Članak

Stranke još nisu otkrile sve karte: Dominiraju obećanja i međusobni napadi, ali narod odlučuje

Iz CIK-a su u srijedu pozvali sve političke stranke da se suzdrže od korištenja djece u kampanji.     

Piše: A. Vrabac 


Političkim strankama i kandidatima na predstojećim Općim izborima preostalo je još 15 dana kampanje do izborne šutnje koja nastupa 1. oktobra u 7 sati ujutro i traje do zatvaranja biračkih mjesta do 19 sati 2. oktobra.

U prvoj polovini izborne kampanje vidjeli smo brojne aktivnosti stranaka i kandidata odnosno stranačkih skupova i druženja, ali ne i javnih debata, posebno ne kandidata za članove Predsjedništva BiH. Tako su gledaoci ostali uskraćeni za sučeljavanje stavova i mišljenja onih koji bi naredne četiri godine bili zaduženi za vođenje odbrambene i vanjske politike što je nadležnost Predsjedništva BiH.

Ono što je obilježilo prvu polovinu kampanje je izjava kandidatkinje HDZ BiH Borjane Krišto za člana Predsjedništva BiH koja je u utorak u Jajcu državu koju želi predstavljati nazvala „državnom zajednicom konstitutivnih naroda“. Tom izjavom počela je zastupati stavove SNSD-a i Milorada Dodika i Željke Cvijanović kao kandidatkinje za člana Predsjedništva BiH. Zamislite samo da u tročlanom Predsjedništvu BiH postoje dvije članice koje tvrde da BiH ne postoji kao međunarodno priznata država sa svojom teritorijom i granicama, stanovništvom, već da je ona „sastavljena od entiteta“ ili „državna zajednica konstitutivnih naroda“.

Prvi dio kampanje obilježili su i govori predsjednika stranaka i kandidata na skupovima širom BiH, u kojima se najavljuju pobjede, napada aktuelna i obećava bolja vlast kad oni drugi preuzmu, obećava povećanje životnog standarda, plaća, penzija, socijalnih naknada. Prosto rečeno sve će nam biti bolje kad „oni drugi dođu“ ili „oni na vlasti ostanu“. Dok su jedni spremni pružiti "ruku pomirenja da još jednom pokušaju", neki drugi se već zaklinju da s njima neće u koaliciju ni pod koju cijenu.  

Politički protivnici se međusobno napadaju, jedni su sami protiv svih, drugi su ujedinjeni protiv vlasti i sebe nude kao novo rješenje. 

Osim što smo prinuđeni ovaj mjesec gledati manje i više nasmijana lica koja nas okružuju na bilbordima, panoima, stajalištima, javnom prijevozu, poštanskim sandučićima, marketinški stručnjaci smatraju da nijedna stranka nije ponudila dovoljno kreativno rješenje i da je manje-više već sve viđeno u ranijim kampanjama. 

Kada je riječ o temama kojima nas lideri i kandidati pokušavaju uvjeriti zašto trebamo baš njih birati uglavnom su to različiti oblici borbe – borba za državu BiH, borba za jednaka prava svih građana, borba protiv korupcije, borba za jedan entitet što dominira u kampanjama stranaka iz RS-a osim Pokreta za državu koju čini blok stranaka koje su u manjoj ili većoj mjeri u vlasti u FBiH i na državnom nivou. No, najveća borba vodit će se za svaki glas.

Bitka će se voditi i za Federalni parlament, a samim tim i za formiranje Vlade FBiH. Dok su jedni sigurni da pobjeđuju i ostaju tu gdje jesu, drugi pak najavljuju svoju pobjedu i nove koalicije.

Iako predizborna kampanja protiče relativno mirno, pa čak na momente i dosadno, u drugom dijelu moguće je da će se stvari uozbiljiti, a stranke krenuti sa sve agresivnijom kampanjom.

Iz CIK-a su u srijedu pozvali sve političke stranke da se suzdrže od korištenja djece u kampanji.     

“Politički subjekti ne bi trebali da pozivaju djecu na političke skupove i druga masovna okupljanja, a na roditeljima je prije svega odgovornost da ne vode djecu na takva okupljanja i da ih zaštite od nepotrebnih izlaganja. Najbolji interesi djeteta trebaju biti od prvenstvenog značaja u društvu”, naveli su iz CIK-a.

Ono što je svim stranakama i kandidatima imanentno je da se u ovih 30 dana pozivaju na narod koji će 2. oktobra odlučiti kamo dalje ide Bosna i Hercegovina. No, za to će biti potrebna što veća izlaznost kako bi se zaista vidjela volja birača, a ne brojača. 

#BiH