SARAJEVO, (Patria) - Iz JP Autoceste FBiH poslali su demanti na tekstove objavljene na temu sumnjivih nabavki. Niti jedna činjenica nije demantovana, čak su i potvrđene, ali u nastavku puštamo demantij uz napomenu da ključna pitanja nisu odgovorena. Demant je došao bez potpisa generalnog direktora Adnana Terzića (SBB) i bez pečata.
JP Autoceste kupile vozilo za 701.415 KM, parkirali ga na Bijaču, a druga firma im održava puteve
Autoceste nabavile neupotrebljive kosilice za 210.600 KM, posao čeka i Jelkin zet Dario Đolo!?
BAČENA DVA MILIONA Kada Terzić i HDZ kupuju, iz vatrogasnog vozila curi, žmigavci u kontra ritmu!
Kako zuje Autoceste FBiH: Pola miliona uloženo, a bikovi 'bodu' na autoputu, psi u tunelima!?
"Sve nabavke u JP Autoceste FBiH provode se na osnovu Plan poslovanja koji usvaja Uprava, zatim Nadzorni odbor i Vlada FBiH i na kraju Skupština Društva, kao i na osnovu Plana javnih nabavki kojeg usvaja Uprava i Nadzorni odbor.
Službe za javne nabavke pri Kabinetu uprave JP Autoceste FBiH priprema Plana javnih nabavki na osnovu usvojenog Plana poslovanja za tekuću godinu i provodi cjelokupan postupka nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, od podnošenja zahtjeva za nabavku do zaključivanja ugovora sa odabranim dobavljačem.
Komisija za nabavke usvaja zaključak o provedenoj evaluaciji i daje preporuku prostom većinom ukupnog broja članova.
Iako kompletan postupak javne nabavke provode zaposleni u Službi za javne nabavke, u samu proceduru su uključeni i zaposlenici iz drugih službi i sektora, koji podnose zahtjev za nabavku na osnovu usvojenog Plana nabavki za tekuću godinu, te pripremaju tehničku specifikaciju, opis usluga, projektni zadatak ili predmjer radova u ovisnosti od predmeta nabavke.
Konkretno za nabavke koje ste pisali u tekstovima navodimo sljedeće činjenice: Nabavka višenamjenskog vozila za potrebe održavanja je bila predviđena usvojenim Planom poslovanja za 2016. i 2017. godinu, kao i u Planu javnih nabavkih za iste godine. Postupak javne nabavke je proveden dva puta putem otvorenog postupka. Ugovor za nabavku potpisan je s firmom UNI-COM d.o.o. Orašje 2018. godine koja je jedina dostavila ponudu u ponovljenom postupku.
Ovo vozilo se koristi prilikom godišnjih servisa tunela na dionici autoceste A1 Međugorje – Bijača, te održavanja zelenih površina kod COKP Zvirići, na kojem se vozilo i nalazi, također višenamjensko vozilo je vozilo koje pruža velike mogućnosti za rad u zavisnosti od priključaka koji su na raspolaganju izvođaču radova. Međutim, jedno vozilo sa određenim priključkom za rad na jednoj poziciji aktivnosti redovnog i zimskog održavanja bilo koje javne ceste ima ograničenu učinkovitost.
Na osnovu navedenog JP Autoceste FBiH su nabavile navedeno vozilo sa kosilicom i četkom za pranje obloga tunela kako bi se povećala učinkovitost izvođača radova i smanjili troškove u navedenim ugovorima. Naime, količine pokošene trave sa našim vozilom i dijelovi tunela koji su oprani u toku servisa se ne priznaju izvođaču radova i time vršimo uštede. Također, navedeno vozilo će se aktivno uključiti u rad u sklopu redovnog i zimskog održavanja kada se steknu uslovi da JP Autoceste FBiH formiraju vlastito održavanje autoceste.
Pored navedenog nabavljeno vozilo ne može nikako vršiti većinu aktivnosti u sklopu redovnog i zimskog održavanja, ne može ni približno realizovati tražene količine koševine i pranja obloga tunela, te se iz navedenog nikako ne mogu isključiti eksterni izvođači radova na redovnom i zimskom održavanju autoceste, kao i održavanju zatvorenog sistema odvodnje.
JP Autoceste FBiH ima potpisane ugovore za redovno i zimsko održavanje autoceste sa firmama: Sarajevoputevi d.d. Sarajevo za održavanje dionice autoceste A1 Zenica – Tarčin i brze ceste BC1 Butila – spoj sa ulicom Safeta Zajke, vrijednost godišnjeg ugovora iznosi 2.973.966,70 KM bez uračunatog PDV-a.
HP Investing d.o.o. Mostar za održavanje dionice autoceste A1 Međugorje – Bijača. Vrijednost potpisanog godišnjeg ugovora iznosi 259.963,00 bez uračunatog PDV-a.
Plaćanje se vrši prema stvarno izvedenim količinama koje su raspoložive u ugovoru.
Dalje, s firmom Aida Commerce potpisan je ugovor za održavanje sistema odvodnje, u sklopu kojeg se vrši i godišnje čišćenje oko 200 separatora od masti i ulja. Nadalje, u istom ugovoru su predviđene i intervencije u incindentnim situacijama opasnim po okoliš. Kalsičan primjer ovakve intervencije je i čišćenje i sanacija nakon prevrtanja cisterne i curenja nafte iz iste, na dionici Međugorje – Bijača 2018. godine. Dio ugovora je i čišćenje drenažnih i odvodnih cijevi u tunelima.
Nabavka robotskih i ručnih kosilica za potrebe održavanja provedena je u Planu poslovanja za 2017. i 2018. godine, kao i u Planu javnih nabava 2017. i 2018. godine. Postupak javne nabavke je proveden dva puta putem otvorenog postupka, te je u drugom postupku okončana javna nabavka.
Nabavljene su tri robotske kosilice koje imaju mogućnost daljinskog upravljanja, opremljene i s vitlom i mogu kositi i na kosinama nagiba do 55 stepeni, četiri motorne ručne kosilice, jedan puhač za čišćenje, te prikolica za prevoz navedene opreme. Navedena oprema se koristi za košenje djela zelenih površina u pojasu autoceste. Na preostalom djelu zelenih površina košenje vrše firme s kojima su potpisani ugovori za redovno i zimsko održavanje. Plaćanje se vrši prema obračunu površina na kojima je izvršeno košenje.
Nabavka Vatrogasnih vozila sa opremom za gašenje požara i spašavanje u tunelima i autocesti je provedena u skladu sa Planom poslovanja JP Autoceste FBiH i ista je bila u Planu javnih nabavki JP Autocesta FBiH od 2015. godine pa sve do 2020. godine. U ranijoj tenderskoj dokumentaciji je predviđeno avansno plaćanje isto kao i u ponovljenom postupku. Vozila su isporučena s nadogradnjom i pripadajućom opremom traženom u tenderskoj dokumentaciji, opremljena s preko 500 različitih stavki specijalne vatrogasne opreme. Nadogradnja je kompletno izvršena sa pripadajućim dijelovima, a sve u skladu tehničkom specifikacijom kako je to navedeno u tenderskoj dokumentaciji.
Obzirom da je riječ o specijalnim vatrogasnim vozilima sa opremom za gašenje požara i spašavanje u tunelima i autocesti, ista nije moguće nabaviti bez nadogradnje, koja im omogućava ispunjavanje svih potreba navedenih u pomenutoj tenderskoj dokumentaciji.
Po prijemu vozila uočeni su određeni nedostaci, te navedena nabavka zbog prijavljenih nedostataka i otklanjanja istih nije okončana, a zapisnik o primopredaji nije potpisan i stoga vozila nisu ni registrirana.
Prijemom vozila se potpisao zapisnik o prijemu vozila i otpremnice za ista, otpremnice za nadogradnju i isporučenu opremu.
Napominjemo da je kao sredstvo garancije da će nedostaci biti otklonjeni JP Autoceste FBiH tražilo i dobilo garanciju za dobro izvršenje ugovora izdanu od strane Privredne banke Zagreb broj: 4200074807 od dana 29.7.2019 u vrijednosti od 210.225,60 KM koju je isporučitelj opreme produžio do 31.3.2021. godine. Garancijom se štiti interes JP Autoceste FBiH i ista postoji kako bi se omogućila pravna zaštita preduzeća, u slučaju da isporučitelj ne otkloni nedostatke. Pored navedene garancije na vozilo MAN, kompletnu nadogradnju i svu ugrađenu opremu JP Autoceste FBiH imaju garanciju u trajanju od 24 mjeseca.
Nedostaci su značajno manji od iznosa garancije, odnosno u trenutku objave vašeg teksta za kompletnu nabavku isti su ukupno iznosili manje od 2000 KM. Prijavljeni nedostataci sa smjerokazima, sistemu punjenja vozila zrakom i sa curenjem vode iz spremnika na vozilu je prijavljen isporučiocu i isti je ubrzo otklonjen, dok je navodni nedostatak zaštitne mreže za hladnjak MAN neosnovan jer ista nije posebno definirana u tenderskoj dokumentaciji i kao takva je isporučena kao originalni dio proizvođača specijalnog vatrogasnog podvozja. Kontaktiran je proizvođač MAN koji ne dopušta nadogradnju improvizirane zaštitne mreže radi garancije na specijalno vatrogasno podvozje vozila, a drugačija originalna ne postoji.
Jedan od nedostataka su bile i termalne kamere koje su već isporučene, a iste su kasnile zbog nastupanja više sile (COVID 19) i produženih rokova isporuke kod proizvođača. Želimo naglasiti da je ovdje riječ o specijalnoj opremi koja se nabavlja na narudžbu i ista nije dostupna na zalihama ponuđača, stoga je poremećeni lanac opskrbe u svjetski razmjerima utjecao i na ovaj konkretan slučaj. Cijevi za usis pjenila iz vanjskog izvora nisu posebno definirane u tenderskoj dokumentaciji i prijava nedostatka je uzeta kao neosnovana. U dobroj vjeri, te da bi se postigla potpuna funkcionalnost vozila bez dodatnih investicija JP Autoceste FBiH, isporučitelj vozila je u najkraćem mogućem roku dostavio tražene cijevi za usis pjenila iz vanjskog izvora kupcu.
Bitno je naglasiti, da su svi nedostaci naknadno prijavljeni nakon izvršenog detaljnog pregleda, koji je uslijedio nakon izvršene službene isporuke vatrogasnih vozila prilikom koje je obavljena obuka vatrogasaca, testiranje vozila i opreme, te u tom trenutku nisu uočeni kasnije prijavljeni nedostaci.
Nabavka uređaji za ometanje ulazaka životinja na autocestu provedena je u sukladno Planu poslovanja JP Autoceste i Planu javnih nabava JP Autoceste, a sve radi sprječavanja štetnih posljedica koje bi mogle nastati usljed ulaska životinja na autocestu i naleta vozila na životinju.
Nastanakom takvih prometnih nezgoda dolazi do materijalnih šteta, do lakših i težih tjelesnih ozljeda sudionika prometne nezgode, a mogući je nastanak nezgode sa smrtnim ishodom sudionika koje za uzrok imaju nalet vozila na životinju ili izbjegavanje iste na kolniku autoceste.
Uređaji za ometanje ulazaka životinja na autocestu se postavljaju duž trase autoceste, a sve po uputstvu proizvođača opreme. Uređaji za ometanje ulazaka životinja na autocestu, se postavljaju dugi niz godina na području Republike Hrvatske, Republike Slovenije, Bosne i Hercegovine, te je postigao zavidne rezultate u sprečavanju naleta vozila na životinje. Uređaj se proizvodi od 2004. godine, te je dobio nekoliko medalja na sajmovima inovacija u Europi. Posljednje priznanje je stiglo u 2020. godini u sklopu projekta "LIFE DINALP BEAR" gdje je projekat pobjedio u kategoriji "PRIRODA".
Prema studiji koju je napravio ERICO institut za ekološko istraživanje u razdoblju od četiri godine na prometnicama, gdje su postavljeni zvučni uređaji, smanjen je nalet vozila na životinje u prosjeku od 80%. Prema zadnjim rezultatima uspješnost uređaja je porasla na 92%. Saobraćajna nezgoda koju spominjete u svom tekstu objavljenom danas na portalu nap.ba, a u kojoj su učestvovala dva vozila dogodila se 12.1.2021. godine u 23:10h, na km 43+800, lokalitet Kula Banjer. Vozila su udarila u životinju (bik) koja je najvjerovatnije preskočio žičanu ogradu ili spao sa nekog kamiona obzirom da nema vidljivih oštećenja ograde na tom mjestu. Ophodnja Sarajevoputeva je vršila i pregled ograde na tom lokalitetu narednog dana pri dnevnom svjetlu i nisu našli vidljive tragove probijanja zaštitne ograde, navodi se u demantiju Autocesta.
Neodgovorena pitanja
Pored opširnog demantija, uz napomenu da tokom izrade tekstova niti jednom iz JP Autocese FBiH nisu odgovorili na pitanja, ostala su i dalje brojna pitanja.
Vozila su isporučena sa nedostacima i opremom iz ugovora, a plaćen avans od 70 posto, također i zadnja faktura od 30 posto je plaćena. Kako je to moguće?
Zašto je specijalno vozilo parkirano na Bijači gdje imamo cirka 10 km autoputa i jedan tunel od 300 metara. Zašto vozilo ne operira na dionici Tarčin-Zenica gdje imamo 100 km autoputa i 8 tunela?
Specijalizirano vozilo ima cirka pet sati rada sa četkama, a sa kosilicom nula ranih sati, kakva je to ušteda i ekonomska računica?
Kako pored postavljenih zujalica imamo na autoputevima pse, divlje svinje i bikove?
Kosilice koje su nabavljene, a ispostavit će se namijenjene za golf terene, kako imaju samo 20 radnih sati?
Zašto nisu demantovane činjenice da se u većini nabavki javi jedan ponuđač i to u pravilu hrvatskih firmi?