BiH, (Patria) - Na brzoj ceste Stolac – Neum, o kojoj se priča godinama, nikako da se nastave konkretni radovi. O toj cesti se govori 40 godina.
U čemu je stvarni problem i ko je kriv za opstruiranje ovog projekta važnog za lokalnu zajednicu, ali i Federaciju i državu Bosnu i Hercegovinu, niko ne govori zvanično. Iz JP Ceste FBiH kažu da je očekivani završetak radova na ovoj cesti 2022. godine.
I poslanica DF-a u Državnom parlamentu Hanka Vajzović interesira se za ovaj projekat pa je upitala "dokle se u ovom decenijskom projektu u ovom trenutku zaista došlo."
- Kad će napokon cesta Stolac - Neum uistinu biti završena, zašto radovi nisu počeli i kad će? – pitala je Vajzović.
Iz JP Ceste FBiH ističu da je izgradnja ceste Neum - Stolac veoma složen i skup projekat, na kojem su se godinama provodile razne aktivnosti, u ovisnosti od osiguranih sredstava, kako bi se projekat pripremio za kandidiranje i odobravanje kod međunarodnih finansijskih institucija.
- Program modernizacije je prihvaćen i odobreno je kreditno zaduženje kojim je predviđeno da se projekat izgradnje ceste Neum - Stolac finansira kreditom EIB+WB (Evropske investicijske i Svjetske banke) i to tri dionice: dovršetak radova na dionici Stari Neum - Kiševo - Broćanac, predviđena sredstva u iznosu od 6,61 milion eura; izgradnja dionice Broćanac - Cerovica, predviđena sredstva od 21,46 miliona eura i izgradnja dionice Cerovica - Drenovac, predviđena sredstva za tu dionicu su 12,79 miliona eura – kažu iz Cesta FBiH.
Postupak odobravanja kredita je spor i složen pa iako je Program modernizacije kandidiran 2014. godine kredit je odobren tek 2016., a efektivan je postao 7. oktobra 2017. godine. Sredstva za eksproprijaciju nekretnina će osigurati Vlada FBiH.
- U proteklom periodu je pripremljena kompletna projektna dokumentacija na nivou glavnog projekta, pripremljen elaborat eksproprijacije za cijeli projekt, proveden postupak eksproprijacije i pribavljena građevinska dozvola za dionicu Stari Neum - Kiševo - Broćanac. Radovi su izvedeni na nivou BNS-a (bitumenizirani nosivi sloj izveden od asfaltne mješavine). Sve ove aktivnosti su finansirane iz vlastitih sredstava JP Ceste i sredstava koje je osigurala Vlada – navode iz Cesta FBiH.
Odabrani su izvođači radova na dionici Stari Neum - Kiševo - Broćanac i ugovori su potpisani krajem januara.
- Očekivani početak radova je prva polovina februara 2018. Pripremljen je i tender za radove na potezu Prapratnica -Hutovo, uključujući i tunel Žaba – navodi se dalje.
Iz Cesta tvrde i da projekat nije opstruiran i da je stvarni problem u proteklom periodu bio nedostatak finansijskoh sredstava.
- Sva do sada osigurana sredstva od strane Vlade FBiH i JP Ceste FBiH za ovaj projekat su namjenski i blagovremeno utrošena – tvrde iz Cesta FBiH.