Otvaranje Sarajevske zaobilaznice večeras u 20 sati u blizini vijadukta Vlakovo mnogo je više od samo građevinskog projekta, koji će olakšati prilaz glavnom gradu BiH, i koji je u protekle dvije godina obezbijedio posao za više stotina radnika, smatraju svi relevantni bh. stručnjaci, piše bh. novinska agencija Patria.
Sarajevsku zaobilaznicu gradile su domaće kompanije Euro-asfalt i ŽGP, čime su se stekle reference koje ih dovode u ravnopravan polažaj sa međunarodnim konkurentskim firmama.
Na Sarajevskoj zaobilaznici okušale su se mnoge međunarodne kompanije sa svjetskim referencama poput slovenskog SCT-a, Primorja, hrvatskog Osjek-Koteksa, no niko od pomenutih kompanija nije uspio završiti ovu dionicu na prvom bh. autoputu. Sve dok posao u svoje ruke nisu uzele bh. kompanije.
Izgradnjom devet kilometara duge dionice, koja povezuju izgrađeni autoput od Zenice do Vogošće sa dijelom autoputa koji se od Sarajeva gradi prema Hercegovini, a čija je izgradnja koštala oko 36,8 miliona KM, domaća pamet izgradila je u roku, i to po najvišim svjetskim standardima ovu zaobilaznicu.
I Ensad Karić, direktor JP Autoceste Federacije BiH, kaže da ovaj projekt ne znači samo manje gužve pilikom ulaska u glavni grad BiH, već jedan zamajac koji je bh. građevinarima otvorio vrata u bolju budućnost.
- Naše firme poput Euro-asfalta i ŽGP-a, koje su radile na izgradnji Sarajevske zaobilaznice, nakon ovakvih projekata stekle su reference koje im omogućavaju da učestvuju na tenderima bilo gdje u svijetu, bez obzira o kako velikim projektima se radilo – kaže Karić.
- Izgradnju ove dionice preuzeli smo prije dvije godine, a onda u roku od samo deset mjeseci napravili autoput kojim će sada vozila nesmetano saobraćati. To nam govori samo jednu stvar, a to je da naša zemlja ima sposobne i vrijedne ljude – dodaje Karić.
Sarajevska zaobilaznica najznačajniji je saobraćajni infrastrukturni projekt u posljednjih 30 godina u Sarajevu, piše Patria.