(Patria) - Vlada FBiH je, na prijedlog Federalnog ministarstva za pitanja boraca i invalida odbrambeno-oslobodilačkog rata, donijela Odluku o utvrđivanju koeficijenta za obračun i isplatu mjesečne novčane egzistencijalne naknade demobilisanim borcima i članovima njihovih porodica za period oktobar-decembar 2024. godine (IV kvartal ove godine).
Ovom odlukom utvrđuje se koeficijent 1 (jedan) za obračun i isplatu mjesečne novčane egzistencijalne naknade demobilisanim borcima i članovima njihovih porodica za period oktobar-decembar 2024. godine u okviru Transfera za implementaciju Zakona o pravima demobilisanih boraca i članova njihovih porodica - novčana egzistencijalna naknada, koji je utvrđen budžetom FBiH za 2024. godinu.
Na osnovu ovog koeficijenta i utvrđenog iznosa u članu 22. Zakona o pravima demobilisanih boraca i članova njihovih porodica, utvrdit će se visina mjesečne novčane egzistencijalne naknade demobilisanim borcima i članovima njihovih porodica za period oktobar-decembar 2024., u skladu s odredbama ovog zakona.
Odlukom je propisano i da će se ovaj koeficijent primjenjivati za navedeni period, u skladu s raspoloživim sredstvima budžeta FBiH za 2024. godinu.
Za realizaciju ove odluke obezbijeđena su sredstva u okviru Transfera za implementaciju Zakona o pravima demobilisanih boraca i članova njihovih porodica - novčana egzistencijalna naknada, a ukupna sredstva u budžetu FBiH za 2024. godinu za ovu namjenu iznose 61.670.100 KM.
Utvrđen Nacrt novog zakona o kontroli cijena
Vlada Federacije BiH, na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine, utvrdila je Nacrt zakona o kontroli cijena, te ga uputila u daljnju parlamentarnu proceduru.
Ovim zakonskim rješenjem uređuju se način i uslovi formiranja cijena proizvoda i usluga, kontrola i praćenje cijena od strane nadležnih organa na tržištu Federacije BiH, kao i privremene mjere kontrole cijena u slučaju značajnih poremećaja na tržištu.
Također, utvrđuju se prava i obaveze nadležnih organa Federacije, kantona, grada i općine u vršenju kontrole cijena, te druga pitanja značajna za oblast cijena.
Federalno ministarstvo trgovine u razlozima za donošenje ovog zakona obrazložilo je da je važećim Zakonom o kontroli cijena, čiji je osnovni tekst iz 1995. godine, propisano da privredna društva, druga pravna i fizička lica slobodno formiraju cijene proizvoda i usluga prema uslovima tržišta, osim za proizvode za koje je posebnim propisom utvrđen drugačiji način formiranja cijena.
Predlagač dalje ističe da se, imajući u vidu potrebu za potpunijim i preciznijim uređenjem ove oblasti, nije pristupilo izmjenama i dopunama ovog zakona, jer bi one obuhvatale više od polovine članova osnovnog teksta, što bi bilo suprotno Pravilima za izradu zakona i drugih propisa. Istaknuto je i da je tokom primjene uočeno da pojedine odredbe važećeg Zakona o kontroli cijena nisu dovoljno jasno definirane, te je ocijenjeno da ih radi lakše primjene treba preciznije urediti.
Obrazloženo je da se novine koje donosi Nacrt novog zakona o kontroli cijena odnose na preciznije uređenje ovlaštenja federalnih ministarstava trgovine, te energije, rudarstva i industrije vezano uz izradu prijedloga privremene mjere kontrole cijena.
Zatim, preciznije se definira šta se smatra značajnim poremećajem na tržištu, a dodatno se preciziraju i privremene mjere kontrole cijena za pojedine proizvode usluge. Ističe se i definiranje temporalnosti trajanja propisanih mjera koje Vladi Federacije BiH predlaže Federalno ministarstvo trgovine, a predviđeno je da one najduže traju šest mjeseci, uz mogućnost da se s ciljem ostvarivanja efekata izuzetno mogu produžiti za još šest mjeseci.
Preciziraju se i proizvodi i usluge za koje, u skladu sa ovim zakonom, kantoni, gradovi i općine mogu propisivati privremene mjere kontrole cijena. Preciznije se definira i sastav Savjeta za cijene, kao i predmet rada, te obaveza ovog savjeta da daje preporuke za otklanjanje uzroka i posljedica poremećaja na tržištu.
Također, propisuje se da upravni nadzor nad primjenom ovog zakona i propisa donesenih na osnovu ovog zakona vrši Ministarstvo, a inspekcijski nadzor federalni tržišno, turističko-ugostiteljski inspektori i kantonalni, gradski i općinski tržišni inspektori, svako u okviru svoje nadležnosti.
O prodaji stanova
Vlada Federacije BiH utvrdila je danas, na prijedlog Federalnog ministarstva prostornog uređenja, Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo.
Predlagač je pojasnio da se ovim izmjenama i dopunom Zakona izvršavaju odluke Ustavnog suda BiH, Ustavnog suda Federacije BiH, kao i Evropskog suda za ljudska prava. Prijedlogom zakona se otklanja povreda prava na lokalnu samoupravu.
Također se propisuje da nosilac prava iz kupoprodajnog ugovora koji je zaključio pravno obavezujući ugovor iz člana 39. stav 1. Zakona, a koji je napustio stan u FBiH i nakon toga iz istog stambenog fonda ili novoosnovanih stambenih fondova oružanih snaga država nastalih iz bivše SFRJ stekao novo stanarsko pravo ili pravo koje odgovara tom pravu, sticanjem novog stana raskinut je ugovor o otkupu stana u Federaciji BiH i nema pravo na povrat stana, niti pravo na upis prava vlasništva nad tim stanom.
Istovremeno nosilac prava iz kupoprodajnog ugovora koji je zaključio pravno obavezujući ugovor iz člana 39. stav 1. Zakona, a koji je nakon 14.12.1995. godine ostao u službi u oružanim snagama izvan teritorija BiH, a nije stekao novo stanarsko pravo ili pravo koje odgovara tome pravu, umjesto upisa prava vlasništva po zaključenom ugovoru ima pravo na naknadu od Federacije BiH od 1.000 KM po kvadratnom metru stana umanjenu za amortizaciju po stopi od jedan posto godišnje.
Pravo na pomenutu naknadu ostvaruje i nosilac prava iz pravno obavezujućeg ugovora čiji je zahtjev za vraćanje stana odbijen.
Nosilac stanarskog prava ili član njegovog porodičnog domaćinstva koji nije zaključio pravno obavezujući ugovor o otkupu stana i koji nije stekao novo stanarsko pravo ili pravo koje odgovara tom pravu, a čiji je zahtjev za povrat stana odbijen u skladu sa članom 3a. Zakona o prestanku primjene Zakona o napuštenim stanovima, ima pravo na naknadu od Federacije BiH.
Nosilac stanarskog prava ili član njegovog porodičnog domaćinstva koji nije zaključio pravno obavezujući ugovor o otkupu stana, a koji je stekao novo stanarsko pravo ili pravo koje odgovara tom pravu nema pravo na povrat stana, niti pravo na naknadu od FBiH.
Naknade će se isplatiti u dvije jednake godišnje rate, a zahtjev za naknadu podnosi se u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.