(Patria) - Novi nastavak dokumentarnog serijala The Story Behind the Photo donosi priču o radu i životu bh. fotografa Rikarda Larme, čije su fotografije postale svjedočanstvo opsade Sarajeva.
Džemil Hodžić, čovjek iza projekta Sniper Alley Photo, za portal !Odgovor kazao je da je ovo jedanaesta epizoda u sklopu serijala.
"Trenutno radimo na još četiri filma koji će biti dio treće sezone. Svaka epizoda je na svoj način jedinstvena ali i slična u pristupu snimanja fotografske profesije. Ovaj put sa nama je bosanskohercegovački fotoreporter Rikard Larma, koji dijeli sa nama uspomene iz opsade grada Sarajeva ali i detalje iz privatnog života”, govori on.
Larma je bosanskohercegovački fotograf čiji je rad ostao kao trajno svjedočanstvo o stradanju Sarajeva tokom opsade. On je rođen u Bosni i Hercegovini, a živi i radi na relaciji SAD–BiH. Njegovo veliko profesionalno iskustvo obuhvata široku lepezu djelovanja od aktuelne novinske, revijalne, teatarske, filmske, televizijske, sportske fotografije do dokumentarnih fotografija iz Sarajeva pod opsadom.
"Moj prvi masakr bio je kada sam vidio kako granata pogađa zid zgrade, ne zna čovjek kako da reaguje. Bio je ogroman oblak dima, ušao sam u taj dim i tamo su bili ljudi iz obezbjeđenja koji su evakuisali i pripremali ranjene da budu prebačeni u bolnicu Koševo. Dvije osobe su bile na mrtve na licu mjesta i ostali su tu. To je bio prvi put da nisam znao gdje se nalazim, zalutao sam, nisam znao za sebe. Od zgrade Predsjedništva, koja je bila pogođena, našao sam se pored Vječne vatre. Pitao sam se: 'Šta dalje? Nešto sam snimio i neko to mora da vidi'", govori on u svom emotivnom obraćanju.
Upravo ovakva svjedočenja u serijala The Story Behind the Photo donose bitne činjenice o opsadi Sarajevo i generalno o agresiji na Bosnu i Hercegovinu.
"Govorimo o posljedicama rata ali i pokazujemo obim ožiljaka i preživjele boli novinara, kamermana i fotografa koji su izvještavali za medijske kuće. U ovoj epizodi se može vidjeti i doživjeti ratna trauma koja je još uvijek prisutna i toliko godina poslije. Na ovaj način pokušavamo da prikažemo koliko je zaista plemenita novinarska profesija bila bitna, kako tada, tako i dan danas, kada možemo da pratimo izvještavanja širom svijeta i da vidimo njen doprinos. Ogromna je žrtva medijskih radnika da bi nama istina bila dostupna”, naglašava autor projekta.
Dodao je i kako cijeli serijal i video produkcija ne bi bila moguća bez podrške i pomoći određenih ljudi i institucija.
"Koristim priliku da se zahvalim kompaniji 'Domod' na njihovoj finansijskoj pomoći. Također se zahvaljujem Memorijalnom centru Sarajevo na podršci i partnerstvu. Osoblju Messa i Modula Memorije, posebno Nihadu Kreševljakoviću i Hani Bajrović.”