Članak

Stručnjaci predlažu mjere za smanjenje zagađenja zraka u Sarajevu

Prije bilo kojeg saobraćajno-transportnog rješenja u cilju smanjenje zagađenja zraka na području grada Sarajeva, potrebno je donijeti:

SARAJEVO, (Patria) - Udruženje inžinjera saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine upozorilo je na problem zagađenog zraka u Sarajevu pozivajući nadležne da implementiraju mjere koje iz ovog udruženja predlažu godinama. U svom Apelu za spas grada i ugodnog življenja u Gradu Sarajevu naveli su da su rješenja koja predlažu stara 10 godina i da se još uvijek mogu primijeniti. 

Prije bilo kojeg saobraćajno-transportnog rješenja u cilju smanjenje zagađenja zraka na području grada Sarajeva, potrebno je donijeti:

1. OSNOVNU mjeru: „....ZABRANITI U CJELOSTI LOŽIŠTA NA UGALJ I DRUGE EKOLOŠKI NEČISTE MATERIJE, odnosno uvesti ekološku taksu na nečisto zagrijavanje stanova...“.

"Uvesti ekološku taksu na ugalj u iznosu cijene 1 kg uglja, mazuta, peleta... toliko i vrijednost eko takse.. i neće se koristiti nijedan ekološki nečist energent u individualnim i kolektivnim stanovima i dok ovo ne provedete nema rješenja... Za ovo ne treba 5 - 10 godina nego samo jedna sezona tj. godina.

S druge strane osigurati do svakog individualnog i kolektivnog objekta, struju, plin, sunce...uvesti subvenciju za „čistu energiju za grijanje u zimskoj sezoni“. Za ovo treba jedna sezona ili jedna godina i ništa više i ne košta ništa osim dobre volje, jednostavno... prebacuje se eko taksa sa onečišćivača na subvenciju za čistu energiju za grijanje...

Nakon toga, u segmentu saobraćaja uraditi DODATNE sljedeće mjere:

1. Pooštriti procedure EKO TEST-a, za motorna vozila i izvršiti adekvatno „praćenje“ poštovanja sistema eliminacije za vozila koja ne “prođu“ na Eko testu.
2. Smanjiti namete i nagraditi vlasnike putničkih automobila pogonjene električnom energijom, LPG/CNG i iznad Euro 5 norme.
3. Zabraniti ulazak svih teretnih vozila u gradsku zonu ispod Euro 5 norme.
4. Dozvoliti vozilima javnog gradskog prijevoza ulazak u centralnu zonu samo sa motorima progonjenim gasom (LPG, CNG).
5. Povećati cijene registracije i osiguranja motornih vozila linearno prema starosti vozila, odnosno EURO normama.
6. Ubrzati realizaciju planiranih longitudinalnih cestovnih pravaca na području grada sa posebno izgrađenim pješačkim i biciklističkim stazama cijelom trasom.
7. Pretvorba raskrsnica i izgradnja kružnih raskrsnica na svim područjima grada.
8. Uspostaviti adaptivni sistem regulacije saobraćaja na svim raskrsnicama u gradu.
9. Uspostaviti i promovisati alternativne vidove prijevoza/kretanja (pješačenje i kretanje biciklom), i obezbijediti „slobodne“ površine za njihova kretanja na cijelom području grada.

Navedene pojedine osnovne i dodatne mjere, “ne koštaju niti društvo, niti građane, niti jednu konvertibilnu marku“, a mogu doprinijeti znatno manjem broju oboljelih od karcinoma i drugih bolesti koje “proizvodi“ zagađenje zraka, a to je više od magle.

#BiH