(Patria) - Jedan Zagrepčanin obratio se portalu Index.hr s pričom o taksisti koji je njegovoj punici vožnju od Tkalčićeve ulice do Velesajma naplatio 82 eura. Radi se o vožnji dugoj oko 7,2 kilometra.
"Šaljem račun za taxi vožnju koji je punica dobila za vožnju u Zagrebu od Tkalčićeve ulice do Velesajma, gdje ju je čekao bus za izlet u Budimpeštu. Ljude treba upozoriti na ovakve manipulacije i prevare", naveo je ovaj čitatelj. Vožnja se odvila jučer u 5.50 sati.
Foto: Index
Prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, koji je izmijenjen 2018. godine, svaki prijevoznik može odabrati cijenu koju želi po kilometru.
"Cjenovnik autotaksi prijevoza samostalno utvrđuje prijevoznik, a mora sadržavati najmanje cijenu po jednom prijeđenom kilometru", jasno piše u članu 48 Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Taksisti cjenovnik mogu mijenjati.
Sekretar autotaksi-prijevoznika okupljenih u udruženje "Lider" Božo Miletić, nekadašnji predsjednik Udruženja taksi-prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, komentarisao je ranije ove godine sve više slučajeva u kojima se ljudi žale da ih taksisti po Zagrebu "deru".
- Trenutno je na snazi Zakon koji je previše liberalan i koji pogoduje svima onima koji vole 'lov u mutnom', a to je nešto o čemu sam govorio i prije donošenja. U svim ozbiljnijim kompanijama se manje-više sve strogo kontroliše i postoji cijela hijerarhija radnih mjesta, baš kako bi se takve stari izbjegle, odnosno, ako se i dogode, kako bi se otkrile te počinioca sankcionisalo.
Zakon o prijevozu u cestovnom prometu je pogodan za razne manipulacije na štetu korisnika ali i same države te zahtijeva hitne izmjene. Ljudi otvaraju j.d.o.o.-e te za odgovorne osobe imenuju beskućnike iz BiH ili Srbije kojima plate par stotina eura, ruše cijenu nama koji se stvarno trudimo raditi po PS-u, nabiju dugovanja i samo zatvore firmu. Dugovanja nestanu s firmom, a odgovornim osobama državne institucije ne mogu ući u trag, i tako u krug - rekao je.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u procesu je donošenja novog Pravilnika o izmjenama i dopunama pravilnika o posebnim uslovima za vozila kojima se obavlja javni cestovni i prijevoz za vlastite potrebe. Jedna od ključnih izmjena odnosi se na obaveze vezane za isticanje cjenovnika autotaksi usluga i dodatne tehničke zahtjeve.
Taksisti će i dalje moći sami slobodno formirati cijene, no prema novim pravilima, detaljno se propisuje kako i gdje sve cijene moraju biti istaknute i vidljive korisnicima.
Cjenovnici moraju biti postavljeni na poleđini sjedišta vozača i suvozača ili na vanjskim bočnim površinama vozila, osim na bočnim staklenim površinama. Visina slova na cjenovniku ne smije biti manja od 10 milimetara, što bi trebalo osigurati bolju čitljivost i spriječiti manipulacije te osigurati da korisnici usluga unaprijed znaju koliko će platiti prijevoz.
Dodatna regulacija odnosi se na taksimetre. Ako u vozilu postoji taksimetar, on mora biti odobrenog tipa, ovjeren i postavljen na korisnicima vidljivo mjesto unutar vozila. Cilj ove promjene je osigurati tačnost naplate usluga i spriječiti moguće zloupotrebe u obračunu cijena prijevoza.