


(Patria) - Bez dovoljno potrebne pažnje javnosti ostala je vijest da postoji ozbiljan rizik da aerodromi u Bosni i Hercegovini izgube licence za rad!
Naime, krajem januara održan je sastanak Državnog komiteta za sigurnost civilnog zrakoplovstva gdje je upravo zaključeno da vremena više nema, te da aerodromi moraju ispuniti obaveze iz Programa civilnog zrakoplovstva BiH.
Inače, odlukom iz 2023. godine u Državni komitet imenovani su Edin Forto, ministar komunikacija i prometa BiH za predsjedavajućeg, Nenad Nešić, bivši ministar sigurnosti BiH za zamjenika predsjedavajućeg, te članovi Zukan Helez, ministar odbrane BiH, Elmedin Konaković, ministar vanjskih poslova BiH, Milanko Kajganić, glavni tužitelj Tužilaštva BiH, Mirko Kuprešaković, direktor Granične policije BiH, Čedomir Šušnjar, generalni direktor Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH, Davorin Primorac, direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH, Almir Džuvo, direktor Obavještajno-sigurnosne agencije BiH, Darko Ćulum, direktor Državne agencije za istrage i zaštitu, i Enes Karić, direktor Direkcije za koordinaciju policijskih tijela BiH.
Na posljednjem sastanku od direktora se pojavio samo Enes Karić, direktor DKPT-a, a ostali su poslali zamjene, uprkos važnosti teme. Od ministara tu je bio samo Edin Forto na čiju je inicijativu i zatraženo održavanje tematske sjednice sa predstavnicima aerodroma u BiH u cilju ispunjavanja obaveza iz Programa civilnog zrakoplovstva BiH.
Inače, programom je, između ostalog, propisana i obaveza aerodroma da najkasnije do 18. maja 2025. godine od Granične policije Bosne i Hercegovine preuzmu poslove protivdiverzione kontrole putnika i prtljaga.
Ali, malo toga je urađeno. Državni komitet je tako informiran da je u izvršavanju te obaveze naviše postigao Aerodrom Sarajevo, da su aerodromi u Tuzli i Banjoj Luci započeli aktivnosti, dok Aerodrom Mostar još nije ušao u realizaciju ove obaveze.
I iako se ovo pitanje najviše tiče Granične policije Kuprešaković se nije pojavio!
A, programom sigurnosti je ova obaveza, u skladu sa evropskom praksom i nakon višegodišnjeg odlaganja, predata aerodromima.
,,Svjesni smo i gorućeg problema nedovoljnog broja pripadnika Granične policije BiH u kojoj trenutno nedostaje gotovo 750 policijskih službenika, zbog čega svako daljnje odlaganje obaveze preuzimanja KDZ pregleda putnika i prtljaga sa Granične policije BiH dovodi u pitanje obavezu ispunjavanja sigurnosnih procedura na našim aerodromima, zbog čega postoji ozbiljan rizik da naši aerodromi izgube licence za rad“, naveo je ministar Forto u januaru.
S obzirom na rokove i činjenicu da je vrlo malo urađeno, teško je očekivati da se do maja ovaj posao obavi. Posebno se to odnosi na Aerodrom u Mostaru, koji nije ni započeo ovaj posao!?
Uzimajući u obzir i činjenicu da Granična policija sve dublje ulazi u probleme zbog nedostajućeg kadra jasno je da problem neće biti riješen u zadatom roku.
Priča o evropskom putu BiH je stoga samo floskula koju vladajući šire javnim prostorom tek onako da bi ih se vidjelo kao proevropske političare. Ali priča je jedno, a djela drugo.
Politički subjekti nikada nisu imali razumijevanja za potrebu za opremanjem Granične policije po evropskim standardima, zbog čega se trenutno nalaze u situaciji da Granična policija BiH nije materijalno-tehnički i kadrovski opremljena za nove izazove, a upravo je to ono što je neophodno.
Rješenje ovog problema zahtijeva hitnu i ozbiljnu reakciju svih nadležnih institucija, kao i političku volju za stvarnim reformama, što bi trebalo biti prioritet za sve aktere u BiH, a ne njihove fotelje za šta se posljednjih dana intenzivno bore!
(A.Čorbo-Zećo)