Članak

SARAJEVO

TRČIMO, A NISMO PROHODALI Digitalna predstava MUP-a: Građani i dalje na šalteru!

Piše: A. Čorbo-Zećo

Kanton Sarajevo je dobio mogućnost elektronskog izdavanja CIPS potvrda putem servisa eDokumenti – CIPS. Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo i Agencija IDDEEA najavljuju ovo kao revolucionarni korak ka digitalizaciji javne uprave, dok građani i dalje ostaju sumnjičavi i to s punim pravom.

Zvaničnici hvale novinu, građani sa prebivalištem u Kantonu Sarajevo koji posjeduju kvalifikovani elektronski potpis mogu podnijeti zahtjev putem računara ili mobilnog telefona i dobiti elektronski potpisan obrazac PBA3.

Ministar Admir Katica opisuje ovaj dan kao početak kraja redova na šalterima MUP-a i modernu eru digitalizovane administracije. A, da smo daleko od toga vidi se i po redovima za preuzimanje novih zdravstvenih knjižica!



Direktor IDDEEA-e Almir Badnjević ističe da je servis među najkompletnijim digitalnim uslugama u BiH i apeluje na banke, telekom operatere i druge institucije da prihvataju elektronske potvrde.

No, kada se makne celofan promotivne priče, ostaje pitanje koliko će ovaj “napredak” stvarno olakšati građanima život?

Prvo, problem je u praksi. Iako je elektronski CIPS dostupan, isprintana verzija dokumenta ne važi. To znači da građani, ukoliko trebaju potvrdu za stipendije, socijalne pomoći ili boračke naknade, i dalje moraju fizički predati dokumente na šalter. Drugim riječima, čitava ideja elektronske usluge gubi smisao kada institucije i dalje zahtijevaju papir.

Drugo, fokusiranje na elektronski CIPS djeluje kao da se žuri s tehnološkim rješenjima prije nego što su riješeni osnovni administrativni problemi. Umjesto da se pojednostave i modernizuju ključni procesi, pažnja je usmjerena na digitalni format dokumenta koji, u trenutnoj praksi, ne donosi stvarnu korist građanima.

Treće, eDokumenti – CIPS postavlja dodatne zahtjeve građani moraju imati kvalifikovani elektronski potpis deponovan u IDDEEA-i, što podrazumijeva dodatne korake, edukaciju i potencijalne troškove. Nije jasno koliko će prosječan građanin zaista moći lako pristupiti ovom servisu.

Ali, je vlastima ipak najvažnije da su, kako je to onomad govorio Edin Forto objavili rat CIPS-u.

Kritičari ističu da ovakve inicijative, iako tehnički impresivne, često služe više za promociju digitalizacije nego za stvarno poboljšanje života građana. Dok se vlast hvali novim servisima, svakodnevni problemi građana ostaju neriješeni – redovi, komplikovani šalteri i zastarjeli birokratski procesi i dalje postoje.

U konačnici, elektronski CIPS je korak naprijed na papiru, ali u stvarnosti još uvijek hodamo sporo. Što bi naš narod rekao, brži jezik od pameti.

Dok se priča o digitalnoj revoluciji i modernizaciji javne uprave, građani i dalje gube vrijeme i energiju u procedurama koje digitalizacija nije uspjela u potpunosti zamijeniti. Možda je doista došlo vrijeme da vlasti prestanu trčati prije nego što nauče hodati.

#Dokumenti #Sarajevo #aktuelno #CIPS #IDDEEA #Katica #Admir #Edin #Fort #Almir #Badnjević