(Patria) - Industrija električnih vozila brzo napreduje na najvećem svjetskom tržištu, u Kini, gdje lokalne firme svake godine lansiraju nove verzije svojih modela ili čak unutar iste godine - poput Zeekr brenda, koji pripada Geelyju.
Izvršni direktor proizvođača električnih vozila Nio sa sjedištem u Šangaju William Li ističe potrebu da proizvođači električnih vozila stave interese potrošača na prvo mjesto, jer nedostatak "sistematskog razmišljanja" može narušiti povjerenje korisnika u brend, prenosi Index.
- U proteklih nekoliko godina čipovi, pametna vožnja, inteligentni kokpiti i drugi novi oblici hardvera zamijenili su motore i mjenjače kao nove ključne snage proizvođača automobila. Za razliku od ranije, kada se razmatralo samo unaprjeđenje mehaničkih dijelova, sada je iteracija čipova i softvera vrlo brza.
To znači da mnogi postojeći vlasnici automobila mogu uživati u najnovijim konfiguracijama samo kratko vrijeme prije nego što njihova vozila postanu zastarjela i više nisu kompatibilna s najnovijim hardverom i softverom - govori Li.
Nedavni primjer za to je kineski proizvođač električnih vozila Zeekr, koji je bio pod pritiskom kupaca zbog puštanja novog modela 007 samo šest mjeseci nakon lansiranja starog modela.
- Stoga proizvođači moraju imati sistematičniji pristup, pružati dobre usluge postojećim kupcima i dugoročno planirati ažuriranja softvera. Jer ako se stari sistemi ne mogu ažurirati, to će značajno naštetiti starim korisnicima - govori Li.
Većina promjena na novom modelu Zeekr 007 temelji se na softveru jer se poboljšava inteligentna vožnja s Haohan Intelligent Driving 2.0 sistemom.
Još jedna nadogradnja na ovom novijem modelu je Zeekr OS AI sistem. Kupci u Kini tvrde da te promjene neće doći putem OTA nadogradnje za model iz 2024., koji je lansiran prije otprilike šest mjeseci.
- Svaka generacija Nio novih energetskih vozila koristi inteligentni sistem koji integriše hardver i softver. To omogućuje dugoročno održavanje proizvoda - naglasio je Li, dok se Nio priprema za isporuku svog prvog vozila temeljenog na NT3 platformi.
Iako je za proizvođače složenije i skuplje nadograđivati hardver modela električnih vozila prethodne generacije, većina njih nadograđuje softver putem nadogradnji "over the air" kako bi poboljšali postojeće značajke i performanse, dok stalno dodaju nove.