Izgradnja Pelješkog mosta kojim bi se spojio hrvatski jug s ostatkom zemlje postaje političko pitanje kojim će se najviše manipulirati pred izbore i u Bosni i Hercegovini i u Hrvatskoj, tvrde za novinsku agenciju Patria iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
- Posebno će se ovim pitanjem manipulirati pred izbore – kažu iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
BiH ima svoj jasan stav kada je u pitanju izgradnja Pelješpkog mosta, a to je prije svega poštivanje Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima na moru. Nedavno je i ministar Damir Hadžić izjavio kako Hrvatska nema novac da bi sama mogla graditi Pelješki most, a Evropska komisija ima slične uslove kao i BiH kad aje riječ o izgradnji.
- Hrvatska se nada pomoći Evropske komisije i smtaraju da će to oni sufinansirati. Vlada i Hrvatske ceste se nadaju da će biti spremne početkom 2015. za početak radova. Međutim, sumnjamo da će to biti moguće ostavriti – kažu u Ministarsvu prometa i komunikacija BiH.
U Hrvatskoj su izračunali da bi gradnja koštala više od 220 miliona eura, ali i priznaju da ne mogu do konca sljedeće godine reći koliko bi i na koji način u finansiranju sudjelovala Evropska komisija. Idealno bi po njihovim razmišljanjima bilo kada bi Hrvatska mogla dobiti 75 posto sufinansiranja iz EU.
BiH dala je određene komentare kada je riječ o studiji i predstudiji izvodljivosti, ali francuski konsultanti koji su radili studiju predizvodljivosti i nisu previše tretirali te komentare.
- Na moru sa Hrvatskom imamo probleme i moramo ih rješavati. Problemi su nastali onog trenutka kada je Hrvatska jednostrano preuzela povezne ravne crte od Jugoslavije i time sebi priskrbila kompletan suverenitet koji je Jugoslavija imala u dijelu mora, a koje jednim dijelom pripada i BiH – dodali su iz ministarstva.