SARAJEVO, (Patria) - Sutra će Savez za bolju budućnost održati press konferenciju povodom Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH i seta pratećih zakona, a prije toga biti će održan kolegij užeg rukovodstva stranke na istu temu. No, sve glasnije se govori da će SBB podržati ovaj set zakona koji u konačnici znači da će rezervoar goriva biti skuplji za 10 KM.
Zvanično iz SBB-a nisu željeli govoriti na ovu temu kazavši da će sutra sve biti pojašnjeno. Podsjećamo, na sjednici Vijeća ministara Ismir Jusko, SBB-ov ministar prometa i komunikacija podržao je set ovih zakona. No, nije prvi put da poslanici SBB-a glasaju suprotno na sjednici Predstavničkog doma. S obzirom da je ovo pet pokušaj usvajanja ovih zakona valja podsjetiti da je SBB prvo bio za, pa protiv, a čini se da se vraćaju u početni položaj, te će podržati zakone.
Iz Kluba SDP-a jasni su, mišljenje nisu promijenili jer smatraju da Vijeće ministara radi PR i da kako god da to nazovu ili objasne, ostaje činjenica je da će rezervoar goriva biti skuplji za otprilike 10 KM. Razumiju s druge strane i poziciju kolega iz vlasti, jer stranci traže usvajanje ovih zakona.
Predsjedavajuća Kluba poslanika SDS-a u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Aleksandra Pandurević tvrdi, pak, da neće biti usvojen ni modifikovani Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama. No, ukoliko SBB podrži akcize uz SDA i HDZ BiH, te glasove SNSD-a zakoni će biti usvojeni.
Pandurević kaže da je SDS analizirao utrošak sredstava od putarina, te da je RS od 2009. do danas dobila milijardu KM po tom osnovu, a milijardu i po od akciza, te da su ta sredstva otišla u budžetsku potrošnju.
Inače, Vijeće ministara BiH je utvrdilo modifikovani prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u kojem su, uz saglasnost svih relevantnih učesnika u procesu pripreme i izrade Zakona, izvršena poboljšanja u vezi sa pitanjima jasno definisane namjene i utroška sredstava.
Modifikovani prijedlog sa pratećim poboljšanjima je usaglašen na nivou ministara finansija i premijera entiteta, kao i predstavnika Vijeća ministara BiH, a nakon niza obavljenih konsultacija i analiza, uz aktivnu podršku i tehničku ekspertsku asistenciju delegacije EU u Sarajevu. Ministri iz Saveza za promjene nisu podržali prijedlog.
Ključna izmjena se odnosi na činjenicu da se ne povećavaju akcize, osim na biogoriva i biotečnosti, nego se za 0,15 KM povećavaju cestarine pri čemu će se prikupljena sredstva isključivo koristiti za izgradnju autoputeva/autocesta i za izgradnju i rekonstrukciju svih drugih vrsta puteva/cesta.
Set zakona o akcizama je upućen u dalju proceduru prema Parlamentarnoj skupštini BiH, a njegovo usvajanje bi značilo pokretanje velikog investicionog cklusa u oblasti izgradnje autoputeva i puteva na teritoriji čitave BiH, što bi vidilo ka daljem rastu BDP-a, jačanju i razvoju niza komplementarnih privrednih djelatnosti, povećanju kompetitivnosti BiH i otvaranja novih radnih mjesta.
Od vlasti čujemo da je usvajanje novog Zakona o akcizama posljednja je prepreka za početak radova na izgradnji saobraćajnica u BiH, s obzirom da se akcizama oslobađaju i već dogovorena sredstva međunarodnih finansijskih institucija, ali i grant sredstava Evropske komisije.