dijelom zbog problema carina, profit njegove korporacije biti više nego prepolovljen, odnosno da će opasti oko 650 milijardi jena (4,5 milijardi dolara).
Nissan procjenjuje da će ga Trumpove carine koštati oko 450 milijardi jena (tri milijarde dolara), dok Subaru, koji u SAD prodaje čak polovinu svih svojih vozila, govori o dvije i po milijarde dolara gubitaka.
Rukovodioci Mazde saopštili su da je u aprilu trošak koji je kompanija iskusila usljed novouvedenih carina iznosio oko deset milijardi jena (oko 68 miliona dolara).
Japanski mediji pišu da je u najboljem položaju Suzuki, koji u SAD uopšte ne prodaje automobile, već samo motocikle i koji ne bi trebalo da zabilježi godišnji gubitak veći od oko 40 milijardi jena (135 miliona dolara).
Inače, u SAD je prošle kalendarske godine prodato 5,9 miliona japanskih automobila, što proizvedenih u toj zemlji, što uvezenih iz Japana, Meksika i Kanade.
U 2023. godini iz samog Japana u druge dijelove svijeta izvezeno je 5,27 miliona četverotočkaša vrijednih oko 110 milijardi američkih dolara.