Članak

FEDERALNI ZASTUPNIK

Žilić za NAP: Osim što ne poštuje Ustav i loše vodi Zastupnički dom, Mioković je i loš advokat Nermina Nikšića!

Predsjednik Glavnog odbora Demokratske fronte (DF) i zastupnik te stranke u Parlamentu FBiH Hajrudin Žilić precizira da je aktuelni saziv federalnog Zastupničkog doma do ovog momenta održao 15 vanrednih sjednica.

Žilić: Sasvim legitiman zahtjev opozicije

(Patria) - Zastupnici opozicije u Parlamentu FBiH (DF, SDA i SBiH), u svojstvu ovlaštenih predlagača, prije nekoliko dana podnijeli su zahtjev za sazivanje vanredne sjednice Zastupničkog doma.

Za dnevni red predložili su samo jednu tačku - "Informaciju o navodnim nelegalnim radnjama premijera Nermina Nikšića i uplitanju u rad policijskih organa Federacije BiH".

Predsjednik Glavnog odbora Demokratske fronte (DF) i zastupnik te stranke u Parlamentu FBiH Hajrudin Žilić precizira da je aktuelni saziv federalnog Zastupničkog doma do ovog momenta održao 15 vanrednih sjednica.

- Sama po sebi indikativna je činjenica da se po prvi put problematizira zahtjev za sazivanje sjednice. Naravno, zbog postojanja poslovničkog osnova, ne problematizira se procedura i nadležnost zahtjeva za sazivanje iste, problematizira se meritum, odnosno sadržaj i tema o kojoj zastupnici zahtijevaju raspravu.

Svoju ulogu predsjedavajućeg Zastupničkog doma Dragan Mioković zamijenio je za ulogu "advokata" premijera Nermina Nikšića o čijem (ne)djelovanju, odnosno (ne)djelima predstavnici građana zahtijevaju raspravu - kaže Žilić u razgovoru za Novinsku agenciju Patria (NAP).

Podsjeća da je Mioković u izjavi za javnost naveo kako će bez sumnje sazvati sjednicu. No, dodaje Žilić, ovdje nije pitanje hoće li ili ne, želi li ili ne, već pitanje poštivanja Poslovnika Zastupničkog doma Parlamenta FBiH, a time i Ustava Federacije BiH.

- Bilo bi previše da se i po treći put u toku jednog mandata ime Dragana Miokovića neposredno veže za nedosljednosti vezane za poštivanje Ustava - potcrtava Žilić.

Prvi put se to dogodilo, podsjeća naš sagovornik, kada je uz besprimjernu suspenziju Ustava na jedan dan, od strane političkih mentora Trojke, postao sudionikom vlasti, odnosno pozicije u Federaciji, a drugi put kada je naprasno promijenio mišljenje i lični stav o izboru Marina Vukoje u Ustavni sud BiH i politički istrgovao poziciju predsjedavajućeg Zastupničkog doma.

- U izjavi za javnost, a u povodu zahtjeva za sazivanje vanredne sjednice, Mioković se nevješto bavi advokaturom i omalovažava zastupnike koji, u ime građana Federacije, zahtijevaju raspravu o premijerovom miješanju u rad policijskih organa Federacije.

Naime, Mioković ide tako daleko da opozicione zastupnike optužuje da od Parlamenta žele napraviti sudnicu. U prevedenom značenju, optužuje ih za urušavanje demokratije i Parlamenta kao najsnažnijeg institucionalnog izraza demokratije jednog društva - govori Žilić.

Interesantnim ocjenjuje argumente koje Mioković podastire kao dokaz svojih tvrdnji da opozicija od Parlamenta želi napraviti sudnicu.

- Mioković, naime, izjavljuje da je neozbiljno zahtijevati raspravu o nečemu što je kao "navodno" (u zahtjevu za sazivanje sjednice koristi se termin "navodne nepravilnosti premijera").

Pa, gospodine Miokoviću, upotrijebit ću neke, Vama bliske, termine da razriješimo tu Vašu "dilemu". Ako smatrate da je u zahtjevu umjesto "navodno" trebao biti upotrijebljen termin "postojanje osnova sumnje", to je onda optužba, a ako smatrate da je trebalo stajati "bez svake sumnje", to je i presuda.

Dakle, gospodine Miokoviću, upotrijebljena terminologija je upravo u suprotnosti sa onim što Vi možda potajno priželjkujete i ne upućuje na pomisao da od Parlamenta pravimo sudnicu.

Ovaj Vaš argument je u potpunoj kontradiktornosti s onim što pokušavate imputirati predstavnicima i zastupnicima građana, koji su se "drznuli" pozvati na političku i moralnu odgovornost onoga ko je bio jedan od aktera Vašeg imenovanja na mjesto predsjedavajućeg - naglašava Žilić.

A drugi Miokovićev argument ocjenjuje još tragikomičnijim.

- Naime, u izjavi za javnost navodi da je, uz zahtjev za sazivanje sjednice, pored određenog broja potpisa zastupnika, potrebno dostaviti i materijale za sjednicu i prijedlog zaključka.

Evidentno je da su žurba ili možda panika učinili svoje, te je predsjedavajući nespretno istumbao redoslijed radnji. Prema navodima predsjedavajućeg potrebno je prvo definisati zaključak pa tek onda raspravljati o istom, odnosno tek onda voditi raspravu o onom što je već dobilo epilog.

Sasvim je sigurno da ništa od navedenog nije nesvojstveno situacijama kada se pokuša braniti nešto što je teško odbranjivo ili kad se počnu izmišljati argumenti da bi se pobilo nešto što je činjenica.

U Miokovićevim argumentima nedostaje samo još jedan, a imao bi istu logiku i smisao kao argumenti koje je već iznio. Naime, preostalo mu je još samo da ublaži ili potpuno negira i samo priznanje premijera u vezi sa, najblaže rečeno, nedopuštenim načinom komuniciranja s uposlenicima Federalne uprave policije (FUP) - napominje Žilić.

A što se tiče samog merituma afere "spengavanje", sagovornik NAP-a mišljenja je da se radi o krivičnom djelu.

- Naravno, moje mišljenje nije relevantno, to treba da utvrde nadležni organi. Nadležni organi su tužilaštvo i sud. Meni je to kao građaninu i kao zastupniku poznato, zna to i ogromna većina građana Federacije.

Premijer, izgleda, na osnovu određenih radnji sebi dopušta da ne zna. On "spengavanje" (pod tim, kako sam kaže, podrazumijeva hapšenje i procesuiranje) zahtijeva od policije.

Premijer bi trebao, izuzev ako nema neke loše namjere, zasigurno znati da istrage vode tužilaštva, da naredbe izdaju sudovi, a da policija kao izvršni organ postupa isključivo po njihovim nalozima - rekao je Žilić.

Sasvim legitimnim ocijenio je zahtjev da premijer o svom ne(radu), (ne)djelovanju, (ne)djelima treba da polaže račune građanima posredno preko njihovih predstavnika, a ne da o tome govori na propagandnim video uracima, "koje istini za volju, opet plaćaju građani".

- Meni lično neodoljivo se nameće prisjećanje na ne tako davno objelodanjen audiosnimak u kojem premijer Nikšić od izvjesnog sagovornika zahtijeva zapošljavanje neke ili nekih osoba, a u protivnom ukoliko to ne učini, da će biti smijenjen s pozicije na koju ga je on postavio.

Dakle, sklon je ispoljavanju političkog uticaja. Pitanje je da li je i u konkretnom slučaju "spengavanja" ista alternativa neispunjavanja njegovog zahtjeva kojeg je, po sopstvenom priznanju, uputio prema v.d. direktoru FUP-a.

Premijer tvrdi da kao premijer ima pravo da se interesuje o statusu nekog predmeta istrage. Odgovor je - naravno da ima, ali ne kroz privatne poruke i prepisku, nego onako kako je propisano Zakonom o unutrašnjim poslovima Federacije BiH.

Premijer koji sam sebe predstavlja borcem protiv korupcije i pravednikom kojeg napadaju zbog savjesnog obavljanja poslova iz nadležnosti, interesovanje o statusu predmeta istrage uradio bi to na legitiman način - pojašnjava Žilić.

Napominje da u članu 14. stav 2. Zakona o unutrašnjim poslovima Federacije BiH piše: "Upute, smjernice i sugestije koje u skladu s ovim zakonom utvrdi Vlada Federacije ili ministar iz nadležnosti Uprave policije dostavljaju se direktoru policije pismeno".

A u članu 15. stav 4. spomenutog Zakona piše sljedeće: "Izvještaj iz stava (1) ovog člana može se odnositi i na pojedinačne slučajeve ako to zatraže organi iz stava (2) ovog člana, ako zakonom nije drugačije određeno ili ne ugrožava operativni rad Uprave policije".

- Svako drugo postupanje je suprotno zakonu, svaki drugačije formulisan zahtjev je pokušaj političkog uticaja i zloupotreba položaja, odnosno korištenje pozicijom koju pojedinac obnaša - zaključio je Žilić u razgovoru za NAP.

(D.K.)

#BiH #BosnaiHercegovina #DemokratskaFronta #izdvojeno #DraganMioković #ParlamentFederacije #ZastupničkiDom #df #HajrudinŽilić