Članak

Zbog zamišljenog autoputa premještaju carinsku ispostavu: Budžet će ostati oštećen za 30 miliona KM

Grupa špeditera i dalje nastavlja borbu

(Patria) - Grupa špeditera i dalje nastavlja borbu te kako ističu na sceni je nedopustivo i neodgovorno ponašanje pojedinaca iz rukovodstva UIO BiH. Naime, već duže vrijeme dovodi se u pitanje lokacija carinskog terminala CI Bijeljina na graničnom prelazu Rača i pokušava se isti izmjestiti u Bijeljinu u zgradu privatne firme „Perić“ d o.o. Bijeljina, a bez ijednog opravdanog razloga za izmještanje carinske ispostave. 

“Razlog koji se navodi kao opravdanje je nepostojanje uslova za rad carinskih radnika i špeditera i materijalna nemogućnost održavanja carinskog terminala I prostorija, što je apsolutni nonsens koji ukazuje na nesposobnost upravljanja i rukovođenja UIO istim. 

Kao drugi razlog se navodi aktuelna izgradnja autoputa, koji je u povitku i za koji još nema ni ozbiljnije studije o trasi istog, već postoji samo ideja i želja pojedinaca da se izgradi. Napominjemo da ne postoji studija o ekonomskoj opravdanosti trase, niti studija izvodljivosti eksproprijacije zemljišta, a da ne govorimo o projektu autoputa i obezbjeđenju sredstava za izgradnju istog. Da je sve u završnoj fazi u vezi sa izgradnjom autoputa, premještanje carinske ispostave bi trebao svakako biti zadnji korak ka normalizaciji privrednih tokova, time što bi se ista postavila uz trasu autoputa i izmjestila sa sadašnje lokacije na međunarodnom graničnom prelazu Rača”, navode u dopisu.

Ističu da će budžet ostati oštećen za 30 miliona KM u narednih 10 godina, te će njima život i poslovanje biti otežani, a nekima onemogućeni.
 
„Vrijedi se zapitati zašto nešto, što 15 godina radi (uz poteškoće u određenim periodima), se mijenja u korist privatne firme i na štetu države. Čiji je to interes? Mi ovakvo rješenje naših problema, koje nas dovodi do ruba egzistencije, nismo tražili“, ističe se.

Ako dođe do izmještanja carinskog terminala, doći će sigurno do traženja alternativnih rješenja od strane uvoznika, gdje će doći do smanjenja posla na CI Bijeljina kao i do gubljenja posla i otpuštanja radnika od strane špeditera. Procjena je da će do 50% špediterskih kuća (kojih je sada oko 30) morati smanjiti poslovanje ili prestati sa svojom djelatnošću.

„Ističemo da je ovaj terminal u sklopu međunarodnog graničnog prelaza Rača izgrađen novcem Evropske unije i po Evropskim standardima i da nisu vidljivi opravdani razlozi UINO BiH za izmještanje istog, jer je GP Rača jedan od važnijih prealza za BiH, na kojem se carine sve vrste roba, nafta i naftni derivati kao i druge visoko tarifne akcizne robe. Postoji neusklađeno mišljenje između UINO BiH i inspekcijskih službi RS smještenih na ovom prelazu, na kojem imaju svoje prostorije, koja je svrha izmještanja carinske ispostave kada inspekcijske službe ostaju na graničnom prelazu“, navodi se.
 

#BiH