Prema rezultatima monitoringa izborne kampanje za Opšte izbore 2014., deset najvećih političkih stranaka u predizbornoj kampanji je na plaćene oglase u medijima utrošilo 3.594.162,39 KM, prenosi novinska agencija Patria.
Međutim, u postizbornim finansijskim izvještajima koje su stranke dostavile Centralnoj izbornoj komisiji BiH, ove stranke su pod stavkom “troškovi štampanja predizbornih oglasa, proglasa, saopštenja i slično u javnim glasilima” ukupno prijavile 2.706.527,2 KM, što je za 887.634,8 KM manje u odnosu na procijenjeni iznos po analizi TI BiH za oglašavanje u medijima.
Takođe, deset posmatranih stranaka je kao troškove organizacije predizbornih skupova prijavilo ukupno 791.111 KM. Podaci TI BiH pokazuju da je tih 10 stranaka organizovalo ukupno 327 predizbornih skupova.
Prema ovoj evidenciji, stranke su u prosjeku trošile oko 2.419 KM po skupu, što je suviše mali iznos, kada se uporedi sa činjenicom da se na skupovima služe jelo i piće, da podrazumijevaju troškove prevoza ljudi iz drugih gradova, zakupa sale i prostora, te da veoma često na njima okupljene građane zabavljaju estradni umjetnici.
Ukupni rezultati monitoringa izborne kampanje će biti objavljeni 30.marta.2015., sa pregledom svih troškova po strankama, saopšteno je iz TI BIH.