(Patria) - Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH govorio je na današnjoj press konferenciji o aktuelnoj situaciji i obnovi pruge koja je oštećena tokom razornih poplava početkom oktobra, tezašto je došlo do zastoja na obnovi pruge u Komadinovom Vrelu.
Štete koje su Željeznice pretrpjele su na pruzi u dužini 17 km od Ostrošca do Grabovice. Šteta na građevinskim postrojenjima 3.300.000 KM, a na elektronergetskim postrojenjima 400.000 KM. On se zahvalio svim radnicima Željeznica koji su radili na obnovi.
Direktor Džafić je kazao da se segment obnove pruge koja je u Komadinovom Vrelu blizu magistralne ceste M-17 mora rješavati integralno i da su o tome obavijestili Federalno ministarstvo prometa i komunikacija.
Na sastanku u Vladi FBiH koji je održan 9. oktobra, predstavnici Željeznica FBiH, Autocesta FBiH i Cesta FBiH su postigli saglasnost da je potrebno raditi integralno rješenje i cestovne i željezničke infrastrukture i Vlada je 16. oktobra donijela zaključak da se Autoceste FBiH anagažuju da putem već odobrenih kreditnih sredstava krenu sa realizacijom i željezničke infrastrukture i magistralne ceste.
"Autoceste trebaju da izvijeste Vladu FBiH da li će nastaviti rješavanje ove situacije ili će se donijeti odvojena odluka da svako radi svoj dio. Mislim da je ovo bio najbrži put da to rade Autoceste. Od 16.10. do danas konačna informacija Vlade i resornog ministarstva nije izašla navidjelo", kazao je Džafić.
On je dodao da su Željeznice osigurale alternativni prijevoz privrednicima i da to malo više košta, a ne 16 puta kako su to neki rekli.
Džafić je kazao da se mora poštovati zakonska legislativa i Zakon o javnim nabavkama s obzirom da je Vlada FBiH ukinula stanje prirodne nesreće.
"Najbrže rješenje je da to ide preko Autocesta i one najkasnije mogu uvesti izvođače radova za 15 dana. Ići će se na tehničko rješenje izgradnja mosta, a sve ostalo oko pruge će uraditi Željeznice FBiH", kazao je Džafić.
Ako Vlada odluči da Željeznice krenu u obnovu bit će potrebno doznačiti sredstva.
"Mislim da je moglo ići brže. Radnici Željeznica koji rade u elektrostruci su za 10 dana 16 km pruge vratili u funkciju. 14.10. je pruga puštena u funkciju. Osigurali smo prijevoz na dženazu vozom. Ako smo uspjeli da za 10 dana to riješimo, osigurati sredstva za isplatu plaća, a od svih privrednih subjekata najviše gube Željeznice", kazao je Džafić.
Džafić je kazao da postoji ponuda jedne projektantske kuće, ali da je potrebno uraditi i cestovnu i željezničku strukturu.
"Niko ne zna da li postoji mogućnost novog klizišta. Kompletan taj zadatak je prepušten Autocestama. Moramo sačekati odluku Vlade i informaciju Autocesta u kojem je to segmentu", kazao je Džafić.
Od Federalnog ministarstva prometa i komunikacija je zatražena informacija šta su uradile Autoceste.
"Želimo dokument Vlade FBiH šta da radimo. Željeznice moraju poštovati odluke Vlade, sve što bismo uradili suprotno tome mogao bi nas neko pozivati na odgovornost", kazao je Džafić.