Članak

PIŠE: ENVER HALILOVIĆ

Separatistički teror organa vlasti Republike srpske

Piše: Enver Halilović

Separatistički teror organa vlasti Republike srpske provodi se i odnosi na državne organe BiH, Daytonski ugovor, Distrikt Brčko, političku opoziciju u Rs i građane BiH, na državu BiH i međunarodne dokumente u vezi s njom...

Politički teror je, kako bi kazao Žan Bodrijar, "inteligencija Zla", "realnost koja je postala irealna zbog mnogo pozitiviteta, koja je postala špekulativna zbog mnogo simulacija". (Žan Bodrijar, Pakt o lucidnosti ili inteligenciji Zla, Arhipelag, Beograd, 2009. str. 23.).

Politički teror organa vlasti Rs temelji se na dvijema iluzijama, na "iluziji o
realom objektu", u konkretnom slučaju iluziji o moći i pravu Bosanskih Srba i Republike srpske kao "države srpskog naroda u BiH", i na "subjektivnoj iluziji", iluzionističkoj svijesti udruženih lidera vlasti Rs o svojoj moći da iluziju o realnom objektu, o Rs, učine stvarnom. Iluzija, generalno, je "nešto što nema smisao ni razlog" postojanja. To znači
da nemaju smisla ni razlog postojanja kako iluzija o realnom objektu, o Rs, iluzija svijeta, niti njihova subjektivna iluzija, spoznajna iluzija udruženih lidera organa vlasti Rs o svojoj moći, o državi BiH i o Rs-u. Njihova "subjektivna iluzija", je dio svijeta, "ali, zapravo, svijeta u dubokoj iluziji koji nije ni u kakvom nužnom odnosu sa (njihovim) saznanjem".

Čudo subjektivne iluzije politički udružene grupe prvih ljudi organa vlasti Rs je da njihovo "saznanje daje sebi povlasticu" da je istinska realnost i pravo znanje. Međutim, njihova slika svoje moći, političke i pravne moći Rs-e, je klasičan simulakrum, intelektualna, virtualna činjenica i konstrukcija. Subjektivnu iluziju Bodrijara, "inteligenciju Zla", Karl Mark bi nazvao "lažnom sviješću" o realnom svijetu, svijetu realnosti. Organi vlasti i
institucije države BiH dužni su da demaskiraju iluzije udružene političke grupe lidera organa vlasti Rs o sebi, državi BiH i Rs.

1. Daytonski ugovor unaprijedio je uzepeovu paradržavu Rs u zakonit entitet BiH. U
postdejtonskoj Bosni, ideologija srpskog udruženog zločinačkog poduhvata devedesetih godina dvadesetog stoljeća danas je dobila političku formu srpskog secesionizma i iredentizma organa vlasti multietničkog entiteta Rs. Njegov cilj je stvaranje "nemanjičke srpske države" Rs, kako je napisano u preambuli usvojenog nacrta Ustava Rs na NSRs (14.03.2025.), na teritoriji suverene države BiH, s pravom stupanja u razne oblike udruženja s drugim državama.

Nosioci srpskog secesionizma i iredentizma u Rs su prvi ljudi organa vlasti Rs.

Političkim djelovanjem u odlučivanju o pravnim pitanjima, najviši organi svih oblika vlasti u Rs, zakonodavne, izvršne, sudske, inokosne vlasti, djelovali su politički udruženo, kao i pojedinačno, na rušenju države BiH, s jedne, i stvaranju države Rs, s druge strane.

a) Politička grupa prvih ljudi organa vlasti Republike srpske politički terorizira državu Bosnu i Hercegovinu, Distrikt Brčko, političku opoziciju Rs i sve građane Bosne i Hercegovine duži niz godina upotrebom ili prijetnjom upotrebe nezakonitog pravnog nasilja u profiliranju pitanja pravnog funkcioniranja ovog administrativnog bosanskohercegovačkog entiteta i države BiH. Da podsjetim na definiciju, politički teror je upotreba političkog nasilja ili prijetnja nezakonitim pravnim nasiljem za postizanje političkog cilja. Politički cilj secesioniozma i iredentizma organa vlasti Rs je izlazak iz BiH, realizacija političkog cilja Republike srpskog naroda u BiH, paradržavne tvorevine udruženog zločinačkog poduhvata, kasnije nazvane Rs.

b) U odnosu na BiH, udruženi politički poduhvat grupe reprezentativnih predstavnika oficijelnih organa vlasti entiteta Rs, Dodik, Višković, Stevandić, izvršila je najmanje dva antidržavna djela:

(1) separatistički pravno-politički teror na državne organe vlasti suspenzijom rada njenih
legalnih institucija vlasti BiH, (SIPA-e, Suda, Tužilaštva, VSTV BiH), na administrativnom
prostoru Rs-a,

(2) ugrozila je teritorijalnu, pravnu i političku autonomiju Distrikta Brčko kao bosanskohercegovačkog kondominijuma Rs i FBiH.

c) U odnosu na internacionalnu zajednicu, udruženi politički poduhvat ove grupe prekršio je i ugrozio dva internacionalna dokumenta o BiH, s jedne strane, Daytonski mirovni ugovor, a s druge strane, internacionalnu presudu Arbitražnog suda za Distrikt Brčko. Na taj način, ova udružena grupa je prekršila i ugrozila internacionalne pravne dokumente, jedan Ugovor i jednu sudsku presudu.

Zbog naprijed navedenog, bosanski državni organi vlasti, kao i internacionalna zajednica, njeni organi vlasti, dužni su i obavezni, zajedno i pojedinačno, politički i pravno, privesti pravdi počinioce teških krivičnih djela, kako protiv suvereniteta i integriteta BiH tako i pravnih dokumenata internacionalne zajednice. Oni su prekršili, ne samo Ustav BiH, već i internacionalni ugovor (Daytonski ugovor) i internacionalnu presudu Arbitražnog suda za Brčko.

d) Politički cilj, političkog terora udruženih organa vlasti Rs, je zabrana rada državnih organa vlasti, Sudskog i tužilačkog vijeća BiH i SIPA-e, na jednom državnom administrativnom području, na području Rs. To predstavlja: (a) direktno kršenje Ustava BiH i (b) ograničenje njenog pravnog i političkog, internacionalno priznatog, suvereniteta.

2. BiH ima kako svoj ustavni poredak tako i internacionalno priznat suverenitet i teritorijalni integritet. Navedene odluke NSRs dekonstruiraju kako pravni poredak BiH i Distrikta Brčko tako i suverenitet njihovog teritorijalnog integriteta.

Politička, pravna i bezbjednosna situacija koju su udruženo proizveli organi vlasti Rs,
izglasavanjem propisa o zabrani rada navedenih državnih organa vlasti na teritoriji Rs, je stanje političkog terora na ustavni poredak BiH i njen internacionalno priznat suverenitet na cijeloj njenoj teritoriji.

Udruženi organi vlasti Rs, na spomenutoj sjednici NSRs, su svjesno i namjerno izazvali opće stanje straha građana na cijeloj teritoriji BiH od izbijanja rata. Svjesni toga, oni verbaliziraju antiratnu demagogiju, zbog internacionalne zajednice, iako znaju da ono što čine, vodi direktno u oružane sukobe različitih oblika i intenziteta.

Politički teror organa vlasti Rs je protiv političkih interesa drugih etničkih zajednica multietničke Bosne. Njegov sadržaj je neprihvatanje postojanja države BiH u onom ustavno-pravnom i političkom obliku kakav faktički postoji.

3. Politički teror udruženih organa vlasti Rs, u cijelom postdejtonskom periodu, odvijao se i razvijao pod izgovorom administrativne autonomije, "borbe za dejtonska prava Rs", s jedne, i "borbe za slobodu srpskog naroda u BiH", za legitimna tzv. etnonacionalna prava, prava naroda po dejtonskom uređenju i internacionalnim pravima naroda na samopredjeljenje, s druge strane.

U tridesetogodišnjem postdejtonskom periodu BiH, Rs je imala najširu moguću kako
administrativnu tako i etno-političku autonomiju. Imala je potpunu administrativnu autonomiju o svim pitanjima kulture, obrazovanja, privrede, infrastrukture, informiranja itd. i, u isto vrijeme, pravo na etnički i administrativni konsenzus u odlučivanju svih državnih organa vlasti.

Obaveza suzbijanja i kažnjavanja svake vrste političkog terora, pa tako i političkog terora
navedenih organa vlasti Rs-e, je bitna obaveza državnih organa vlasti i internacionalne zajednice da omoguće demokratsko funkcioniranje zakonitih organa vlasti države BiH na cijelom njenom prostoru.

4. Nakon odluka NSRs o zabrani rada naprijed navedenih državnih organa na administrativnom prostoru Rs, Bosna i Hercegovina ne funkcionira kao suverena država na cijelom svom prostoru. Na taj način, uz navedeno, ograničava se zakonito propisan suverenitet države BiH, obaveze koje ima i kao subjekt internacionalne zajednice, njenih organa i organizacija. Spriječeno joj je demokratsko, ustavom utvrđeno, funkcioniranje, ne samo na cijeloj njenoj teritoriji, već i izvršavanje njenih obaveza prema internacionalnoj zajednici.

Organi vlasti Rs, udruženo, kroz sistem rada i odlučivanja NSRs-e, su proizveli pravnu i
političku situaciju zabrane rada zakonitih državnih oblika vlasti BiH, prekršili njen ustavni i internacionalno priznat suverenitet. Udruženim političkim terorom organa vlasti Rs proizvedena je politička nestabilnost na teritoriji cijele BiH. To je stvorilo veoma povoljan prostor za terorizam, posebno za "srpski" oružani terorizam, kao oblik postignuća njegovih političkih ciljeva. BiH ima internacionalnu obavezu suzbijanja svakog oblika terorizma na svojoj teritoriji.

5. Bosanski državni organi i institucije, bosanske političke stranke, kao i internacionalna
zajednica, PIK, Visoki predstavnik UN za BiH i EU, svojim neadekvatnim političkim i pravnim djelovanjem, omogućili su da politika organa vlasti entiteta Rs dođe u ovu fazu neposredne iredentističke implementacije srpskog sveta, Deklaracije SS, donošenja novog ustava Rs, stvaranja "nemanjičke države" na teritoriji suverene države BiH.
Politički teror je svagda i svugdje upravno proporcionalan političkoj stabilnosti, pa i u BiH. Što je politička stabilnost i demokratija na nižem nivou postoje veće pretpostavke za različite oblike i manifestacije političkog terorizma, i obrnuto. Zvaničnici organa vlasti Rs-a, više puta su tvrdili da "suverenitet pripada entitetima", a ne BiH. Po njima, BiH je "nastala dogovorom entiteta Rs i FBiH", što je suprotno svim historijskim činjenicama, ali u idealizmu nisu bitne činjenice.

Pravno politički teror udruženih organa vlasti Rs, njenih čelnika, koja se, ako nastanu fizičke žrtve ove situacije, može kvalificirati kao politički udružena zločinačka grupa, uz to što je: (a) narušila ustavni poredak države BiH, (b) srušila internacionalno priznat suverenitet BiH, (c) ugrozila ustavni status Distrikta Brčko kao bosanskohercegovačkog kondominijuma Rs i FBiH, (d) ugrozila presudu Arbitražnog suda za Distrikt Brčko, odnosno ugrozila internacionalno pravo na osnovu kojeg je donešena odluka o Distriktu Brčko.

6. Odluke NSRs o kojima je riječ, koje politički objedinjuju organe vlasti Rs po načinu njenog rada: Predsjednika Rs, Vladu Rs, Narodnu skupštinu Rs, ugrozile su: (a) internacionalno propisanu i u Ustav BiH unesenu "autonomiju distrikta", (b) multietnički karakter Distrikta Brčko. To su njegove fundamentalne vrijednosti formiranja, funkcioniranja i opstanka.

Potpuno je evidentno da odluke NSRs, o kojima je ovdje riječ, direktno ugrožavaju obje
navedene vrijednosti Distrikta Brčko koje su internacionalno zagarantirane i ustavom BiH propisane, jer ostavljaju neriješeno pitanje njihove primjene na administrativni prostor
Distrikta Brčko. Politička metafizika neustavnih odluka NSRs-e je da je Distrikt Brčko sastavni dio Rs-a, što ga direktno ugrožava.

Bosansku državnost permanentno ugrožava, ne samo, srbizam, srbijansko-srpski etnički
separatizam i iredentizam Rs-a, već i druga dva etnonacionalizma, hrvatski i bošnjački.

Bosanskohercegovački, kao i internacionalni subjekti historije, moraju biti svjesni, ako hoće mirnu i prosperitetnu Bosnu, a to znači demokratski uređenu državu i društvo, moraju zamijeniti etničku političku organizacija vlasti BiH koja administrativno stimulira različite oblike etničkih sukoba, građanskim političkim uređenjem države i društva implementacijom presuda Evropskog suda za ljudska prava.

#EnverHalilović #teror #NSRs #Rs #ustavniporedak #BrčkoDistrikt #analiza #Dejton #mir #napad #država #entitet #suverenitet #BiH #izdvojeno