SARAJEVO, (Patria) - U Sarajevu je predstavljen izvještaj “Regulacija tržišta oglašavanja”.
Izvještaj daje pregled i analize politika vezanih za oglašavanje u Bosni i Hercegovini i u drugim državama, kako bi se ukazalo na potrebu i na načine na koje bi se mogle regulirati oglašivačke prakse u BiH.
U prvom dijelu izvještaja predstavljen je pregled legislative, regulative, samoregulative i praksi oglašavanja u državama izvan BiH, s naglaskom na dobre prakse u reguliranju različitih pitanja vezanih za oglašavanje.
U drugom dijelu publikacije predstavljen je pregled politika i praksi u BiH i preporuke o tome na koji način je moguće različite aspekte oglašavanja regulirati u BiH.
Neka od pitanja na koja se oba dijela izvještaja osvrću su vrijednosti tržišta i tržišne okolnosti, razvijenost politika oglašavanja, transparentnost oglašivačkih praksi, naročito kod oglašavanja javnog sektora, legitimnost i kriteriji u procedurama oglašavanja javnog sektora, legitimnost i kvalitet mjerenja gledanosti/slušanosti/čitanosti/posjećenosti medija, i sprječavanje skrivenog oglašavanja.
U Bosni i Hercegovini svako od navedenih pitanja ostaje nedovoljno regulirano, zbog čega su omogućene različite zloupotrebe, a legitimnost i transparentnost oglašivačkih praksi i povezanih radnji ostaje krajnje upitna.
Autorice izvještaja su Barbara Krajnc i Selma Kadić-Maglajlić.
Istraživanje je dio projekta “Mediji i javni ugled”, kojeg finansira Evropska unija u Bosni i Hercegovini, a provodi konzorcij kojeg čine Udruga/udruženje BH novinari, Fondacija Mediacentar, Vijeće za štampu i online medije u BiH i NVO JaBiHEU.