Nadzornom odboru JP Autoceste FBiH u sastavu Bilal Tulumović, Almir Spaho, Sead Kaknjo, Zlatan Lovrić i Ante Vrdoljak istekao je mandat 24. aprila 2015. godine, a za šest mjeseci nisu okončali proces imenovanja Đenana Salčina (prijedlog SBB-a) na čelo ove kompanije, piše bh. novinska agencija Patria.
Član NO Zlatan Lovrić potvrdio je za Patriju da im Vlada FBiH nije produžila mandat, što znači da sada nema mogućnosti za razrješenje v.d. direktora Jasmina Buče iako je i njegov mandat od šest mjeseci istekao jer je imenovan početkom novembra 2015. godine.
Tada su imenovani i članovi Uprave u sastavu Ivica Ćurić (izvršni direktor za ekonomsko-finansijske poslove), Marin Jelčić (izvršni direktor za projektovanje i građenje), Adem Zolj (izvršni direktor za upravljanje i održavanje) i Adisa Hadžić (izvršni direktor za opće, kadrovske i pravne poslove) što znači i da je njihov mandat istekao.
To znači da su Autoceste FBiH formalno obezglavljene i bez validnog menadžmenta.
Podsjećamo, iako je Vlada FBiH još 7. marta dala saglasnost NO JP Autoceste FBiH za razrješenje vršioca dužnosti direktora Jasmina Buče, odnosno imenovanje Đenana Salčina za vršioca ove dužnosti do okončanja konkursne procedure to se nije dogodilo.
Naime, 18. marta održana je sjednica NO koja je prekinuta, a prema nezvaničnim informacijama tada je sugerisano članovima NO da tu tačku ne razmatraju i imenovanje zaustave zbog problema u koaliciji SDA-HDZ BiH-SBB.
I dok su iz SDA tvrdili da nema problema jasno je da ne žele odustati od Jasmina Buče i njegovog ostanka u Autocestama FBiH.
U kabinetu predsjednika FBiH Marinka Čavare (HDZ BiH) 25. aprila održan je sastanak na kojem su bili i federalni premijer Fadil Novalić i Jasmin Bučo, te je tada Novalić najavio da će Bučo preuzeti poziciju izvršnog direktora za investicije i projektovanje Autocesta FBiH umjesto Marina Jelčića, a da će Jelčić ostati dio vrha strukture u Autocestama FBiH.
No, do danas se ništa od toga nije dogodilo niti je jasno zašto ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić (HDZ BiH) nije predložio Vladi FBiH kandidate za članove NO jer to po članu 18. Statuta JP Autoceste FBiH ima pravo na period od 60 dana.
Trenutno stanje zbunjuje i najbolje poznavaoce situacije u BiH, a odavno koalicioni partneri nisu imali duže i teže pregovore, jer se očito ni SDA ni HDZ ne žele odreći ranije dogovorenog plijena u raspodjeli resora i kompanija. Još više zbunjuje činjenica da Autoceste faktički nemaju Upravu niti direktora, a jučer je u Sarajevu potpisan ugovor o izgradnji dionice Koridora Vc Klopče - Pečuj (Donja Gračanica) ukupne dužine 5,78 kilometara.
Ugovor je potpisao i Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija FBiH u svojstvu supotpisnika, a nezamislivo je kakve pravne posljedice mogu nastati po BiH i ovu kompaniju zbog činjenice da ovako vrijedne ugovore potpisuje osoba kojoj je mandat istekao.
Autoceste očekuju i kredite od EBRD-a i drugih finanasijskih institucija, a u tom procesu također je potreban ovlašteni potpisnik.
Ali, očito da sitni interesi nadilaze one od javnog dobra – izgradnje autoputeva i infrastrukture.
Salčin: Nemam zvaničnih informacija kada ću biti imenovan
Đenan Salčin je u razgovoru za agenciju Patria kazao da u ovom trenutku nema zvaničnih informacija o tome kada bi mogao biti imenovan niti šta je prepreka za njegovo imenovanje za direktora Autocesta.
Svjestan je činjenice da Autoceste rade bez Uprave ali dodaje da dok ne bude zvanično imenovan ne može govoriti više o toj temi.
- Ja se nadam da će ovaj problem biti riješen do kraja sedmice jer vrijeme curi. Mene još niko nije kontaktirao niti imam neke više informacije od vas. Ja sam čovjek koji dolazi iz realnog sektora i znam koliko je važno da rad u javnim preduzećima bude transparentan – istakao je Salčin.