
(Patria) - Most koji spaja obale lagune Garzón u Urugvaju možda je i najneobičniji na svijetu, piše Punkufer.
Iako svoju funkciju obavlja bez greške, njegovom se obliku mnogi čude. Naime, umjesto da prijeđe lagunu najkraćim mogućim putem, odnosno ravnom linijom, ovaj most nad njom pravi - krug.
Saobraćaj na kružnom mostu nije organizovan kao u kružnom toku, nego se jednostavno dva kolovoza, po jedan za svaki smjer, dolaskom na most razdvajaju i nakon što opišu polukrug, ponovo se spajaju i dalje teku paralelno.
Zašto (u) krug?
Neobičan i fotogeničan, ovaj most oduševljava društvene mreže već čitavu deceniju, a uvijek se nađe neko ko rukom povučenom crvenom linijom preko fotografije sugeriše da bi most premostio lagunu i da je ravan.
Most je projektovala kompanija "Rafael Viñoly Architects" imajući nekoliko ciljeva na umu. Prvi je, naravno, bio omogućiti brz prijelaz automobilima preko lagune.
Prije izgradnje mosta to se izvodilo motorizovanim skelama koje su primale po jedno vozilo, pa je dolazak na drugu stranu lagune bio mnogo sporiji i komplikovaniji.
Drugi cilj bio je, uprkos budućem mostu, očuvati biološku raznolikost, a kružni oblik pokazao se dobrim rješenjem i za to. Naime, prstenasta sjena mosta ovako se čitav dan pomiče sa suncem, a da je konstrukcija takva da je u sredini puna, dio lagune ispod mosta stalno bi bio bez svjetlosti.
Laguna Garzón područje je i velike ornitološke važnosti, dom je brojnim ptičijim vrstama, uključujući čileanskog plamenca, ali i ugroženih vodozemaca poput Darwinove krastače.
Treći razlog zašto je ovaj most kružnog oblika je - sigurnost. Dolazak s pristupne ceste u ogroman zavoj tjera vas da usporite, dok ravna pregledna cesta mnoge "tjera" da pedalu gasa pritisnu do kraja.
I posljednje, iako možda vozači i neće, u sporijoj vožnji putnici će više uživati u pogledu na lagunu, a kako ga ne bi morali hvatati u vožnji, projekat je predvidio i mjesta za sjedenje, uživanje i pecanje na obodu ovog drugačijeg mosta.
Izgradnja ovog atraktivnog mosta, koja je koštala više od 10 miliona eura, započela je u septembru 2014., a most je za javnost otvoren krajem 2015.
Čini ga više od 450 tona željeza i tri i po hiljade kubika betona. Promjer prstena je 202 metra, a most je dovoljno visok da se ispod njega nesmetano plovi.
Most Laguna Garzón, osim što je povezao urugvajske regije Rochu i Maldonado, postao je i prava turistička atrakcija, ali i omiljeno mjesto za rekreaciju stanovnika koji sada nad lagunom mogu šetati, voziti bicikl i uživati u panoramskom pogledu od doslovno - 360 stepeni.