Najavljeno je da bi se gotovo zaboravljeni talgo vozovi mogli naći na prugama i početi voziti putnike u Federaciji BiH. Radi se o šest kompozicija koje se trebaju nakon šest godina staviti u promet na domaćim prugama, piše novinska agencija Patria.
Premda se govorilo o kupovini devet takvih garnutira, u hangarima i na šinama ih je šest. Talgo vozove je proizvela jedna španska firma. Vagoni uzeti za skupi kredit za koji je garant bila Federacija BiH, nikad nisu upotrebljeni. Na proljeće iduće 2017. godine dolaze na naplatu prve rate kredita od 132 miliona maraka. Prošlo je više od šest godina grejs perioda, a da ti vagoni nisu zaradili niti jednu marku.
Prije kupovine talgo vozova, kupljen je niskopodni voz Končar od 10,5 milona maraka, koji se pokvario prilikom prvih probnih vožnji.
Problem sa aktiviranjem talgo vozova je, ipak, dublji od onoga što je do sada dopiralo u javnost. Njihova moguća brzina je 240 kilometara na sat, ali se to neće dogoditi zbog loše željezničke infrastrukture u BiH. Prosječna brzina vozova u BiH je 25 do 30 kilomatara na sat.
Homologacija ovih vagona, dakle atestiranje za ovadašnje pruge i uslove je trajala predugo. Talgo kompozicije se moraju voziti starim, domaćim lokomotivama. Originalna talgo lokomotiva košta gotovo koliko i svih šest kupljenih talgo kompozicija.
Dva puta se pokušalo iznajmiti vagone Italiji, pa Turskoj ali su iz te dvije države odbili ponude. Kao mogući razlog odustajanja od upotrebe talgo kompozicija u BiH navodi se preskupo održavanje.
Ono na godišnjem nivou iznosi oko pet miliona KM, što Željeznice kao golemi gubitaš ne mogu podnijeti same, bez podrške Vlade Federacije. Problem stavljanja ovih kompozicija u upotrebu su i prijeko potrebne korekcije kojima bi se omogućila upotreba a taj posao bi koštao 10 miliona maraka.
Prilikom kupovine talgo vozova govorilo se o njihovoj upotrebi za međuentitetski i međunarodni saobraćaj.