Piše: Amra Vrabac
Prvo je neku noć paradirala kolona vozila KJKP Rad. Nekoliko dana prije okupili su se zvaničnici na početku akcije čišćenja u Kantonu Sarajevo. A danas su se sve onako svečano provozali u novom Stadlerovom tramvaju.
“Posebna vožnja” pisalo je na tramvaju u kojem su se ko kakvi đaci prvaci razdragano šepurili trojkaši s gostima sa svih nivoa vlasti. Bio je tu i državni ministar Edin Forto, federalni premijer Nermin Nikšić s ministrima, članovi Vlade i Skupštine KS, općinski načelnici, direktori kantonalnih institucija, te gosti iz međunarodnih finansijskih institucija kod kojih se Kanton Sarajevo, odnosno država zadužila za javni prijevoz.
Kapacitet novog tramvaja je 79 sjedećih mjesta i nešto više stojećih ali pod uslovom da se ne mrdate. I u ovoj vožnji đaci prvaci popunili su novi tramvaj.
Federalne televizije nije bilo jer je ona danas u mraku zahvaljujući nesposobnoj državnoj vlasti koja je BHRT-u dala 4 miliona KM za rupu koja je duboka nekoliko desetina puta više i za čije interese BHRT ucjenjuje RTV FBiH.
Ono što je počela prije nekoliko godina trojka je i danas nastavila. Silna slikanja sa novim komunalnim kamionima, trolejbusima, autobusima, tramvajima, razna paradiranja postali su sastavni dio radnog dana ministara u Vladi KS.
No, nisu tako transparentni kada imenuju iste ljude više puta ili kad im dođe dokumentacija da Tužilaštvo KS provjerava određena imenovanja. Nisu toliko transparentni ni kad dijele novac za kojekakve manifestacije od kojih su samo oni i odabrani privrednici vidjeli Dubai.
Nisu transparentni ni dok nam zdravstvo grca u dugovima, bori se s nedostatkom kadra, a problemi su toliki da više ne može pomoći ni aranžman s privatnim zdravstvenim ustanovama i refundacija troškova.
I tako su trojkaši s gostima popunili novi tramvaj dok je države u kojoj tako lijepo žive sve manje. Bitno je da se mi uslikamo.
Ovo je država u kojoj je poželjno da ministar ima diplomu s privatnog fakulteta ili univerziteta za koji ne zna ni kako se zove, osim DIF-a jer taj mora biti državni.
Domaćin današnje posebne vožnje bio je ministar saobraćaja KS Adnan Šteta. I on je jedan od onih što su obrazovanje ili bolje rečeno “diplome” sticali na privatnim ustanovama.
I na slikama koje su pomno pravljene i objavljene na društvenim mrežama vidi se da je u novom tramvaju vladala gužva. Bilo je i sudaranja koljenima jer u novom tramvaju to jednostavno ne možete izbjeći.
Svi će mahom reći kako je bila ugodna vožnja i kako je lijep novi tramvaj. I ja bih možda rekla isto da se u vrijeme špice može normalno ući ili izaći iz tramvaja, a o borbi da se dođe do izlaza tek se ima šta reći.
Vožnji su prisustvovali članovi Vlade Kantona Sarajevo, predvođeni premijerom Nihadom Ukom, delegacija Vlade FBiH, na čelu s premijerom Nerminom Nikšićem, ministar prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Edin Forto, predsjedavajući Skupštine KS Elvedin Okerić s dopredsjedavajućim, direktorica EBRD-a Manuela Naessl, direktorica EIB-a Sandrin Friscia, šef kooperacija u Delegaciji EU u BiH Stefano Ellero, ambasador Švicarske u BiH Daniel Hunn, predstavnici GIZ-a, JICA-e, delegacije ambasada Austrije, Japana, Sjedinjenih Američkih Država, predstavnici Stadlera, Centrotransa, Grasa, Udruženja poslodavaca KS, Fakulteta za saobraćaj i komunikacije, načelnici općina, kao i mnogi drugi prijatelji projekata razvoja saobraćaja u Kantonu Sarajevo.