

(Patria) - Ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto održao je sastanak s predstavnicima Sindikata BHANSA-e.
Nakon sastanka obratio se medijima, istaknuvši kako je problem u tome što je slovenska kompanija u međunarodnom arbitražnom postupku Viaduct dobila spor protiv Bosne i Hercegovine zbog duga koji je proizvela Vlada Republike srpske.
“Taj dug je prebačen na BHANSA-u, i ona je postala neka vrsta kolateralne žrtve za nešto s čime nema nikakve veze. To je jedan problem. Drugi je pitanje kako će Bosna i Hercegovina uspostaviti presedan u isplati ovakvih arbitražnih presuda, s obzirom na informacije koje imamo da postoji još nekoliko postupaka s iznosima znatno većim od ovoga s “Viaductom” – oni se mjere u stotinama miliona eura. Ako se sada uspostavi presedan, on bi mogao vrijediti i za sve buduće dugove. To je problem koji moramo riješiti.
Ako ne osiguramo privremeno finansiranje BHANSA-e, može nastati šteta koja nadmašuje ovaj iznos od 110 miliona KM. Ako dođe do obustave rada i ako evropske institucije procijene da BHANSA ne može obavljati svoj posao na najbolji mogući način, ne samo da ćemo izgubiti prelete koji donose desetke miliona eura, već ćemo izgubiti i nadzor nad vlastitim zračnim prostorom”, upozorio je Forto.
Naglasio je da bi tada nadzor nad zračnim prostorom bio prepušten drugim agencijama, a povratak tog nadzora mogao bi trajati godinama – ako ga ikad ponovno uspostavimo, javlja BHRT.
“Rizik je ogroman, postoji i rizik da sva četiri aerodroma izgube mogućnost redovnog odvijanja letova. Zato sam na sjednici Vijeća ministara insistirao da, uz pokušaje podmirenja presude, ne dovedemo u pitanje poslovanje BHANSA-e, te da pripremimo odluku o privremenom finansiranju ove agencije. Odluka je pripremljena, zasad je u nacrtu, i uputit ćemo je na sjednicu u utorak, kako bismo kroz privremeno finansiranje uskladili njihove potrebe i stavove. Ako se odluka usvoji u utorak i ako bude dovoljno sredstava, barem smo spriječili veću štetu. Podsjećam vas, danas je u pitanju Republika srpska, sutra to može biti neki kanton ili drugi nivo vlasti. Bosna i Hercegovina jamči određene obveze – danas je to slučaj s “Viaductom”, sutra može biti neko drugi. Važno je da odgovornost snosi onaj ko je štetu prouzročio. BHANSA-i moramo osigurati stabilne uvjete za rad”, zaključio je.
Predsjednik Sindikata kontrolora letenja u Bosni i Hercegovini Vinko Malnar poručio je da su zaposlenici dovedeni u situaciju koja nema veze s njihovim poslom već politikom.
“Naš posao je siguran let, da putnici brzo i sigurno stignu na odredište. Mi smo neprofitna organizacija koja godišnje uveze 85 miliona KM i dio ide i entitetima”, objasnio je on.
Istakao je kako ovi zaposlenici nisu kadar koji se lako može naći na biru za zapošljavanje, ali i kako Fortin prijedlog vide kao svjetlo na kraju tunela.
Malnar je poručio da se ne radi “samo” o 500 zaposlenika koji bi ostali bez dijela plate, što se već desilo, već i njihovih porodica.