

(Patria) - Granični prelaz Pavlovića most, na Drini kod Bijeljine, zvanični je međunarodni prelaz između Bosne i Hercegovine i Srbije. Specifičan je po tome što se za prelazak preko mosta, na kojem je smještena granica, plaća mostarina. Tridesetogodišnja koncesija na osnovu koje je donesena odluka o naplati mostarine ističe sljedeće godine. Da li će to donijeti promjene u funkcionisanju ovog prelaza?
Kada je prije 29 godina izgrađen, Pavlovića most na rijeci Drini, na granici između Srbije i Bosne i Hercegovine zamijenio je nesigurnu skelu kojom su prije toga za prelaz na drugu obalu koristili mještani Semberije i Mačve. Danas, njegova frekventnost broji se milionima prelazaka godišnje.
"U 2024. godini prešlo je 1,171 838 lica, a 343 hiljade 26 vozila. U prva dva mjeseca ove godine prešlo je 171 hiljada 465 lica i 101 hiljada 357 vozila", kaže Predrag Santrač, inspektor za graničnu kontrolu na GP "Pavlovića most".
Pavlovića most jedan je od prvih primjera javno-privatnog partnerstva, ali i jedini most na Drini, između Srbije i Bosne i Hercegovine, na kojem se naplaćuje mostarina. Toga nisu pošteđeni ni oni u pograničnom dijelu.
"Nikakvih olakšica mi iz pograničnog dijela nemamo, ne znamo šta će biti u budućnosti kada to pređe na Republiku Srbiju. Ja prelazim 30 godina veoma često, rodom sam iz Mačve, živim i radim u Bijeljini, imam i imanje u Srbiji. Dakle, posebno u ljetnjim mjesecima kad imam nekih sezonskih poslova, dešava mi se, nekoliko puta sam, sjećam se, u jednom danu sam prešao osam puta, osam puta sam platio putarinu", navodi Slobodan Đalamić.
Ovih dana most je ponovo dospio u žižu javnosti jer sljedeće godine ističe tridesetogodišnja koncesija. Nakon što istekne ugovor o koncesiji, most će preći u vlasništvo Srbije i oni će odlučivati o tome da li će prelazak i dalje biti naplaćivan. Do tada, naplatu mostarine u iznosu od 180 dinara, odnosno oko tri konvertibilne marke, vrši kompanija "Drina River Bridge", koja ima i obavezu održavanja mosta. Njihov komentar o tome šta se očekuje nakon isteka koncesije BHRT nije uspio dobiti. S druge strane, mještani sa obje strane Drine nadaju se da će od sljedeće godine preko mosta moći besplatno.
Izgradnja Pavlovića mosta trajala je četiri godine i koštala četiri miliona dolara. Pristupne puteve izgradila je država Srbija, a sam most Slobodan Pavlović, biznismen iz Semberije sa adresom u Čikagu.