Članak

Hadž na račun poreskih obveznika: Islamska zajednica smatra da se poklon može primiti

Kakav je stav Islamske zajednice u BiH u vezi odlaska na hadž pojedinih osoba i po pet ili deset puta? Da li je to s islamskog stanovišta moralno u vremenu kada mnogi ljudi jedva sastavljaju kraj s kr

Iako je od Kurban bajrama prošlo već skoro mjesec, u javnosti se ne stišava bura oko odlaska pojedinih visokih zvaničnika iz BiH na hadž u Meku, piše novinska agencija Patria.

BiH se nalazi u, možda, najgoroj ekonomskoj situaciji poslije rata, pa se mnogi ljudi, u trenutku kada hiljade mladih i obrazovanih napuštaju zemlju u potrazi za boljim životom, s pravom pitaju da li je moralno ići na hadž po nekoliko puta.

Kakav je stav Islamske zajednice u BiH u vezi odlaska na hadž pojedinih osoba i po pet ili deset puta? Da li je to s islamskog stanovišta moralno u vremenu kada mnogi ljudi jedva sastavljaju kraj s krajem? Stav o tome smo zatražili od Islamske zajednice u BiH.

- Hadž je propisan (stroga vjerska dužnost) onome ko ispunjava uvjete jednom u životu, ali je dozvoljeno obaviti ga i više puta. Odlazak na hadž jedne osobe više puta je pravo vjernika koje Uzvišeni Allah nije ograničio, pa stoga Islamska zajednica niti bilo ko drugi to ne može trajno zabraniti – kažu iz Islamske zajednice u BiH.

Iz IZ-a su za Patriju kazali kako sugerišu vjernicima koji su već obavili hadž da razmotre prioritete prilikom ponovnog odlaska na hadž, ali da vjernici sami donose tu odluku. 

- Islamska zajednica može apelirati na svoje članove, i to čini, da nakon što ispune petu islamsku dužnost obavljanjem prvog hadža, sredstva koja bi potrošili na ponovni odlazak na hadž preusmjere u druge hajrate. Kada govorimo o ovom pitanju treba uzeti u obzir i činjenicu da ljudi nekada obavljaju hadž kao bedeli za svoje bolesne ili umrle članove porodice, pa tako izgleda da na hadž odlaze više puta.

Islamska zajednica sugerira vjernicima da razmišljaju o prioritetima prilikom razmatranja ponovnog odlaska na hadž, ali odluku oni donose samostalno, jer je to njihova imovina koju su oni stekli i imaju pravo da je usmjere u dozvoljene svrhe prema vlastitoj želji – kažu u Islamskoj zajednici.  

U javnosti je dosta reakcija izazvala i vijest da je najmlađi ovogodišnji hadžija iz BiH bilo dijete staro samo sedam mjeseci. 

- Prilikom odlaska na hadž Ured za hadž i umru, u čijoj nadležnosti je organizovanje odlaska na hadž i umru, čini to prema propisima i pravilima država Bosne i Hercegovine i Saudijske Arabije. Očito da propisi dozvoljavaju putovanje djeteta sa roditeljima. Šerijat ne zabranjuje takvo putovanje, a odluku o tome donose roditelji – istakli su iz Islamske zajednice.

U Islamskoj zajednici smo pitali i kako gledaju na činjenicu da veliki broj hadžija iz BiH u Meku odlazi na račun javnih firmi, odnosno o trošku budžetskih korisnika, ali su nam kazali kako nisu upoznati s tim. 

- Nismo upoznati sa činjenicom da mnoge hadžije odlaze na hadž na račun javnih preduzeća u kojima su zaposleni. Koliko mi znamo većina hadžija odlazak na hadž finansira svojim ličnim sredstvima, a za vrlo mali broj hadžija putovanje uplati neko drugi. Nekada su to pojedinci, udruženja ili organizacije, a nekada javna ili privatna preduzeća. O razlozima tih uplata i načinu odabira kandidata svaka organizacija/institucija/preduzeće odlučuje na osnovu svojih internih pravila, a Islamska zajednica o tome ne odlučuje.

Kada je riječ o prihvatanju takve ponude od strane osobe kojoj se nudi odlazak na hadž, sa šerijatskog aspekta, ta ponuda se tretira kao poklon. Kao i svaki drugi poklon i on se može prihvatiti ili odbiti. Ukoliko osoba prihvati taj poklon i obavi hadž, njen hadž je ispravan, ako je izvršila sve propisane hadžske obrede. Ako je to prvi hadž koji obavlja u životu ispunila je petu islamsku dužnost, a Allah najbolje zna – istakli su iz Islamske zajednice BiH. 

#BiH