U sarajevskoj Vijećnici sinoć je upriličena promocija monografije „Prvih 100 kilometara“ JP Autoceste FBiH, a direktor Ensad Karić kazao je da je Koridor 5c najveći i najzahtjevniji investicijski i građevinski poduhvat u BiH, piše bh. novinska agencija Patria.
JP Autoceste FBiH primjer je dobre infrastrukture, za tri godine izgrađeno je 100 kilometara, uposleno pet hiljada radnika, uključeno 90 domaćih kompanija, 11 završenih projekata i najavljeno 80 kilometara novog investicionog ciklusa.
- Mnogi su govorili da nemamo znanja, snage, kapaciteta za rad na jednom takvom projektu, međutim naši rezultati su pokazali da nisu upravu. Ova monografija je izraz zahvalnosti svima koji su sudjelovali i pomagali u dosadašnjem radu na izgradnji autoceste, ali i podsticaj za daljnji rad - kazao je Karić.
Ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić kazao je da će do kraja 2016. godine biti završeno 46 posto ukupne autoceste na koridoru 5c u FBiH. Cilj je da do kraja 2020. godine autocesta A1 bude završena.
Recenzent monografije prof. dr. Ivan Lovrić kazao je da je gradnja autoceste najznačajnije pozitivno dešavanje u BiH. Monografija lako razumljiva svima, sastoji se od fotografija, osnovnih crteža, tematskog prikaza dionica i poddionica, te kratkog tekstualnog dijela.
Predstavljene su dionice Počitelj – Bijača, koja je ujedno i najduža dionica autoceste na koridoru 5C, a podijeljena na dvije poddionice Počitelj – Međugorje i Međugorje – Bijača, zatim Most Studenčica, najveći objekat na poddionici Međugorje – Bijača i tunel 1. mart dužine oko 3 kilometra, što ga čini jednim od najdužih cestovnih tunela u BiH.
Putna infrastruktura je imperativ društvenog i privrednog standarda. Izgradnja koridora 5c je generacijski projekat koji će ostati našoj djeci i unucima, što ga čini projektom budućnosti.