Članak

INTERVJU ZA NAP

Hamzić: Grad Tuzla mora uraditi više za građane, u 21. vijeku nemamo uredan javni prijevoz, vodosnabdijevanje, infrastrukturu

Razgovarao: Delvin Kovač

O sebi samo mogu s ponosom reći da nikada nisam izdao, a sve ostalo neka govore djela, kaže nosilac liste Narodnog evropskog saveza (NES) BiH za Gradsko vijeće Tuzla Nedžad Hamzić.

"Kao nosilac liste tima ljudi koji vole ovaj grad, i žele mu samo najbolje, mogu reći da ćemo se zalagati da se Tuzli vrati njen sjaj i duh. Da bude predvodnik promjena, da bude centar privrednog razvoja, da vratimo ljude u našu čaršiju, da bude poželjan grad za saradnju.

Dosadilo mi je slušati priče o nekakvim odbranama, nekakvim napadima. Vrijeme je da pričamo o sebi. Nažalost, sve je manje posjećivanja, prijateljskih kafa, iskrenih druženja. Izostaje podrška, prevladava zavist, a to nije Tuzla.

Tuzla su ljudi, Tuzla smo svi mi. U ovoj kampanji nećemo nikoga napadati, nećemo biti negativni, davat ćemo konstruktivne prijedloge jer ako želimo promjene, počnimo od nas samih, objavio je Hamzić 8. septembra na svom Facebook profilu.

U intervjuu za Novinsku agenciju Patria, osvrnuo se na rad gradske administracije i Gradskog vijeća Tuzla u proteklom mandatu, ali i iznio vlastita rješenja akutnih problema s kojima se bore Tuzlaci - vodosnabdijevanje, cestovna infrastruktura i nepostojanje javnog gradskog prijevoza.

Gospodine Hamziću, kako biste ocijenili rad gradske administracije, na čelu s gradonačelnikom Zijadom Lugavićem, ali i Gradskog vijeća u protekle četiri godine?

Hamzić: Smatram da gradska uprava i administracija mogu raditi bolje i da moraju biti otvoreniji prema građanima. Pomaci postoje u određenim stvarima, ali mora bolje. Potrebno je sve službe staviti na raspolaganje građanima, izvršiti neophodnu digitalizaciju svih procesa, olakšati procedure i papirologije, ugledati se na neke druge uprave i administracije.

Kada je riječ o Gradskom vijeću, nadam se da će novi saziv donijeti novu energiju, ideje, aktivnosti, ali i potrebne promjene i svježinu.

Šta konkretno odlikuje Vaš program i za šta ćete se Vi zalagati, ukoliko budete izabrani za gradskog vijećnika?

Hamzić: Kada je riječ o programu NES-a, ali i mene kao pojedinca, moram reći da je sve usmjereno na običnog čovjeka, građanina ovog grada ali i na samu Tuzlu. Nikada nisam bio tzv. populista, trudio sam se raditi za građane, razgovarati sa ljudima na ulici, ne kriti se nakon izbora. Moj broj telefona je isti godinama i ne postoji niko kome neću odgovoriti na poziv.

Program smo konkretno usmjerili na one probleme o kojima slušamo godinama:

- Osigurati građanima svih mjesnih zajednica na području grada život dostojan čovjeka u 21. stoljeću (kompletna komunalna infrastruktura - vodovodna, toplifikaciona i kanalizaciona mreža);

- Sufinansiranje nabavke solarnih panela i toplotnih pumpi u svrhu smanjenja zagađenja grada i poboljšanja kvaliteta života naših građana;

- Problematizirati potrebu gradnje zgrada, naročito u užem jezgru grada, čija izgradnja ima negativan uticaj na kvalitet života naših sugrađana, naročito ako se za to veže uništavanje zelenih površina, nedostatak parking mjesta, visoke cijene nekretnina;

- Pripremiti i usvojiti program razvoja zelene infrastrukture u gradu s obzirom da se suočavamo s izazovima neodržive urbanizacije, degradacijom i gubitkom prirodnog kapitala, klimatskim promjenama i povećanjem rizika od prirodnih katastrofa;

- Rješavanje problema javnog prijevoza u našem gradu, a naročito osigurati prijevoz za učenike osnovnih škola od I do IV razreda od kuće do škole, i obratno;

- Rješavanje problema nelegalizovanih objekata na području grada;

- Sufinansiranje obnove i zamjene starih i dotrajalih liftova u zgradama na području čitavog grada;

- Ukidanje sufinansiranja puteva u iznosu od 20% od strane građana u svim mjesnim zajednicama, posebice jer je kvalitet radova istih nažalost upitan;

- Nabavku vatrogasnih ljestvi;

- Digitalizaciju svih procesa vezanih za gradsku administraciju, javna preduzeća i ustanove;

- Kontrolu svih radova i asfaltiranih površina na području grada kako bi se osigurao kvalitet istih;

- Provjeru nadzornih odbora i komisija za prijem dokumenata prilikom izvođenja radova kako bi se zaštitio novac građana (budžetski novac);

- Tuzla kao privredni centar TK otvorena prema privrednicima, sa razvijenim poslovnim zonama i skraćenim procedurama jer je to jedini način da zadržimo mlade i obrazovane ljude u našoj čaršiji.

Prošla je sedmica od početka izborne kampanje. Šta ste iz dosadašnjih obilazaka tuzlanskih naselja i mjesnih zajednica i razgovora s građanima zaključili da su njihovi gorući problemi?

Hamzić:
Moram naglasiti da ja sve mjesne zajednice na području grada intenzivno obilazim već 10 godina, u svakom periodu godine, ne samo za vrijeme predizborne kampanje. Problemi se nisu toliko promijenili, jer se nisu ni rješavali, ali možemo reći da se polako mijenja svijest građana.

Građani postaju svjesni toga da je dužnost Grada da im obezbijedi kvalitetne uslove za život, uključujući prije svega komunalnu infrastrukturu (vodu, grijanje, kanalizaciju, asfaltiranje puteva). To mora postati naša svakodnevnica, a ne velika vijest. Od gorućih problema na koje se žale građani izdvojio bih problem javnog prijevoza, vodosnabdijevanja i izbore u mjesnim zajednicama.

Tuzla, nažalost, nije jedina lokalna zajednica u BiH koja muku muči s vodosnabdijevanjem zbog svakodnevnih kvarova na cjevovodu i njegove dotrajalosti. Zašto, po Vašem mišljenju, taj problem ni do dan-danas nije riješen?

Hamzić: Tuzla je relativno dobro riješila taj problem u prošloj deceniji novim postrojenjem za prečišćavanje vode. Međutim da bi se rezultati nastavili, rad mora biti kontinuiran.

Godine 2013., kada sam bio vijećnik u Gradskom vijeću Tuzla, Vodovod i kanalizacija su podigli KF-ov kredit kako bi se dugotrajno riješio problem vodosnabdijevanja ali i kako bi se zamijenile sve azbestne cijevi jer utiču na zdravlje građana. Zauzvrat, mi smo proveli nepopularnu mjeru, povećanje cijene računa našim građanima. Pristali smo na to, ali nije ispunjeno sve ono što je tada obećano.

U međuvremenu ponovo imamo dotrajale cijevi, gubitke na sistemu, koji su istini za volju smanjeni, ali naravno da može bolje. Ono što je najveća zamjerka svakako jeste to što neke mjesne zajednice u prigradskim područjima i dalje nemaju riješeno vodosnabdijevanje iako smo u 21. stoljeću. Godinama se govori o različitim projektima i pumpnim stanicama u visinskim zonama.

Za svaki objekat koji je na visinskoj koti potrebno je uraditi projekat da bi se tamo dovela voda, a ako ne može, onda je predviđena ugradnja pumpnih postrojenja. Zavisno od broja stanovnika i promjera cijevi zavisi i koja će se pumpa ugrađivati. Iako interes građana postoji, sve je zaustavljeno samo na projektu.

Stiče se dojam da je Tuzla "slijepo crijevo" u BiH jer nema nijednog kilometra autoputa. Zbog loših cesta najviše ispaštaju građani i privrednici. S obzirom da je nadležnost za cestovnu infrastrukturu na federalnom nivou, smatrate li da lokalna vlast do sada nije učinila dovoljno kako bi utjecala na viši nivo vlasti da se u tom pogledu konačno nešto promijeni?

Hamzić: Nažalost, Tuzla jeste "slijepo crijevo", kako ste i naveli, a svjesni smo svi koliki značaj ima saobraćajna infrastruktura za razvoj jednog grada, privredni razvoj grada ne treba ni spominjati. Ovo je sigurno jedan od najvažnijih ciljeva s obzirom da utiče na svakodnevni život građana. Svi se zajednički moramo usmjeriti na razvoj saobraćajne infrastrukture.

Prioritet mora biti saobraćajna deblokada čitavog TK, a svakako da je nama najinteresantniji početak najavljene gradnje autoputa Tuzla - Brčko - Orašje i završetak projekta za izgradnju brze ceste Tuzla - Gračanica - Doboj, kao i brze ceste Tuzla - Živinice.

Smatram da je Tuzla trebala biti otvorenija prema drugim nivoima vlasti, naročito federalnom, bez obzira na politiku, jer je interes građana važniji od sujeta i ličnih stavova. Evo sada imamo i političku promjenu na federalnom nivou, najavljeni projekat Južne saobraćajnice u Tuzli, koja je nama od krucijalne važnosti, zbog rasterećenja saobraćaja u čitavom gradu, a svi mi ovdje svjesni smo koliki problem imamo sa zagušenjem saobraćaja. A da li će do realizacije istog doći, vidjet ćemo u narednom periodu.

Izbori u tuzlanskim mjesnim zajednicama i dalje nisu mogući, jer Gradsko vijeće nije usvojilo odluku o utvrđivanju izbornog procesa za savjete mjesnih zajednica. Grad Tuzla krši vlastiti Statut, usvojen u maju 2021., koji je propisao da će u roku do šest mjeseci Gradsko vijeće donijeti odluku o uređivanju izbornog procesa za savjete mjesnih zajednica. Međutim, i tri i po godine nakon toga odluka o načinu provođenja izbora nije donesena. Kako to komentarišete?

Hamzić:
Izbori u mjesnim zajednicama su nešto za šta sam se lično zalagao od 2012. godine, a isti stav je dijelio i moj tim ljudi, koji su zajedno sa mnom kandidati na predstojećim izborima. Mjesna zajednica je baza i treba da predstavlja sponu između grada i mjesne zajednice. Naravno da građani treba da biraju svoje predstavnike u mjesnim zajednicama i ljude koje će ih predstavljati i zalagati se za njih.

Kada je usvojen Statut Grada 2021. godine kao najvažniji dokument, svi smo bili puni entuzijazma da će konačno uslijediti izbori u mjesnim zajednicama, kao što je slučaj u drugim gradovima. U početku su postojali objektivni razlozi za neodržavanje izbora jer nisu ispunjeni svi uslovi koji su trebali biti ispunjeni. Međutim, vremenom se pokazalo da ipak ne postoji politička volja za održavanje istih.

Vjerujem da će novi saziv Vijeća završiti zadatak i donijeti Odluku o provođenju izbora u mjesnim zajednicama jer je to u interesu svih nas.

Jedan od gorućih problema s kojim se grad s oko 120.000 stanovnika suočava je i nepostojanje javnog gradskog prijevoza. Zašto je to tako i kako taj problem riješiti?

Hamzić:
Problem gradskog prijevoza je jedan od najvećih problema ovog grada, a iz godine u godinu dobija sve više na značaju. Nažalost, kao što je poznato, Tuzla nema javni gradski prijevoz, jer je isti privatizovan. Gradsko vijeće intenzivno raspravlja o ovom problemu još od 2013. godine ali nažalost nikakvog pomaka nema.

Kao i za većinu drugih gorućih problema, raspravlja se, donesu se zaključci, eventualno nacrti odluka i na tome se sve završi. Potrebno je riješiti problem, a rješenja ima. I dugoročnih i kratkoročnih, i jeftinijih i skupljih. Ali činjenica je da imamo jedan od najskupljih prijevoza i da cijena jedne mjesečne đačke karte za Pasce iznosi 120 KM...

Javni prijevoz je problem lokalne samouprave bez obzira što ga obavlja privatnik. Imamo monopol po pitanju prijevoza i taj monopol je potrebno razbiti. Godinama žmirimo na ove probleme jer nemamo niti jednog drugog prijevoznika. S obzirom da je Grad tvrdio da nema nikakav ugovorni odnos sa GIPS-om, bilo je prijedloga da im se počnu naplaćivati autobuska stajališta, da se dovedu drugi prijevoznici i da se i njima omogući ista usluga.

Subvencioniranje mjesečnih karata za osjetljive kategorije (penzioneri, RVI, učenici, studenti. I dalje smatram da treba što prije uraditi studiju opravdanosti osnivanja novog javnog preduzeća za prijevoz građana i da treba krenuti u tom pravcu. U međuvremenu, možemo iskoristiti sve navedene prijedloge da umanjimo štetu našim građanima koja je učinjena i koju trpe svakodnevno.

#Izbori2024 #NedžadHamzić #NES #Tuzla #kandidat #Gradskovijeće #građani