Selmanović: Građani su prepoznali "marketing politiku" vlasti u KS
Razgovarao: Delvin Kovač
Osim što aktuelna vlast u Kantonu Sarajevo, oličena u Trojki, protjeruje demokratiju iz Kantona Sarajevo i provodi teror nad političkim pluralizmom, pokazuje i da ima kapacitet samo za stvaranje, ali ne i za rješavanje problema građana.
Izjavio je to u intervjuu za Novinsku agenciju Patria zastupnik Stranke demokratske akcije (SDA) u Skupštini Kantona Sarajevo Faruk Selmanović.
Na posljednjoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo usvojene su izmjene Poslovnika, uz obrazloženje da će to značajno doprinijeti efikasnijem i kvalitetnijem radu Skupštine. Kako to komentarišete?
Selmanović: Da, Skupština je, nažalost, usvojila izmjene i dopune Poslovnika koje, ne samo da nisu u funkciji kvalitetnijeg i efikasnijeg rada Skupštine, nego se istim u značajnoj mjeri umanjuje demokratičnost parlamentarnog života u Kantonu Sarajevo.
Svaku izmjenu Poslovnika opravdano je podržati, ali pod uslovom da se time ne ugrožava dostignuti stepen demokratije i ukoliko se izmjene negativno ne održavaju na kvalitet rada Skupštine.
Bez obzira na tvrdnje predlagača, ostaje nejasno na koji način je moguće kvalitativno unaprijediti rad Skupštine neradom, ukoliko radna tijela nisu obavezna prethodno razmatrati materijale i dati svoje stručno mišljenje, skraćivanjem rokova za dostavljanje materijala na uvid zastupnicima, onemogućavanjem analize tih materijala, skraćivanjem vremena predlagaču materijala da isti obrazloži zastupnicima na sjednici Skupštine i slično.
Čini se da je postizanje kvaliteta u radu Skupštine pod tim uslovima jasno samo predlagačima izmjena Poslovnika i aktuelnoj skupštinskoj većini.
Kako Vi razumijevate opredjeljenje Skupštine da se pristupi izmjenama Poslovnika na način kako je to urađeno?
Selmanović: Mnogo toga ukazuje da aktuelna skupštinska većina Poslovnik razumijeva, prije svega, kao instrument za gušenje aktivizma opozicije ili svođenja tog aktivizma na najmanju moguću mjeru. Očito je da aktuelna skupštinska većina Poslovnik vidi kao efikasan način za eliminaciju drugačijeg mišljenja iz javnog prostora, a ne kao instrument da se unaprijedi kvalitet i efikasnost rada Skupštine.
Usvojene izmjene i dopune Poslovnika predstavljaju direktan udar na politički pluralizam, što je samo po sebi velika šteta. Usvojenim izmjenama Poslovnika možda jeste dobila skupštinska većina, ali su građani zasigurno na gubitku. Ovim izmjenama skupštinska većina dobiva samo ubrzanje u radu, bez kvaliteta i jasnog pravca djelovanja, a brzina u takvim okolnostima može biti vrlo štetna i opasna.
Usvajati propise i donositi odluke koji nisu rezultat prethodne kvalitetne pripreme, zasigurno nije dobar pravac, jer svi znamo kakve i kolike probleme građani imaju zbog usvajanja ishitrenih propisa ili donošenja brzopletih odluka. Takav način rada u pravilu donosi više štete nego koristi, a nastala šteta se kasnije vrlo teško može sanirati.
U posljednje vrijeme u Skupštini KS posebno ste aktivni kada je u pitanju borba protiv raznih oblika nasilja u društvu. Na tom tragu Skupštini ste podnijeli određene inicijative koje su i podržane. Možete li nam ukratko obrazložiti inicijative koje ste delegirali na usvajanje?
Selmanović: Nažalost, svakodnevno svjedočimo primjerima porodičnog nasilja, vršnjačkom nasilju u školama kao odgojno-obrazovnim ustanovama, ali i drugim oblicima agresivnog i destruktivnog djelovanja. Zabrinjavajuće je da brojni slučajevi nasilja ostaju neotkriveni i neprijavljeni, a jedan od razloga za takvo stanje zasigurno jeste i nemogućnost prijavljivanja nasilja bez posljedica za žrtvu, nedovoljna zaštićenost žrtve nasilja i njena izloženost opasnosti od ponovljenog nasilja. Također, prisutan je problem nedovoljno efikasne reakcije postojećih sigurnosnih struktura u slučaju prijave nasilja.
Zbog toga sam podnio inicijativu da se unaprijedi način prijavljivanja u hitnim situacijama, pa tako i u slučaju nasilja u porodici posredstvom mobilne aplikacije, ali i da se u sastavu MUP-a KS formiraju specijalizirane jedinice obučene za brzi odgovor u slučaju prijave nasilja u porodici. Ovo su dvije inicijative koje se međusobno dopunjavaju i podržavaju.
Dakle, podnesena inicijativa podrazumijeva unaprjeđenje prijavljivanja, ne samo nasilja u porodici, nego i drugih oblika kriminalnih aktivnosti, ali i poboljšanje reakcije nadležnih institucija u slučaju prijave.
Zasigurno je način prijavljivanja pozivanjem telefonskog broja u mnogim slučajevima za žrtvu nasilja bio neizvodiv, jer nasilnik i žrtva dijele isti životni prostor i žrtva je pod stalnom kontrolom nasilnika. Moja prva inicijativa predviđa "tiho i neprimjetno prijavljivanje" koje žrtvi pruža osjećaj sigurnosti i zaštite, dok druga inicijativa podrazumijeva osnivanje specijalizirane jedinice pri MUP-u KS koja bi imala obavezu hitnog djelovanja u slučaju zaprimanja prijave.
Vjerujem da će ove dvije inicijative značajno doprinijeti otkrivanju i smanjivanju slučajeva nasilja i drugih oblika nezakonitosti, a posebno me raduje činjenica da se ministar MUP-a KS na samoj sjednici Skupštine pozitivno odredio u odnosu na podnesene inicijative.
Možete li konkretnije pojasniti način na koji bi funkcionisala mobilna aplikacija za javnu sigurnost?
Selmanović: Cilj podnesene inicijative jeste da se građanima omogući da brzo i efikasno prijave kriminal i sumnjive aktivnosti direktno policiji. Aplikacija bi bila ključni alat u modernizaciji sigurnosnog sistema, olakšavajući komunikaciju između građana i policijskih službi, te povećavajući ukupnu efikasnost policijskog odgovora.
Aplikacija omogućava jednostavan i siguran način za prijavu nasilja i kriminala putem pametnih telefona, tako što bi građanima omogućila da podijele informacije o incidentima u realnom vremenu, uključujući slanje fotografija, videozapisa i lokacije incidenta. Na ovaj će način građani jednim klikom moći prijaviti zločin ili prekršaj te podijeliti sa policijom sve dokaze koje posjeduju.
Također, ovom aplikacijom ne samo da se olakšava prijavljivanje, nego se povećava i efikasnost policije i poboljšava komunikacija između građana i policije. Važnim smatram naglasiti da mobilna aplikacija osigurava anonimnost i sigurnost korisnika, jednostavnost i efikasnost prijavljivanja, podnošenje dokaza u realnom vremenu, praćenje statusa prijave i integraciju sa sigurnosnim sistemima.
Posebna prednost ove aplikacije bi bila brza reakcija policije i mogućnost da građani prate status svoje prijave i budu informisani o akcijama koje policija poduzima.
Kako Vi kao zastupnik u Skupštini ocjenjujete dosadašnji rad aktuelne vlasti u Kantonu Sarajevo?
Selmanović: U najkraćem, ocjena bi mogla glasiti da je to rad bez rezultata, ili što bi možda bilo konkretnije i objektivnije, da je riječ o djelovanju čije negativne posljedice će građani u narednom periodu tek početi da osjećaju.
Svjedočimo praksi kreditnog zaduživanja Kantona Sarajevo koje je od njegovog osnivanja najveće, a kvalitet života građana nije unaprijeđen. Također, svoju tvrdnju o neradu aktuelne vlasti u KS mogao bih potkrijepiti i brojnim drugim primjerima, ali je možda nepostojanje grijanja za građane Vogošće, stanje u obrazovanju na svim nivoima, počev od predškolskog, osnovnog preko srednjeg do visokog obrazovanja, zatim odnos prema mladima i obećanim subvencijama za kupovinu stanova, neprihvatljiv odnos prema povratnicima u Srebrenici, brojni najavljeni štrajkovi, više nego dovoljno da odslika stvarno stanje u Kantonu Sarajevo.
Nažalost, osim što aktuelna vlast oličena u Trojki protjeruje demokratiju iz Kantona Sarajevo i provodi teror nad političkim pluralizmom, pokazuje i da ima kapacitet samo za stvaranje, ali ne i za rješavanje problema građana. Raduje činjenica da su tu "marketing politiku" građani prepoznali i da su na Lokalnim izborima aktuelnoj vlasti već poslali jasnu poruku koja će svoj puni efekat imati na Općim izborima 2026. godine.