Članak

NEIZVJESNA SUDBINA KORIDORA Vc

Sve više problema: Kako i zašto su Autoceste FBiH dobile nalog za poništenje nabavke za izgradnju tunela Kvanj!

Jedan od razloga poništenja nabavke je bio i neadekvatna projektna dokumentacija

(Patria) - Gomilaju se problemi u Javnom preduzeću Autoceste FBiH. Još uvijek nije iznađeno rješenje zbog puknuća mosta u Počitelju, niti se zna kako će se sanirati nastala šteta, a sada je i zvanično izdat nalog za poništenje nabavki za izgradnju tunela Kvanj! Vrijeme će pokazati da je odgovornost za stanje na Koridoru Vc u potpunosti na HDZ-u BiH, jer njihovi kadrovi obavljaju najznačajnije funkcije u vezi s ovim projektom, a posebno dolaskom Denisa Lasića na mjesto direktora Autocesta FBiH.

No, o čemu je zapravo riječ kada se govori o izgradnji tunela Kvanj?

Evropski ured za borbu protiv prevara (OLAF) pokrenuo je istragu još u novembru 2021. godine, i to zbog sumnji na moguću korupciju, prevaru ili druge nezakonite radnje u procesu evaluacije ponuda.

Obzirom da se nije mogao pretpostaviti ishod istrage, a uz bojazan da se otkažu odobrena kreditna i grant sredstva zbog postupaka ranije Uprave u periodu od 2016. do 2021., kada je Adnan Terzić bio na čelu Autocesta i komisije za evaluaciju ponuda, Uprava na čelu s Elmedinom Voloderom je Odlukom od 25. marta 2022. godine poništila postupak nabavke.

Jedan od razloga poništenja nabavke je bio i neadekvatna projektna dokumentacija čak i za uslove ugovora Žute FIDIC knjige.

Zaključak istrage OLAF-a iz oktobra 2022. godine potvrdio je Odluku Uprave za poništenje i ponavljanje tendera za izgradnju dionice Buna – Kvanj.

Zatim je uslijedio novi postupak za izgradnju ove dionice, a paralelno s tim i nabavku za izradu dopunjenog idejnog projekta sa istražnim radovima, te glavni projekat i biodiverzitet, što je bio uslov EIB-a za dodjelu ugovora za radove.

Nabavka za izbor projektanta je bila završena u maju 2023. godine i Ugovor dodijeljen konzorciju koji je dostavio tehnički ispravnu i najpovoljniju ponudu.
Ovim su bili ispunjeni svi preduslovi iz ugovora za finansiranje i ispunjene sve predradnje kako bi Ugovor za radove tekao nesmetano.

Međutim, trenutna Uprava na čelu sa HDZ-ovim Denisom Lasićem je taj Ugovor, 21. avgusta 2023. godine, proglasila ništavnim i nevažećim, jer isti nije stupio na snagu.

Čak nije uvažena ni činjenica da je konsultant ispunio sve ugovorne obaveze za efektivnost Ugovora, ali Autoceste nisu poslale zvaničnu obavijest.

Poziv za dostavljanje aplikacija za pretkvalifikaciju ponuđača za izgradnju dionice objavljen je 9. avgusta 2022. godine, sa rokom za predaju aplikacija 28. novembar 2022. godine.

Evaluacija pristiglih aplikacija je bila završena, ali političkom smjenom Uprave Autocesta, kada je Voloder smijenjen i imenovan Lasić, taj postupak i provedena evaluacija su obustavljeni.

Čak je Lasić 23. juna 2023. godine smijenio komisiju za evaluaciju ponuda, bez obrazloženja, te imenovao novu koja je reevaluirala ponude. Rezultati dvije evaluacije bili su potpuno različiti, jer se pogodovalo određenim kompanijama.

Poništenje Ugovora za izradu neophodne projektne i studijske dokumentacije, te uvrštavanjem tih obaveza u ugovor za građenje, produženje roka za izgradnju dionice i drugih zahtjeva koje je imala trenutna Uprava, kao i nestručna reevaluacija ponuda, rezultirali su ponovnim poništenjem postupka.

Ovim postupkom Autoceste su još jednom izigrale povjerenje finansijera što će se u budućnosti jasno pokazati, a da li će treća biti sreća da se ugovori izgradnja ove dionice ostaje da se vidi.

(A.Č.Z.)

#Autoceste #BiH #DenisLasić #ElmedinVoloder #problemi #TunelKvanj #izdvojeno