Piše: Amina Čorbo-Zećo
Elegantno i diplomatski umotano u celofan američki ambasadoru u BiH Michael Murphy podsjetio je na zadatke Vladu FBiH, ali i druge nivoo vlasti o tome šta treba da rade! Pri tome se dobrano zanemaruje državni interes!
“Što se tiče ekonomije, i to vas neće iznenaditi, fokus je Južna interkonekcija. To se jednostavno mora završiti. Također, treba i reformisati javne kompanije. Javna tajna je da se u njima odvija dosta korupcije, da su patronati i da ne rade svoj posao. Možda treba početi s aerodromom u Sarajevu. Staviti ga pod koncesiju bi sigurno poboljšalo njegove rezultate. Ima dobru godinu, ali može biti i bolji”, kazao je Murphy u intervjuu za Klix.
Ovo je zapravo suptilno podsjećanje na pismo iz jeseni 2023. godine, kada je ambasador Murphy pisao premijeru FBiH Nerminu Nikšiću te njegovim zamjenicima Vojinu Mijatoviću i Toniju Kraljeviću gdje se osvrnuo na rad Vlade FBiH, ali i na projekte koje je potrebno realizovati u budućnosti.
“Konkretno, koncesije za rad aerodroma se ne mogu dalje racionalno odgađati. Hitno je potrebna nova politika tržišta rada, utemeljena na konkretnoj dijagnostici i jasno definiranim reformskim mjerama”, pisao je Murphy.
Ohrabreni izuzetnim poslovanjima očito se stranim investitorima žuri, a uporedo s rekordnim rezultatima treba istaći da Aerodrom radi niz projekata i ulaganja, pa koncesija zvuči pomalo apsurdna.
Između ostalog, okončani su radovi na proširenju kapaciteta Terminala B (dogradnja i modernizacija) koji sada ima površinu od 19.000 m2 i na taj način su znatno povećani kapaciteti aerodroma, modernizirana je infrastruktura i usluge putnicima.
Izgrađen je i pušten u funkciju objekat za administrativno osoblje i Operativni centar, nova trafostanica i kotlovnica, otvoren je salon poslovne klase i premium salon poslovne klase, proširen je i modernizovan BHS sistem za upravljanje prtljagom i povećan je broj šaltera za registraciju putnika.
Uknjiženo je preko 90.000 m2 zemljišta, te je izvršena harmonizacija i isto je uknjiženo kao vlasništvo Međunarodnog aerodroma Sarajevo (vrijednost nekretnina od 5 miliona KM zemljišta), što je preduslov za dalji rast i razvoj.
Sada je pitanje zašto taj razvoj ne može biti u rukama države BiH, već se insistira na davanju pod koncesiju uspješne firme!? Strani investitroi nisu pokazali velika zanimanja za preduzeća koja sun a izdisaju ili pred zatvaranjem, već se uspješna kompanija želi ‘oteti’ od države.
Jer plan postoji. U narednih pet godina u planu su radovi na rekonstrukciji poletno-sletne staze, zatim izgradnja brze izlazne rulnice, produženje PSS-a za 450 metara dužine u pravcu jugoistoka, čime će se omogućiti slijetanje i polijetanje svih vrsta aviona uz bolju funkcionalnost, izgradnja blok objekta za smještaj vatrogasne jedince, te radionice za održavanje opreme i azilantskog centra.
Uprava Međunarodnog aerodroma Sarajevo ima namjeru da u skladu sa kontinuiranim povećanjem broja putnika na godišnjem nivou, poveća i nivo usluge, odnosno da omogući obavljanje aviooperacije i sa većim tipovima aviona, čime se otvara mogućnost za obavljanje dužih letova i za druge udaljenije destinacije.
Pitanje je samo hoće li Vlada FBiH popustiti pred pritiscima i predate nekim strancima Međunaordni aerodrom u ruke, a čime bi značajno oslabili i odbrambeno-sigurnosni ambijent države BiH!