Bosanskohercegovačka udruženja koja djeluju u dijaspori uradila su mnogo na promociji Bosne i Hercegovine, piše bh. novinska agencija Patria (NAP).
Bh. udruženja u dijaspori, kojih ima čak nekoliko stotina, i razmještena su po cijelom svijetu, najčešće služe kako bi okupljali ljude porijekom iz BiH, ali ona često u svijetu promovišu bh. kulturu, tradiciju, važan su faktor i za ekonomsko povezivanje Bosne i Hercegovine sa zapadnim i drugim zemljama.
Izet Kurtalić, predsjednik Udruženja građana „BH Dijaspora“, koje je prije dvije godine registrirano u Salzburgu, kaže kako udruženja u kojima se okupljaju Bosanci i Hercegovci iz dijaspore imaju jednako važnu ulogu koliko i ambasade i konzulati zemlje.
- Mi smo kao male i neformalne ambasade, ali radimo podjednako važan posao na promociji naše domovine Bosne i Hercegovine – rekao je Kurtalić za Patriu.
- Tokom majskih poplava koje su BiH zahvatile ove godine, u samo prvih 48 sati uspjeli smo prikupiti osam kamiona pomoći za našu BiH, a nakon toga i dodatne kamione pomoći koje smo uputili prema BiH. Krajem septembra poslali smo također pomoć za osam porodica iz BiH koje su ugrožene poplavama.
Prema službenim podacima Centralne banke Bosne i Hercegovine, bh. dijaspora je u posljednjih deset godina rodbini i prijateljima godišnje u prosjeku slala oko 3,5 milijardi KM. Ovdje je uračunat samo novac koji je u BiH došao putem bankovnih računa, ali ne i onaj koji dijaspora u BiH troši za vrijeme godišnjih odmora, što je također značajna suma novca.
- Bh. udruženja u dijaspori mogla bi učiniti i više, ali se u njihov rad aktivno moraju uključiti i akademski obrazovani ljudi, koji su na važnim funkcijama u zemljama zapada. Na taj način mogli bi učiniti mnogo više konkretnijih koraka za BiH, prije svega na lobiranje naših prijatelja privrednika da investiraju u BiH. Također, moglo bi se još mnogo toga učiniti i na promociji bh. turizma – kaže Kurtalić.
Jedan od pozitivnih rezultata rada bh. udruženja u dijaspori je i štand Bosne i Hercegovine na najstarijim božičnom sajmu u Evropi, koji se krajem godine održava u Salzburgu, i kojeg tokom novembra i decembra posjeti više stotina hiljada ljudi. Iako je do sada sajam, koji je poznat i kao Christkindlmarkt, bio rezervisan samo za izlagače iz Austrije, zahvaljujući udruženju „BH Dijaspora“, BiH je u novembru dobila štand na kojem je četiri dana prezentirala hranu, pića i druge kulturne vrijednosti Bosne i Hercegovine, piše NAP.