(Patria) - Prilaz Međunarodnom aerodromu Sarajevo godinama unazad je izazov i za vozače i za pješake. Za pješake, a većinom turiste koji slete na Međunarodni aerodrom Sarajevo izlazak s aerodroma na ulicu Kurta Schorka predstavlja pravi egzibicionizam.
Ne postoje uređeni prilazi za pješake, ne postoji pješački prijelaz niti semafori, nema ni kružnog toka koji bi donekle usporio vozače na toj saobraćajnici, a turisti samo pukom srećom iskoriste trenutak i sigurno prijeđu s jedne na drugu stranu ceste. Dalje se kreću uz samu cestu, a dodatni problem je što ne postoje putokazi za turiste gdje je najbliža stanica javnog prijevoza niti kako doći do nje. Na ovom dijelu saobraćajnice su česte i saobraćajne nesreće što stvara dodatnu nesigurnost za kretanje pješaka.
Samo pukom srećom turisti izbjegnu posljedice (Foto: Patria)
I dok bilježi sve veći broj letova i posjeta, glavni grad BiH ima jedan od najnepristupačnijih prilaza aerodromu. A to bi trebao biti priorotet svake vlasti da osigura što bolju putnu infrastrukturu.
S obzirom da cesta koja prolazi pored aerodrom spada u magistralne ceste pod ingerencijom Federacije BiH, jasno je da je sama Općina Novi Grad nemoćna da bilo šta samostalno uradi kada je riječ o uređenju te ceste, prilaza i povećanju sigurnosti pješaka.
Otkako je napravljena A transverzala (ulica Michaela Schumacher) 2016. godine govori se o izgradnji kružnog toka na spoju ove transverzale i ulice Kurta Schorka čime se u velikoj mjeri regulisalo odvijanje saobraćaja i olakšalo uključivanje vozačima koji dolaze iz pravca A transverzale i Stupa.
U aprilu ove godine Općina Novi Grad Sarajevo izdala je urbanističku saglasnost Javnom preduzeću Ceste Federacije BiH za izgradnju dijela XII transverzale, koji prolazi kroz općinu Novi Grad, od spoja ulica Kenana Dubravića, Stupska i ulice Kurta Schorka.
Radi se o jednoj od najfrekventnijih saobraćajnica na prostoru Kantona Sarajevo i općine Novi Grad Sarajevo koja povezuje Stupsku petlju odnosno Sarajevsku zaobilaznicu i Međunarodni aerodrom Sarajevo.
Prema planskoj dokumentaciji planirana je izgradnja XII transverzale sa četiri kolovozne trake i pješačkom stazom, a prva faza bi vodila od Stupske petlje do spoja sa A transverzalom, odnosno ulaza u Međunarodni aerodrom Sarajevo, gdje je planirana izgradnja kružnog toka.
Proširenjem ove saobraćajnice sa dvije na četiri saobraćajne trake, sarajevski aerodrom bi se na kvalitetniji način povezao sa autoputem, ali i A transverzala, i preko nje gravitirajući dio Novog Grada.
JP Ceste Federacije BiH preuzelo je aktivnosti na izradi elaborata eksproprijacije zemljišta i glavnog projekta, nakon čega će se pristupiti rješavanju imovinsko – pravnih odnosa.
U Cestama FBiH su naglasili da se nakon dobijanja urbanističke saglasnosti od Općine Novi Grad za dionicu u ovoj općini, radi detaljan glavni projekat i elaborat eksproprijacije u skladu s prostornim planom Kantona Sarajevo i uslovima iz urbanističke saglasnosti (regulacija lokalnih saobraćajnica). Također su kazali da će nakon usklađivanja projekta i elaborata, podnijeti prijedlog za utvrđivanje javnog interesa, što je preduslov za početak postupka eksproprijacije parcela koje su u obuhvatu izgradnje.