U pauzi dvosatne sjednice Odjeljenja za umjetnost Akademije nauka i umjetnosti BiH odlučim da kolegama akademicima ispričam kako sam - nakon višegodišnjeg dvoumljenja, troumljenja i svakakvog još mučenja moždanih vijuga - riješio jedan svoj krupan moralni i intelektualni problem.
Zamolio sam jednog prijatelja, akademskog slikara, čovjeka od struke, da zajedno obiđemo i pažljivo razgledamo famoznu kolekciju projekta ARS AEVI, u prostorijama Doma mladih Skenderija.
Moram – izvan svake razumne sumnje ! – shvatiti šta je to - umjetnost ili neki njen surogat ? Istina ili laž ? Stvarnost ili opsjena ? Platili smo ulaznice i ostali unutra, u prizemlju i na prvom katu, oko 45 minuta.
Ni jedan jedini eksponat ne bi se mogao požaliti da smo ga mimoišli ili nismo valjano opservirali. Bivalo je, doduše, zabuna, u dva-tri maha, kad se iz razumljivih razloga nije moglo odmah znati šta je objekt pred kojim smo se našli: izložbeni eksponat ili dio namještaja Doma mladih. No, u epohi konceptualne umjetnosti takve su pojave sasvim normalne i tome nismo pridavali nikakav značaj.
Prostor smo napustili šutke i žurno.
Kazujem kolegama akademicima:
Jučer sam posjetio izložbu ARS AEVI i sve veoma pažljivo pogledao. Neću vam reći šta o tome mislim.
Slažem se sa mišljenjem kolege Sidrana ! kaza Prvi akademik – apsolutno mjerodavan u pitanjima likovne umjetnosti. Ništa manje mjerodavan od njega, priključi se i Drugi:
U cijelosti podržavam mišljenje uvaženih kolega.
Tajnik Odjeljenja oglasi završetak pauze i zamoli prisutne da se rad sjednice vrati u okvire predviđenoga dnevnog reda.
Izgleda da je bio upravu onaj svjetski autoritet koji je davno kazao: 'konceptualna umjetnost predstavlja smrt moderne umjetnosti'.
Abdulah Sidran
(Dnevni avaz)