Igor Pejić, sekretar Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine demantirao je navode iz teksta ˝MINISTARSTVO PROMETA Centar za edukaciju vrši licenciranja vozača i nakon isteka ugovora, lažirali datume obuke˝, objavljen na portalu bh. novinske agencija Patria.
Urednički kolegij novinske agencije Patria objavljuje ključne dijelove demantija.
***
Dana 15.03.2017. godine u 09:53:29, na web portalu http://www.nap.ba/new/vijest.php?id=33929, u kategoriji ˝BiH˝, objavljen je članak pod naslovom ˝MINISTARSTVO PROMETA Centar za edukaciju vrši licenciranja vozača i nakon isteka ugovora, lažirali datume obuke˝, nepoznatog autora.
Kronološkim redoslijedom, u spornom članku je navedeno:
„Još uvijek nije riješen problem hiljada vozača iz Bosne i Hercegovine koji traže da Vijeće ministara BiH ukine monopol širokobriješke škole "Centar za obrazovanje", koja jedina u BiH verificira diplome za međunarodni saobraćaj...“
... Neistina je da Srednja stručna škola s pravom javnosti ˝Centar za obrazovanje˝ ˝verificira diplome za međunarodni saobraćaj. Osim ako nisu stečene izvan Bosne i Hercegovine nakon 06.04.1992. godine, srednjoškolske i ostale diplome ne podliježu bilo kakvoj ˝verifikaciji˝, pogotovo ne od ˝Centra za obrazovanje˝.
Naime, člankom (6) Zakona o važnosti javnih isprava u Bosni i Hercegovini (˝Službeni glasnik BiH˝, broj 23/04), propisano je da ˝Javne isprave izdane do 6. travnja 1992. od mjerodavnih tijela bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, mjerodavnih tijela njezinih bivših socijalističkih republika i autonomnih pokrajina važe na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine, bez bilo kakvih dodatnih ovjera.˝
Ukoliko su javne isprave stečene izvan Bosne i Hercegovine nakon 06.04.1992. godine, postupak nostrifikacije, odnosno priznavanja važnosti diploma vode nadležna entitetska, odnosno županijska/kantonalna ministarstava, a ne ˝Centar za obrazovanje˝ kako se to u članku navodi...
Nepoznati autor u članku nastavlja: ˝Prvo su se pobunili vozači iz bh. entiteta Republika Srpska, a sada to isto traže i njihove kolege iz Federacije Bosne i Hercegovine˝.
... Nepoznati autor ne navodi o kojem broju vozača iz Republike Srpske se radi te kad, na koji način i koliko se ˝pobunilo i njihovih kolega iz Federacije Bosne i Hercegovine˝, što čitatelje navodi na pogrešan zaključak, niti je u članku napravljena jasna razlika između komentara i nečije pretpostavke.
Nadalje se u članku navodi: ˝Podsjećamo, Damir Hadžić, bivši ministar prometa i komunikacija BiH 2014. godine, potpisuje novi Pravilnik o uslovima i postupku izdavanja licence i kvalifikacijske kartice, a pripremali su ga ponovo Zoran Andrić, pomoćnik ministra, i Igor Pejić, sekretar Ministarstva. U ovom Praviniku se više i ne spominje javni poziv za izbor tijela koje će provoditi stručno osposobljavanje upravitelja prijevoza i vozača u međunarodnom cestovnom prijevozu.˝
... Pravilnik o uvjetima i postupku izdavanja licenci i kvalifikacijskih katica vozača za obavljanje međunarodnog cestovnog prijevoza pripremila je radna skupina imenovana rješenjem iz 2010. godine, u kojoj su sudjelovali predstavnici Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, Federalnog ministarstva komunikacija i prometa, Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske, Udruženja prevoznika Republike Srpske, Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine, Privredne komore Republike Srpske i Privredne/gospodarske komore Federacije Bosne i Hercegovine...
Dalje se u članku nastavlja: ˝Kako u važećem Pravilniku iz 2014. godine, koji je potpisao Damir Hadžić ne postoji bilo koji član prema kojem bi se raspisao novi Javni poziv, Pejić i Andrić su pokušali sadašnjeg ministra Ismira Jusku nagovoriti da produži Ugovor sa Centrom, a na osnovu odredbe iz prethodno isteklog Ugovora.˝ „... Pejić i Andrić su pokušali sadašnjeg ministra Ismira Jusku nagovoriti da produži Ugovor sa Centrom˝.
Nepoznati autor ne navodi kad, gdje i pred kim se desio taj ˝pokušaj nagovora˝...
Nepoznati autor nastavlja navodom: ˝U tu svrhu je Pejić u dogovoru sa Mariofilom Ljubićem, isposlovao da na upit Ministarstva od Pravobranilaštva BiH, dođe pozitivno mišljenje da se ovaj Ugovor može produžiti. Iako je ovo mišljenje Pravobranilaštva BiH stiglo prije dvadesetak dana u Ministarstvo, Ugovor još uvijek nije potpisan - dodaje naš izvor.˝
... nakon Javnog poziva, na ugovor iz 2012. godine, mišljenje je dalo Pravobraniteljstvo Bosne i Hercegovine ...
Nepoznati autor članak zaključuje: ˝Izvor novinske agencije Patria iz Vijeća ministara BiH objašnjava da Centar za obrazovanje ne samo da je unosan posao dobio pod sumnjivim okolnostima, već nisu vršili ni uplate u budžet Bosne i Hercegovine, iako su to imali obavezu uraditi, jer su posao dobili 'po javnom ovlaštenju'. Jedna godišnja licenca za međunarodni cestovni prevoz košta između 500 i 700 KM. Dio od tog novca Centar za obrazovanje je trebao zadržati za sebe, a ostatak uplatiti u budžet Bosne i Hercegovine, ali to iz Centra nisu radili.˝
... nakon Javnog poziva objavljenog u trima dnevnim novinama, na ugovor iz 2012. godine mišljenje je dalo Pravobraniteljstvo Bosne i Hercegovine, što otklanja svaku dvojbu ˝da je unosan posao dobio pod sumnjivim okolnostima˝...
... Člankom (1) Cjenika stručnog osposobljavanja i ispita upravitelja prijevoza i vozača u međunarodnom cestovnom prijevozu (˝Službeni glasnik BiH˝, broj 20/12), pod rednim brojem 2 je propisano:
˝Periodično stručno osposobljavanje za stjecanje potvrde o stručnoj osposobljenosti za vozača u međunarodnom cestovnom prijevozu˝, ˝cijena po kandidatu, u KM, bez PDV-a˝, ˝194,00˝... iz čega slijedi da se radi o neistini.
Najprije da se radi o godišnjem iznosu, jer potvrda o stručnoj osposobljenosti vrijedi pet godina, zatim da je iznos ˝između 500 i 700 KM˝, jer je iznos 194,00 KM ...
... Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine očekuje objavu demantija u najkraćem mogućem roku...