Članak

Most na Svilaju: BiH još nikada nije riješila arbitražu sa Strabagom, gubimo 1,2 miliona KM!

Zanimljivo je da je "Strabag" po istom osnovu tužio i Hrvatsku, odnosno njeno nadležno ministarstvo, međutim za razliku od BiH, Hrvati su išli na vansudsku nagodbu.

Vijeće ministara BiH na više sjednica upozorilo je i zadužilo sve institucije i organe Bosne i Hercegovine da Pravobranilaštvu Bosne i Hercegovine pruže neophodnu pomoć u vođenju arbitražnih postupaka. 

Tako je i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH zaduženo 6. aprila ove godine da u saradnji s Pravobranilaštvom Bosne i Hercegovine, pripremi i Vijeću ministara dostavi cjelovit izvještaj s pregovora o pokušaju postizanja nagodbe i mirnog rješavanja spora između Ministarstva komunikacija i prometa i tužitelja Strabag AG.

No, novih informacija iz Ministarstva prometa i komunikacija nema, a problem je sve veći. Iz Ministarstva smo obaviješteni da na naš upit u vezi ove problematike ne mogu dati odgovor jer je Igor Pejić, sekretar ministarstva odsutan, te će naknadno poslati dogovor!?

Upravo zbog ovakvih stvari sve se češće mediji pitaju ko je ministar Ismir Jusko (SBB) ili Pejić!

Ozbiljnoj siauciji treba pristupiti tako, pa je jasno zašto je Vijeće ministara naložilo da se dostavi izvještaj o pokušaju nagodbe, koja je očito propala.

Sve je izvjesnije da će zbog ovakve situacije u Ministarstvu prometa i komunikacija, BiH izgubiti 642.263 eura odnosno 1.284.526 KM! Naime, toliko traži austrijska kompanija "Strabag", koja je još 2011. godine dobila posao izgradnje mosta na rijeci Savi kod Svilaja, ali nikada nije uvedena u posao.

Zanimljivo je da je "Strabag" po istom osnovu tužio i Hrvatsku, odnosno njeno nadležno ministarstvo, međutim za razliku od BiH, Hrvati su išli na vansudsku nagodbu.

Upravo su to od Pravobranilaštva zatražili i ministri u Vijeću ministara na sjednici još 26. feburara 2016. godine, ali nikada priča nije okončana.

Inače, austrijska firma Strabag, državu BiH smatra najvećim krivcem zbog čega austrijska kompanija poslije potpisa ugovora u roku od 180 dana nije uvedena u posao.

Ostaje i nejasno zbog čega niko iz BiH nije tražio prolongiranje tog roka od 180 dana, iako je imao pravo na to. S druge strane Vijeće ministara zaključilo je da Pravobranilaštvo BiH Informaciju sa svim prilozima vezanim za arbitražni postupak dostavi Tužilaštvu BiH i Državnoj agenciji za istrage i zaštitu (SIPA), što bi moglo rezultirati i otvaranjem istrage.

Inače, nakon što je neslavno okončan posao sa "Strabagom" 2011. godine, međunarodna komisija koja vodi projekat izgradnje mosta nekoliko mjeseci kasnije htjela je posao dodijeliti drugoplasiranom na tom tenderu, odnosno firmi "Viadukt" iz Zagreba.

Ponuda "Viadukta" tada je bila oko 25 miliona eura, međutim Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj to nisu dozvolile, insistirajući na tome da tender bude poništen i da bude raspisan novi, što je na kraju i urađeno.

I drugi raspisani međunarodni tender završio je neslavno i pod sumnjom da je namješten, jer je posao izgradnje dobila tek trećeplasirana kompanija, odnosno "Viadukt", zbog čega su EIB i EBRD zaprijetili da će odustati od finansiranja izgradnje mosta preko rijeke Save kod Svilaja.

Treći tender za izgradnju mosta kod Svilaja je još u toku i uskoro se očekuje potpisivanje ugovora, a kako tvrde dobro upućeni u cijeli postupak, ovaj put se može očekivati da radovi počnu, posebno iz razloga što je EU obezbijedila dio novca za ovaj projekat.

Inače, u Izvještaju Pravobranilaštva precizno je navedeno da Ministarstvo prometa i komunikacija BiH je u izuzetno nepovoljnoj poziciji kada je riječ o arbitraži sa Strabagom, ali za sada odlučnijih poteza nema.

Problemi i s Viaduktom

Hrvatskoj kompanija Viadukt, koja je ispred Strabaga dobila posao, u međuvremenu su blokirani računi. Tako je zgradnja novog mosta Svilaj između Hrvatske i Bosne i Hercegovine preko Save, koji je dio autoceste na koridoru Vc, predat će  Heringu iz Širokog Brijega.

Iz Ministarsrva tvrde da Viadukt i dalje radi, i da tu nije ništa sporno no jasno je kako u ovoj fazi neće moći iznijeti ugovor do kraja u smislu milionske nabave čelika.

To konkretno znači kako će Hering iz Širokog Brijega sada preuzeti izvedbu 60 posto poslova na gradnji mosta dok će Viaduktu ostati 40 posto posla dok je po originalnom ugovoru bio obrnuti omjer.

 

      

 

#BiH