


(Patria) - Hoće li se kineski napredak u Evropi nakon uvođenja carina na kineske električne automobile zaustaviti? Sudeći po najnovijim evropskim prodajnim brojkama, definitivno ne.
Jedino što se čini da evropske uvozne carine postižu, jeste to da Kinezi u Evropu sve više izvoze automobile s pogonom na unutrašnje sagorijevanje, piše Autoklub.
Evropske prodajne brojke kompanije Dataforce, koje je objavio Automotive News Europe, pokazuju da je u februaru u Evropi prodano čak 64 posto više kineskih automobila nego godinu dana ranije.
Prodana su 38.902 kineska automobila, čime je tržišni udio kineskih marki povećan sa 2,5 na 4,1 posto.
Zbog carina mnogi kineski proizvođači automobila sve više nude automobile s pogonskim sklopovima na sagorijevanje.
Naime, benzinski modeli i plug-in hibridi još ne podliježu dodatnim carinama, pa zbog toga kineski proizvođači sve više forsiraju njihovu prodaju u Evropi.
Zbog toga su za rast od 64 posto u potpunosti zaslužni modeli koji imaju benzinske motore, budući da su kineska električna vozila zapravo imala pad prodaje od 3,4 posto u odnosu na prošlu godinu.
Kineski brendovi trenutno posebno dobro posluju s plug-in hibridima te su oni "pronašli" 4.744 evropskih kupaca u februaru, što je 321 posto više u odnosu na 2024. godinu.
Automotive News je naveo BYD Seal U kao primjer, jer taj automobil dolazi kao električni i plug-in hibridni automobil.
Potpuno električna varijanta prodana je u 519 primjeraka, a plug-in hibrid u čak 2.281.
Veliki rast prodaje među kineskim markama bilježi Omoda, koja se tek počela probijati na tržište, najviše s benzinskim motorima. Dobro ide i markama BYD i MG.
S druge strane, prilično loše rezultate u Evropi imaju Zeekr, Lynk &Co, Xpeng i Nio, što pokazuje da će nekim kineskim markama biti dosta teško probiti se u Evropi.