(Patria) - Dok u Autocestama FBiH šute na sve novinarske upite, a priče o sumnjivim javnim nabavkama u mandatu Adnana Terzića (SBB) izlaze u javnost, sve je evidentnije da u ovom javnom preduzeću posla ima za istražne organe.
Nakon priče o nabavci višenamjenskog vozila za potrebe i održavanje autocesta u vrijednosti od vrtoglavih 701.415 KM sa PDV-om, a koji je dodijeljen ponuđaču UNI-COM d.o.o. Orašje, koje stoji parkirano na Bijači donosimo priču i o nabavci robotskih i ručnih kosilica za potrebe održavanja u iznosu od 210.600 KM.
Ugovor je dodijeljen firmi „Džida“ iz Čitluka, koja također nije odgovorila na upit Patrije.
Oni su kao jedini, a samim tim i najpovoljniji ponuđač sklopili posao vrijedan 210.600 KM sa JP Autoceste FBiH za nabavku robotskih i ručnih kosilica za potrebe održavanja.
Najspornije je, uz činjenicu da se po pravilu javlja jedna firma na javne pozive, i to što su kosilice neupotrebljive na dijelovima autoputa, s obzirom da su teške i namijenjene za golf terene, a ne strme strane uz autocestu.
„Ko se vozio autocestom u BiH zna kakav je teren okolo. Nabavljene kosilice su teške i nisu predviđene za ovakve terene. One stoje i neupotrebljive su. U isto vrijeme daju se ugovori firmama koje održavaju i kose područja oko autoputa. Prave se dupli troškovi, a sve kako bi se određenim firmama, pretežno hrvatskim, namakao posao“, kaže izvor Patrije.
Kao i sa nabavkom višenamjenskog vozila, shema je ista i s dobavljanjem kosilica.
„Džida“ je kao jedini ponuđač na kraju i sklopio posao, a pod dirigentskom palicom Marina Jelčića, izvršnog direktora za upravljanje i održavanje JP Autocesta. Jelčić je kadar HDZ-a BiH i suvereno vlada javnim nabavkama u JP Autoceste FBiH uz aminovanje generalnog direktora Terzića.
Marin Jelčić (HDZ BiH) radio je ranije u Croatia osiguranju i nije imao rukovodećeg iskustva. Jelčić je bio i u strukturama HDZ BiH Mostar.
U vrlo jednostavnoj analizi dolazite do podataka da se uglavnom kao jedini ponuđači javljaju firme s hrvatskim predznakom, što je slučaj i u nabavci robotskih i ručnih kosilica.
U JP Autoceste FBiH oglušili su se na sve pozive i upite agencije Patria koje smo više puta uputili i zatražili odgovore na pitanja.
Iz Autocesta nisu željeli odgovoriti ni s kojim vanjskim saradnicima-firmama imaju ugovor o održavanju autocesta i kolika je vrijednost tih ugovora? Saznajemo i da se uskoro može očekivati posjeta inspektora koji će temeljito istražiti sve javne nabavke, a bilo ih je mnogo, kao i zapošljavanja.
Prema saznanjima Patrije trenutno se u JP Autoceste FBiH radi na zapošljavanju Daria Đole, inače zeta ministrice finansija u Vladi FBiH Jelke Milićević.
Đolo je u javnost dospio 2017. gosine kada je obznanjeno da je bez konkursa zaposlen u Agenciju za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine, a koja je tada tvrdila da informacija o tome da li je Dario Đolo, zet federalne ministrice finansija Jelke Milićević, zaposlen bez konkursa u Agenciji za bankarstvo FBiH ne predstavlja javni interes!?
Otprilike se isto sada ponaša i Adnan Terzić, te iz JP Autoceste FBiH ignorišu medijske upite.
Saznajemo i da je protiv njega podneseno niz krivičnih prijava, ali je relaksiran, jer Tužilaštvom BiH suvereno vlada HDZ BiH, a čijim kadrovima Terzić preko javnih nabavki sve servira.
Poznato je da je već 2017. broj uposlenih u Autocestama premašio 400, a pitanje je koliko službenika danas radi u ovom preduzeću i šta tačno rade, kada upravljaju identičnim brojem kilometara autoceste i pri tome imaju drastično umanjen broj aktivnih gradilišta u odnosu na prethodni period.
Rukovodstvo Autocesta FBiH još nikada nisu predočili informacije o aktuelnom broju zaposlenih u ovom javnom preduzeću sa presjekom pozicija na kojima rade, te planom zapošljavanja za naredni period.