Piše: A. Čorbo-Zećo
Ministrica vanjskih poslova BiH Bisera Turković povukla je saglasnost na prvobitni memorandum o saradnji između Srbije i BiH za dugo najavljivanu izgradnju aerodroma u Trebinju, a nakon toga uslijedila je 'kuknjava' iz Republike Srpske. Aleksandar Vučić zaokupljen izborima i kampanji nije još imao prilike izjaviti da je ovaj potez Turković 'uteg ka prosperitetu i ekonomskom razvoju'.
Naravno, da je izgradnja ovog aerodroma u Trebinju nema za cilj ekonomski propsepritet nego strategiju 'srpskog sveta', podmukli plan da se, usljed nemogućnosti secesije RS-a, jednostavno Srbija preko Drine (izgradnja hidroelektrana) i aerodroma u Trebinju 'uvuče' na teritoriju BiH i onda granica više nije Drina.
Povlačenje saglasnosti utjecati na početak realizacije ovog projekta.
Iako je prvobitno data saglasnost na Memorandum o izgradnji aerodroma ubrzo su probosanske snage uvidjele da osnovni postulat građanskog prava, pa i onog javnog jeste da niko na drugog ne može prenijeti više prava nego ih ima sam.
Pitanje rješavanja državne imovine sve više postaje kamen spoticanja u BiH, a igre postaju sve žešće. Svjedočili smo kako se 1.234 hektara bh. grunta na području Huma, Taleža i Cerovice u Trebinju kroz imovinsko-pravnu igru pokušalo dodijeliti u vlasništvo Republike Srbije.
Javnosti je predočeno da Srbija u ovaj projekat ulazi samo pod jednim uslovom, a koje mu u susret izlazi bh. manji entitet, da bude isključivi i jedini vlasnik aerodroma sa vlastitim pravom na njegovo upravljanje!?
Jasno je da dodjela ovih 1.234 hektara bosanskog grunta, a koje se od 2005. nalazi pod Zakonom o zabrani raspolaganja državne imovine, uzgred usvojenog i u NSRS i u Parlamentu FBiH i u Državnom parlamentu, nije ništa drugo nego podrivanje suvereniteta i teritorijalnog integriteta BiH, a što ne može biti konzumirano dejtonskim pravom paralelnih specijalnih odnosa.
U tome je sva igra, a prepoznali su je i u NATO-u. Ovaj veliki 'srpski aerodrom' nema nikakve ekonomske računice, osim vojnih interesa Rusije, odakle bi mogli kontrolirati Jadran.
Izgradnja aerodroma Trebinje najavljuje se više od 10 godina, i vlasti su bile na korak do realizacije mjesta gde će slijetati najveći avioni na svijetu.
Investicija je vrijedna oko 100 miliona eura.
Ljutnja SNSD kadrova zbog pročitane igre traje pa ministar Vojin Mitrović ističe da su morali promijeniti naziv dokumenta kako ranije usvojeni memorandum ne bi bio oboren.
Turković traži da se taj dokument vrati korak nazad i da se ponovo razmotri pravni osnov jer su u pitanju dvije države.
I dok se očekuje da Ministarstvo komunikacija i transporta BiH i Ured za zakonodavstvo Vijeća ministara BiH tehnički doradi prijedlog osnova za vođenje pregovora radi zaključivanja memoranduma bit će upućen ka Predsjedništvu BiH. Paralelno u Ministarstvu saobraćaja i veza RS obznanjuju da su u toku izrade urbanističko-tehničkih uslova i procjena uticaja na životnu sredinu za izgradnju aerodroma u Trebinju.
Ali, priča predsjednika SNSD-a Milorada Dodika koji je s ponosom isticao kako će entitet Republika Srpska sa Srbijom graditi aerodrom u Trebinju i definitivno je ugašena.
Ono što se mjesecima pisalo pokazalo se tačnim izgradnju aerodroma u Trebinju ne može i neće proći bez odobrenja i aminovanja države Bosne i Hercegovine.