Članak

Hoće li Todoriću biti omogućen monopol u BiH?

Ako hrvatska kompanija „Agrokor“, u vlasništvu milionera Ivice Todorića, preuzme slovenski „Mercatora“, na tržištu BiH će biti narušen princip slobodnog tržišta, a domaćim proizvođačima bi moglo posta

Ako hrvatska kompanija „Agrokor“, u vlasništvu hrvatskog milionera Ivice Todorića, završi preuzimanje slovenskog „Mercatora“, na tržištu BiH će biti narušen princip slobodnog tržišta, a domaćim proizvođačima bi moglo postati još teže, saznaje bh. novinska agencija Patria (NAP).

Naime, Todorić, inače vlasnik „Konzuma“ trenutno najvećeg lanca maloprodaje u BiH, već mjesecima sakuplja novac za dogovoreno preuzimanje najvećeg slovenskog lanca, a koji je među vodećim i u Bosni i Hercegovini.

Ako Todorić realizira taj plan, bit će vlasnik „Konzuma“, „Mercatora“ i lanca „DP“, a te firme zajednički pokrivaju ogroman dio tržišta u BiH te bi na taj način mogao kontrolirati cijelo tržište. U tom slučaju, najveći problem nameće se domaćim proizvođačima, jer će još teže ulaziti na police ovog lanca.

Direktor sarajevske mljekare „Milkos“ Adin Fakić za novinsku agenciju Patria rekao je da „iako Milkos ima dobru saradnju sa „Agrokorom“,  čuo je da pojedini proizvođači i firme iz BiH imaju probleme.

- Sve je stvar pregovora. S druge strane, država treba voditi računa o tome. O zastupljenosti domaćih proizvoda na policama. Konkurencijsko vijeće trebalo je da da svoje mišljenje. Svim domaćim proizvođačima država treba da omogući jeftiniji ulazak u te objekte, pozicioniranje i procenat zastupljenosti. Koliko sam ja vidio neke analize tržišta, domaći proizvodi nisu toliko zastupljeni – navodi Fakić.

Nedavno je i Muamer Vlahovljak, vlasnik bosanskohercegovačke firme za proizvodnju čokolade i pralina „Mak Zara“ iz Vogošće, rekao za bh. novinsku agenciju Patria  kako "Konzum", namjerno guši domaće privrednike, na način da bh. proizvode stavlja na nepristupačna mjesta na svojim policama. Upravo iz tih razloga on je proizvode "Mak Zara" povukao iz "Konzuma".

- Platio sam 20.000 KM da bi naše čokolada bile i na njihovim policama, ali sam brzo shvatio da je to bio promašaj. Proizvodi poput „Kraša“ i „Dorine“ imaju luksuzna mjesta u „Konzumu“, dok domaće čokolade dobiju mjesto na dnu police, u nivou cipela – kaže Vlahovljak, dodajući da se ovdje ne radi samo o nefer igri „Konzuma“, nego o direktnom ugrožavanju bh. privrede.

Fakić smatra da je država morala reagirati na vrijeme i osigurati stabilno i sigurno tržište u BiH.

- Oni ljudi koji su u segmentu trgovine, ekonomije i finansija sve je do njih. Kad država postavi uslove, onda se nema šta igrati i postavljati uslove. Iako smo kontaktirali i Konkurencijsko vijeće BiH odgovor nismo dobili.

#BiH